Vstopni model v svet X5 je prvič na voljo s cenejšim štirivaljnim turbodizlom.
15 let po predstavitvi, tudi velikana, kot je X5, niso zaobšle obsežne rešitve za znižanje emisij in porabe goriva, pa tudi cene.
V boj z rezanjem zraka
Predhodniki tretje generacije luksuznega modela so na naših cestah priljubljeni in pogosti. Novinec že na daleč ne skriva skupnih genov.
Na ekskluzivnem preizkusu hibridnega X5 eDrive, ki prihaja prihodnje leto in združuje bencinski štirivaljnik in elektromotor, tovarna pa obljublja povprečno porabo zgolj 3,8 litra, so nam oblikovalci povedali, da so kljub temu, da gre zgolj za oblikovno evolucijo, spremembe v primerjavi s predhodnikom ogromne.
Pod 7,5 litra ni šlo
Prednosti štirivaljnika pred šestvaljnikom ni veliko; Ob nakupni ceni in nižjih stroških lastništva, mednje porabo štejemo le pogojno. Ob varčni vožnji v programu ECO Pro se na regionalni cesti ta spusti na 7,5 litra, na testnem krogu je bila za liter nižja kot pri modelu X5 30d s 190 kilovati moči. Na avtocesti poraba skoči skoraj na devet litrov, še liter več ob dinamični vožnji v programu sport, kar ni nič manj, kot pri občutno zmogljivejšem šestvaljnem turbodizlu.
Podatki o vozilu: (BMW X5 xDrive 25d)
Motor: 1995 cm3, turbodizelski, štirivaljni, 160 kW (218 KM).
Navor: 450 Nm med 1.500 in 2.000 vrtljaji na minuto
Poraba na testu: 8,1 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 220 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 63.400 evrov (osnovni)/85.502 evrov (testni)
Plusi: Izgled, osemstopenjski samodejni menjalnik, tehnologija, kakovost
Minusi: Zvok motorja ni skladen z mogočno podobo, poraba pri dinamični vožnji