Pri upravljalcu avtocest so sporočili, da so v zadnjih dneh na nekaterih odsekih avtocest uvedli talne oznake, ki voznike opozarjajo in spodbujajo k vožnji na zadostni varnostni razdalji. Izbrali so odseke, za katere je znano, da vozniki na njih pogosteje preveč pritisnejo na plin, hkrati pa je tam gostota prometa višja od običajne.
S tako imenovanimi "strešicami", ki spadajo med horizontalne označbe, torej narisane na cestišču, želijo voznikom omogočiti, da pri svojem slogu vožnje uporabljajo varnostno razdaljo. Poleg strešic je na vertikalnih tablah predpisano prometno pravilo, da je treba vzdrževati takšno razdaljo med vozili, ki je enaka razdalji med dvema narisanima strešicama.Dars je na začetku meseca s temi označbami in tablami opremil odseka avtoceste A1 med Logatcem in Vrhniko proti Ljubljani ter med Logatcem in Uncem proti Kopru
Do konca junija bo takšen sistem vzpostavljen tudi na odseku avtoceste med Grosupljem in Ivančno Gorico proti Novemu mestu, v poletnih mesecih pa še na štajerski avtocesti med Vranskim in Šentrupertom v obeh smereh vožnje.
Prvo poskusno označitev preventivne vsebine, ki opozarja na nujno ohranjanje varnostne razdalje, je sicer Dars izvedel že maja 2018 na gorenjski avtocesti med počivališčem Povodje in Vodicami, jeseni 2018 pa so strešice narisali tudi na odseku gorenjske avtoceste med Naklim in priključkom Kranj zahod.
"Vpliv omenjenih ukrepov se že odraža tudi v prometu - podatki števcev prometa kažejo, da vse več voznikov upošteva predpisano varnostno razdaljo pri vožnji," pravijo na Darsu.
Glede na spremljanje dogajanja na števnem mestu Povodje, torej tam, kjer so oznake zarisali že leta 2018, ugotavljajo, da se vozniki danes bolj držijo pravila dveh sekund, kolikor naj bi bila v normalnem toku prometa varnostna razdalja med vozili. A hkrati so med analizo ugotovili, da so pri posameznih časovnih intervalih dneva ti razmiki lahko tudi samo eno sekundo.
Nepirlagojena hitrost v povezavi s prekratko varnostno razdaljo sta glavna vzroka za nastanek prometnih nesreč na avtocestah.
Še dobro da niso to naredili od Loga do Vrhnike, ker ne bi bilo smiselno ob vožnji pri 60km/h, pa kolikor vem od razcepa Zadobrova do Domžal ni nič boljše. Za ostale konce pa ne bi govoril ker ne poznam
Objestni norci tudi tega ne bodo upoštevali.
Samo kasirali bi naredili pa nič