Avto
124 ogledov

Štirivaljnik pije liter manj

BMW X5
1/27
Gregor Prebil
Vstopni model v svet X5 je prvič na voljo s cenejšim štirivaljnim turbodizlom.

15 let po predstavitvi, tudi velikana, kot je X5, niso zaobšle obsežne rešitve za znižanje emisij in porabe goriva, pa tudi cene.

V boj z rezanjem zraka

Predhodniki tretje generacije luksuznega modela so na naših cestah priljubljeni in pogosti. Novinec že na daleč ne skriva skupnih genov.

Na ekskluzivnem preizkusu hibridnega X5 eDrive, ki prihaja prihodnje leto in združuje bencinski štirivaljnik in elektromotor, tovarna pa obljublja povprečno porabo zgolj 3,8 litra, so nam oblikovalci povedali, da so kljub temu, da gre zgolj za oblikovno evolucijo, spremembe v primerjavi s predhodnikom ogromne.

BMW X5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pri novincu so koeficient zračnega upora znižali na 0,31. Da bi koeficient znižali za 0,01 je potrebnih na stotine ur testiranj v zračnem tunelu. Zračni upor so izboljšali z optimiziranim podvozjem z gladkimi paneli na področju prostora za motor, izpušnega tunela in posode za gorivo, z oblikovnimi posebnostmi vidnimi na karoseriji so preprečili zaletavanje zraka v karoserijo, ki bi upočasnjeval vozilo, katerega motor samo zato, da se z mesta premakne v fazo gibanja, potrebuje 90 kilovatov moči. Dvolitrski štirivaljni dizel s tehnologijo twin turbo s 160 kilovati moči se zato „na prvo žogo“ ne zdi logična izbira za skoraj pet metrov dolgo in dve toni težko vozilo.

Pod 7,5 litra ni šlo

BMW X5 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Štirivaljnik je obdržal robat zagon. Tiste, ki vozijo, ali pa so se spoznali s šestvaljnikom, zna razočarati zvok štirivaljnika, ki ni tako bahat in izrazit, kot pri 4.400 evrov dražjem štirikolesno gnanem modelu X5 30d. Tudi pri začetnem in vmesnem pospeševanju na avtocesti nekoliko lovi sapo, še posebej v klanec navzgor. Potniki ob voznikovem silovitem pritisku stopalke za plin pri šestvaljniku občutijo sunek v hrbet, te izkušnje manjši dizel ne ponuja. Vožnja z njim kljub zapisanemu ostaja dinamična. 450 Nm navora pomaga, da z mesta do stotice pospeši v vsega 8,2 sekundah, najvišja hitrost je 220 km/h. Pri tem mu izrazito pomaga osemstopenjski samodejni menjalnik, ki mu po naši oceni trenutno ni para. Vedno pretika ob pravem času, brez cukanj, zato je vožnja udobnejša in manj naporna.

Prednosti štirivaljnika pred šestvaljnikom ni veliko; Ob nakupni ceni in nižjih stroških lastništva, mednje porabo štejemo le pogojno. Ob varčni vožnji v programu ECO Pro se na regionalni cesti ta spusti na 7,5 litra, na testnem krogu je bila za liter nižja kot pri modelu X5 30d s 190 kilovati moči. Na avtocesti poraba skoči skoraj na devet litrov, še liter več ob dinamični vožnji v programu sport, kar ni nič manj, kot pri občutno zmogljivejšem šestvaljnem turbodizlu.

Podatki o vozilu: (BMW X5 xDrive 25d)
Motor: 1995 cm3, turbodizelski, štirivaljni, 160 kW (218 KM).
Navor: 450 Nm med 1.500 in 2.000 vrtljaji na minuto
Poraba na testu: 8,1 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 220 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 63.400 evrov (osnovni)/85.502 evrov (testni)

Plusi: Izgled, osemstopenjski samodejni menjalnik, tehnologija, kakovost

Minusi: Zvok motorja ni skladen z mogočno podobo, poraba pri dinamični vožnji

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.