Ob zadnji policijski akciji umirjanja hitrosti so na policiji posebej izpostavili metodologijo »veriga«. Gre za nadzor hitrosti z radarji, ki so na isti trasi razporejeni večkrat, voznik pa lahko v nekaj kilometrih prejme več kazni za prehitro vožnjo.
Na policiji so za zurnal24.si pojasnili, da se nadzor izvaja na izbranih relacijah. Posamezne patrulje se razvrstijo tako, da so praviloma narazen do okrog 10 km (odvisno od odseka ceste, kjer se nadzor izvaja), kar pomeni, da lahko voznik pri vožnji na neki relaciji lahko pričakuje več patrulj. Glavni namen nadzora je izvajanje meritev hitrosti, hkrati pa policisti ugotavljajo tudi ostale cestno prometne kršitve.
"V nadzor praviloma vključimo različne vrste merilnikov (laserske merilnike, dopplerske merilnike v vozilih, sisteme provida), večina policistov deluje tako, da so dobro vidni, hkrati pa se lahko na isti relaciji izvajajo še prikrite meritve z radarjem v vozilu in s sistemom provida," so nam pojasnili iz policije.
Zlobni jeziki bi rekli, da je namen policije le pobiranje denarja, na policiji pa na to odgovarjajo, da želijo v nalogo vključiti večje število policistov in na ta način povečati vidnost policije na posameznih kritičnih cestnih relacijah, kjer se prevelika hitrost pojavlja kot problem. Namen metodologije veriga je tudi povečati nadzor in ukrepanje zoper najhujše kršitelje cestno prometnih predpisov, povečati stopnjo spoštovanja cestno prometnih predpisov, povečati stopnjo pričakovanja voznikov, da bodo ob prekoračitvah hitrosti opaženi in obravnavani, tudi izboljšati stanje prometne varnosti, umirjanje hitrosti na relaciji, kjer je prometna varnost slabša zaradi hitrosti in navsezadnje z vsem naštetim tudi zmanjšati posledice prometnih nesreč zaradi hitrosti.
Delo po omenjeni metodologiji Policijske uprave praviloma načrtujejo v obdobjih, ko izvajajo poostrene nadzore (nadzori so lahko koordinirani na državnem ali regijskem nivoju). Na državnem nivoju poostreni nadzori hitrosti potekajo v treh obdobjih, Policijske uprave pa hkrati lahko načrtujejo dodatne svoje nadzore (predvsem na odsekih, kjer je slaba varnost cestnega prometa).
Na policiji še dodajajo, da metodologijo veriga uporabljajo tudi nenapovedano, ne zgolj v akciji, kakršni smo bili priča nedavno v Mariboru, kjer so v poostrenem nadzoru 7. aprila med 12. uro in 19. uro ugotovili 106 prekoračitev hitrosti, od tega 90 kršitev v naselju, kjer je problematika hitrosti najbolj izstopajoča. Zaradi prekoračitev hitrosti je bila 104 kršiteljem izrečena globa, en kršitelj je bil opozorjen, zoper enega pa je bil podan obdolžilni predlog na pristojno sodišče. Na policiji so nam še odgovorili, da nihče od obravnavanih prehitrih voznikov ni dobil več kot ene kazni za prehitro vožnjo.
Na Policijski upravi Maribor ocenjujejo, da je poostren nadzor dosegel svoj namen, saj je večina voznikov vozila bolj umirjeno oziroma spoštovala cestno-prometne predpise, kar potrjuje tudi podatek o številu ugotovljenih kršitev s področja hitrosti, ki kljub obsežnemu poostrenemu nadzoru ni izrazito izstopalo. Policisti dodajajo, da je k temu zagotovo pripomogla velika odmevnost izvedenega poostrenega nadzora cestnega prometa, na kar je zagotovo vplival tudi pozitiven odziv medijev pri obveščanju javnosti.
Pravilno, samo ne obešajte na veliki zvon kje in kdaj bodo te akcije....
Namen metodologije veriga ima v strokovnih policijskih krogih ime - podjebavanje.
Niso policaji krivi, če nekateri vozniki ne poznajo prometnih predpisov.