Avto
9117 ogledov

Škoda razkrila eno najbolj pomembnih avtomobilskih novosti leta

Novi škoda kodiaq
1/22
Škoda
Škoda je razkrila drugo generacijo športnega terenca kodiaqa. Čehi pravijo, da so se osredotočili na potrebe kupcev - več prostora, več funkcij, večja učinkovitost.

Škoda kodiaq je na trg prišla leta 2016 in skoraj takoj postala vseevropska prodajna uspešnica. Do zdaj so prodali skoraj 850.000 enot in osvojil 40 različnih mednarodnih nagrad. Največ kodiaqov so prodali v Nemčiji, drugi največji trg je Velika Britanija, zelo uspešen pa je bil kodiaq tudi v Sloveniji. V prvih osmih mesecih leta je bilo pri nas prvič registriranih več kot 600 kodiaqov. Zato ne preseneča, da so številni nestrpno pričakovali prihod druge generacije, gre za eno najpomembnejših novosti letos.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Zanimivo je, da je avtomobil konkretno zrasel. Vsaj v dolžino – za 61 mm na 4.758 mm, medtem ko je medosna razdalja 2.791 mm. Širina 1.864 mm in višina 1.659 mm sta skoraj enaki kot pri predhodniku. V različici s sedmimi sedeži imajo potniki v tretji vrsti zdaj 920 mm prostora za glavo, kar je 15 mm več kot pri predhodniku. Tudi prtljažnik je postal večji. V petsedežni različici s 75 litrov na 910 litrov s fiksnimi zadnjimi sedeži. S podrtimi zadnjimi sedeži se je največja prostornina povečala za 40 litrov na 2.105 litrov. Sedemsedežna različica ima zdaj za tretjo vrsto sedežev 340 litrov, kar je 70 litrov več kot prej.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Nove rešitve za lažje upravljanje z vozilom

Druga generacija kodiaqa prihaja z občutljivejšim prilagodljivim podvozjem. To prinaša več udobja na eni strani in bolj samozavestno vožnjo, na drugi strani. Po zagotovilih češkega proizvajalca vozil je vožnja na račun boljše izolacije in optimiziranega količnika upora bolj tiha. Novi so matrični led žarometi, pa head-up zaslon, na prenovljeni armaturni plošči kraljuje prostostoječi infotainment zaslon, ki ima lahko diagonalo 10- ali 13-palcev.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Nekaj novosti je tudi iz tradicionalne rubrike simply clever: Ker bodo v prihodnje na voljo samo avtomatske različice menjalnika, je prestavna ročica pomaknjena za volanski obroč, s tem pa je sredinska konzola večja, na njej je več prostora za variabilna držala za skodelice in dva polnilnika in tudi držalo za mobilni telefon. V prtljažniku so na voljo bolj prilagodljivi sistemi za shranjevanje ter običajna držala za tablice in pametne telefone, ki so lahko dostopna z vseh sedežev.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Konicam prstov na volanu so prihranili nadležna senzorska stikala, ki jih imajo VW golf in drugi modeli. Pri Škodi so morali najti tudi način, kako uporabljati vse več funkcij ob vse manjšem številu stikal, hkrati pa so želeli ostati prilagodljivi za inovacije. Domislili so se "pametnih številčnic", ki tvorijo spodnji del sredinske konzole. Gre za tri klasične vrtljive komande, vendar je na sredini majhen zaslon, kot pri range roverju. Z nežnim pritiskom lahko voznik z vsakim krmilnikom upravlja več funkcij. Na levi in desni so to temperatura, prezračevanje ali ogrevanje sedežev. Vsak lahko individualno dodeli štiri funkcije srednjemu pametnemu gumbu in ima tako neposreden dostop do glasnosti, navigacijskega zooma ali voznih profilov.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Tudi priključni hibrid s 100 kilometrskim dosegom

Kodiaq še ni popolnoma električen, bo pa na voljo tudi kot priključni hibrid: kombinacija 1,5-litrskega bencinskega motorja in elektromotorja s sistemsko močjo 150 kW (204 KM) in samodejnim menjalnikom, veliko pa obeta tudi električna vožnja, saj za shranjevanje energije skrbi 26 kWh baterije, kar pomeni električni doseg za okoli 100 kilometrov. Možno jo bo polniti na wallbox z močjo 11 kW in v nasprotju s številnimi drugimi tudi z enosmernim tokom z močjo 50 kW.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Poleg kodiaqa iV je SUV druge generacije na voljo z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema, povezanima s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Osnovni bencinski model 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM) je prvi v ponudbi, ki je opremljen z blago hibridno tehnologijo. Energija, pridobljena med zaviranjem, lahko pomaga motorju z notranjim zgorevanjem z električnim pospeševanjem ali omogoči SUV-ju, da križari s popolnoma ugasnjenim motorjem.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Oba hibridna motorja izhajata iz nove generacije motorjev EA 211 evo2, delujeta v varčnem Millerjevem ciklu in uporabljata turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo lopatic. Motor 1.5 TSI z blago hibridno tehnologijo je opremljen tudi z najnovejšo generacijo sistema za samodejni izklop valjev ACT+. Dve različici dizelskega motorja 2.0 TDI imata moč 110 kW (150 KM) in 142 kW (193 KM). Na izbiro je tudi štirikolesni pogon. Vsi motorji izpolnjujejo emisijski standard Euro 6e.

Novi škoda kodiaq | Avtor: Škoda Škoda

Pri Škodi pravijo, da ima novi kodiaq vse, kar kupci cenijo pri starem in še malo več od tega: Več prostora, več funkcij, večja učinkovitost. Bodo pa zanj verjetno kupci morali odšteti še več denarja. Druga generacija bo naprodaj spomladi 2024.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 3
  • Avatar Michel Franco HD
    Michel Franco HD 21:10 06.oktober 2023.

    Spredaj pa kot da gre za kakšen model Suzuki Vitare. 😡🤢🤮

  • h4ck3r 09:15 05.oktober 2023.

    Kodiqa?