Avto
30 ogledov

Menjalnik je mislil namesto nas

BMW
1/13
BMW
Inovacije. V testnem centru BMW smo preizkusili tehnologije, ki bodo v prihodnosti del serijskih avtomobilov.

Vožnja. Že prihodnje leto bo BMW v avtomobile vgrajeval samodejni menjalnik, ki bo sam vedel, v kateri prestavi in pri koliko vrtljajih mora delovati motor, da bo vožnja za voznika čim varnejša in udobnejša, hkrati pa bodo poraba goriva in izpusti majhni, kolikor se le da.

Vedno v pripravljenosti

Thomas Flinspach, ki je sistem pomagal razviti, nam je zaupal, da se vozniki počutijo nelagodno, ko vidijo, da morajo prehiteti počasnejše vozilo ali da se jim od strani približuje avtomobil. V večini tovrstnih primerov vozniki in voznice dajo v napačno prestavo, kar vpliva na porabo goriva in njihovo zbranost.

Inteligentno upravljanje energije je zato pomemben element pri učinkovitosti vožnje v prihodnosti.

S prototipnimi vozili smo prevozili prve kilometre s pametnim menjalnikom. Delovanje temelji na predvidevanju voznih okoliščin, tako da se lahko vozilo s številnimi tipali elektronskega sistema, navigacijskim sistemom, kamerami in radarji samodejno pripravi na prihajajoče obremenitve. Ko so tipala zaznala avtomobil pred ali za nami, so nas na to opozorila s sliko na zaslonu, kjer se je izpisala razdalja do vozila, hkrati pa je samodejni menjalnik neopazno in neslišno sam dal v prestavo, ki je omogočala najučinkovitejši pospešek, ko smo pohodili stopalko za plin. Sistem se lahko za učinkovitega izkaže tudi, ko vozilo potrebuje ustrezne vrtljaje in moč motorja, da se voznik izogne kritični situaciji na cesti.

V povezavi z navigacijo sistem na podlagi informacije o trasi proge izračuna, ali se bomo vozili v klanec navzgor ali navzdol oziroma skozi naselja, krožišča in kakšne so omejitve hitrosti na poti. Temu vnaprej prilagodi delovanje menjalnika, ki samodejno izbira ustrezno prestavo, sistem pa vozniku ponuja namige za varčen slog vožnje.

BMW-jeve inovacije

Inovacija 1

Pri BMW so nove dizelske in bencinske agregate prvič razvijali skupaj. Prednosti sinergije sta delitev komponent in fleksibilnost proizvodnje, hkrati pa bo mogoče trivaljne in štirivaljne motorje v prihodnje modele BMW in mini vgrajevati prečno in vzdolžno. Največja novost je 1,5-litrski turbobencinski trivaljni motor, ki omogoča razpon moči od 55 do 170 kilovatov. Prostor bo imel tako v klasičnih vozilih BMW kot v modelih znamke i, premierno že letos v modelu i8.

Inovacija 2

Lahka gradnja je nujna za povečanje dosega električnih vozil. Bavarci širijo uporabo trdne plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni, ki je 30 odstotkov lažja od aluminija in 50 odstotkov od jekla. Lahki material že uporabljajo pri izdelavi športnih modelov, v prihodnje pa ga bodo uporabili za izdelavo platišč, volana, sedežev ...

Inovacija 3

Inženirji razvijajo proces, ki bo izločil odpadno energijo zraka v kabini z uporabo izmenjevalnika toplote, preden se bo zrak izpustil v okolje. Energijo bodo uporabili za predhoden dvig temperature zraka, ki vstopi v ogrevalni sistem, kar pomeni, da se avtomobil ne bo več shladil na zunanjo temperaturo okolice, to pa se bo poznalo pri večjem dosegu električnih vozil.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.