Za uporabo mobilnega telefona med vožnjo je predpisana denarna kazen v višini 120 evrov. Če vas to ne prepriča, da se na klic med vožnjo ne bi odzvali, vas bo mogoče podatek, da se vaša vozniška pozornost ob telefoniranju močno zmanjša. Podobno kot takrat, ko vozite pod vplivom alkohola. Posledice so lahko temu primerne.
V ZDA so pred nedavnim na dolgo zaporno kazen obsodili voznika, ki je med telefoniranjem ali celo zaradi njega povzročil prometno nesrečo, v kateri sta se hudo poškodovala dva druga udeleženca. Kazen bi bila bistveno milejša, če takrat ne bi uporabljal mobilnega telefona in to so na sodišču tudi poudarili. Kljub temu, da pri nas vsako leto policisti ustavijo okoli več desettisoč voznikov, lansko leto 29.623, ki med vožnjo telefonirajo, morebitna kazen večini vseeno očitno ne povzroča sivih las.
Pred časom smo na nadvozu s fotografom preverjali uporabo mobilnega telefona med vožnjo. Naša opažanja so bila, da čeprav vozniki vozijo tudi avtomobile vrednosti 100 tisoč evrov in več, ne uporabljajo sistemov za enostavno povezljivost s pametnimi telefoni, ki jih danes ponujano novi avtomobili vseh velikosti in cenovnih razredov.
Kaj pravijo pri zavarovalnici Triglav?
Pri zavarovalnici Triglav vodijo podatke po zavarovalni nevarnosti, ne vodijo pa podatkov o vzrokih nesreč. Kljub temu predvidevajo, da je nesreč zaradi uporabe mobilnega telefona veliko, pa tudi, da mnogokrat vozniki zamolčijo podatek, da so pred trkom uporabljali telefon. Zato pri zavarovalnici Triglav spodbujajo varno in preventivno ravnanje in težijo k vozniškemu upoštevanju cestnoprometnih predpisov in k skrbi za varnost vseh udeležencev v prometu.
Podobno razmišljajo pri Agenciji Republike Slovenije za varnost prometa, kjer že od leta 2012 vodijo in koordinirajo akcijo za osveščanje voznikov o nevarnosti uporabe mobilnih telefonov med vožnjo. Tudi v tem primeru je glavno sporočilo to, naj se vozniki najprej varno ustavijo in šele potem opravijo telefonski klic oziroma pošljejo sporočilo SMS. "Kljub temu, da je telefoniranje med vožnjo, z izjemo uporabe naprav za prostoročno telefoniranje, pri nas prepovedano, to še vedno počne kar tri četrtine voznikov", pravi Vesna Marinko, vodja Sektorja za razvoj in koordinacijo varnosti cestnega prometa. "To je pokazala raziskava, ki jo je opravila Agencija za varnost prometa v lanskem letu. Večina telefonira (74%), kar ena tretjina pa pregleduje spletna družbena omrežja med vožnjo, v manjšem deležu si vozniki še zapisujejo beležke, opomnike, brskajo po spletnih straneh in uporabljajo mobilne aplikacije. Skoraj vsak deseti voznik pa svoj mobilni telefon med vožnjo uporablja za poslušanje glasbe in za navigacijo", še dodaja Vesna Marinko.
Ugotovitve raziskave, ki jo je Agencija za varnost prometa opravila v letu 2016.
Med vožnjo telefone uporablja kar 75 % voznikov.
Skoraj vsi (74 %) med vožnjo telefonirajo, ena tretjina (30 %) pregleduje socialna omrežja, 7 % si zapisuje beležke, opomnike in podobno, 5 % jih brska po spletnih straneh, 3 % uporabljajo mobilne aplikacije, poleg tega pa skoraj desetina (9 %) telefon uporablja za poslušanje glasbe ali navigacijo.
Pogovori med vožnjo v povprečju trajajo 5 minut, pisanje ali pregledovanje sporočil vzame 3 minute, za pregled socialnih omrežij pa vozniki porabijo 4 minute.
Kot olajševalno okoliščino je 77 % anketiranih navedlo, da se med pogovorom, pisanjem SMS sporočil (59 %), vnašanjem opomnikov (33 %) ali pregledom socialnih omrežij in spleta (28 %) ustavijo na primernem mestu, pri tem pa je bila interpretacija primernega mesta prepuščena anketiranim – torej lahko za primerno mesto razumejo tudi ustavitev pri rdeči luči, pred zapornicami, v prometnem zamašku, na parkiriščih ali postajališčih.
Alternative so …
Kaj lahko vozniki naredimo? Ja, alternativ je kar nekaj, ena od njih je ta, da se pred uporabo telefona ustavimo na varnem mestu in šele zatem oglasimo oziroma vrnemo klic. Ena od alternativ je tudi uporaba prostoročnega sistema telefoniranja, torej modrozoba (bluetooth) povezava z vozilom, kjer se zvok potem prenaša preko zvočnikov v avtomobilu. Lahko pa tudi uporabite bluetooth slušalko, ki je vsekakor bolj varen način komuniciranja, kot pa drža telefona v roki in upravljanje vozila le z drugo roko. "Med vožnjo so dovoljene tiste naprave, ki so opredeljene kot prostoročne in so dovoljene", pravijo na Policiji.
Vedno večje težave z uporabo aplikacij
Pri DARS-u opozarjajo, da se na avtocestah vedno več trkov zgodi zaradi pregledovanja aplikacij in ne toliko zaradi telefoniranja samega. Lep dokaz so posnetki njihovih nadzornih kamer in vrste trkov, ki se pogosto dogajajo v predorih, kjer je vidljivost napram zunanji vseeno manjša. V večini primerov gre za nalete v vozila pred nami, kar pomeni, da voznik v tistem trenutku ni gledal predse, kar med telefoniranjem večina vseeno počne, torej je bil pogled usmerjen v telefon.
Objava fotografije vašega zajtrka na Facebook naj torej počaka, da ne boste ravno vozili.
Italijani so to uredili precej na grobo, in se policija to policija pridno uporablja. Domačin, ki telefonira med vožnjo..: 300eur kazni, 5 kazenskih točk in odvzem vozniške za tri mesece. Tujec: 480eur kazni in prepoved vožnje v Italiji za 6… ...prikaži več mesecev. Če kazni ne more plačat, zaseg vozila do plačila plus ležarina avta in odvoz z pajkom.
Ne da ne zna, noče, ker je to del imidža primitivcev z dragimi avti: sončna očala v vsakem vremenu, drag telefon prislonjen na levo uho, vožnja z eno roko na volanu stalno po prehitevalnem pasu AC, na enak način prehitevanje… ...prikaži več po mestnih ulicah brez smerokazov, blendanje, trobljenje in vožnja cikcak takoj za vozilom, ki se mu ne umakne...