Rezervni deli za avtomobil so se v letih med 2010 in 2013 podražili za 6,5 odstotka, vzdrževanje in popravila pa kar za 10,2 odstotka, kažejo uradni kazalci Statističnega urada Slovenije. V polju maziv je številka za lastnika še bolj strašljiva, saj je skok kar 16-odstoten. Zato ni čudno, če vse več lastnikov vozil takoj po preteku garancijske dobe vozila prične z iskanjem zelo poceni servisnih storitev, mnogokrat so pripravljeni plačati na roko, čeprav zato nimajo nobenega jamstva za opravljeno storitev.
Na slovenskem trgu se vzpostavlja nova servisna mreža, ki želi združiti najboljše z obeh svetov - konkurenčne cene in kakovostno storitev. Service Maxx sicer še zdaleč ni prva izmed specializiranih servisnih mrež po državi, saj denimo že vrsto let delujeta mreži Vulco ali Euro service. Maxx pa je za razliko obeh povsem slovenski produkt, za katerim stoji krovna družba KMAG iz Ljubljane.
Novi ponudnik želi pod eno blagovno znamko združiti čim več doslej neodvisnih servisov po državi, tudi takšnih, ki so sicer pooblaščeni za katero od znamk. Če bodo njihovi lastniki pristopili k projektu, bodo v zameno za mesečni strošek franšize (ta se giblje med 300 in 500 evri), pridobili enotno oglaševanje njihovih storitev, non-stop tehnično pomoč z izobraževanjem in pravno podporo.
Stranke pa bodo na enem mestu dobile možnost celovitega servisa in popravila avtomobila ne glede na znamko in tip, pri čemer pri družbi poudarjajo pozitiven odnos do stranke skozi celotno storitev, merjenje zadovoljstva in tudi odkup vozila v primeru, če stranka oceni, da je strošek popravila previsok. V tem primeru odkup v celoti financira krovna družba.
Ostane jamstvo, a žig le v paprinato knjižico
Pri podjetju menijo, da bodo za iskalce servisnih storitev zanimivi tudi zaradi cenovne politike, saj zaradi neposrednega dostopa do originalnih in neoriginalnih nadomestnih delov obljubljajo tudi za "polovico nižje cene kot na običajnih uradnih servisih," pri čemer obljubljajo storitev, opravljeno po enakih standardih.
Napovedujejo tudi kartico ugodnosti in tedenske akcije za najbolj razširjene modele, pri katerih bo servis z menjavo olja in filtra ter pregledom 30 vitalnih točk stal 30 evrov, kar "je na ravni cen šušmarjev" s to razliko, da bo imela stranko v tem primeru enoletno jamstvo na opravljeno storitev in vgrajene dele. Da bo takšna cena mogoča, je po pojasnilih vodje projekta Borisa Kneza med drugim mogoče zaradi neposrednega dostopa do proizvajalcev rezervnih delov.
Glavni uporabniki storitev naj bi bili lastniki, katerih avtomobili so pravkar prešli iz garancijske dobe, in starejši. V skladu z zakonodajo je mogoče ohraniti znamkino jamstvo tudi v primeru mlajših modelov, če je servis opravljen pod enakimi pogoji, kot veljajo za pooblaščene servise. Na ta način je mogoče na istem avtomobilu prihraniti kar nekaj denarja, a ohraniti jamstvo, dodajajo pri Service Maxx. Vsaj na začetku pa še ne bodo mogli potrjevati elektronskih servisnih knjižic, ki jih nekatere znamke vse pogosteje uporabljajo, priznavajo.
Kaj pravi konkurenca?
Pri servisni mreži Vulco se nove konkurence ne bojijo. "Zavedamo se, da bodo vozniki med servisi izbrali tistega, ki bo ponujal pravo razmerje kakovosti, cene in celotne izkušnje ob obisku servisa – in kot doslej bomo glede na potrebe širili našo ponudbo in izboljševali naše storitve," pravi Andrej Vraničar, vodja Vulco franšize v Sloveniji, v katero je vključenih 44 servisov, na območju nekdanje Jugoslavije pa 150. Kot dodaja je glavni izziv za serviserje trenutno zagotavljanje prave ponudbe kupcem, tako glede odločitve obsega programa storitev kot pravega cenovnega pozicioniranja.
"Na drugi strani moderna tehnologija v vozilih zahteva nenehno izpopolnjevanje potrebnih testerjev in orodij ter seveda stalno učenje kadra v servisih, ki želijo ostati v koraku z zahtevami potrošnikov. Ravno zaposleni v servisih, njihova usposobljenost, strokovnost ter njihov odnos do strank so največja vrednost kvalitetnega dobrega avtomobilskega servisa."
Kot je razvidno tankajo nemški Aral, ne pa neko no-name kitajsko motorno olje iz Lidla ali Hoferja. Glede cene pa jasno piše, za katere model je takšna cena menjave olja in filtra.
Super zadeva, v Ameriki funkcionira servisiranje avtomobilov večinoma na tovrsten način. Mreža kot taka dobi večje diskonte pri nabavi materiala, zato je lahko bolj konkurenčna od lokalnih mehanikov iz domačih garaž, ki kupujejo olje in filtre v maloprodaji. Jaz bom… ...prikaži več zadevo brez dvoma sprobal, le zakaj ne bi privarčeval. Je pa jasno, da velja cena menjave olja in filtra za 30 evrov za določene tipe oziroma vse bolj normalne avtomobile, ne pa kakšne velike nemške krače s šestvaljnimi motorji in desetimi litri olja.
Ostane jim dosti.Nabavna cena Platinum olja je 0,70 € na liter ,filter olja je slaba 2 €. Pripelji jim pa kakšen Audi a6 diesel,ti pa verjetno rade volje plačajo samo,da se ne vrneš več.