Novi murano je konkretno posodobljen, ohranja pa izročilo predhodnika. Prepoznali ga boste po novih
lučeh in spremenjeni motorni maski, na boku je sprememb manj, na zadku pa se bohotijo nove luči v
stilu manjšega qashqaia. Povsem nova je tudi platforma, zaradi katere je novi murano sedaj 64
milimetrov daljši in v dolžino in širino meri 4,83 oziroma 1,88 metra. Svetila se hvalijo s
ksenonsko tehniko in tehnologijo LED, karoserija pa posebnim lakom, odpornim na praske, z možnostjo
samopopravila.
V notranjosti vas pozdravi ravno tako moderno voznikovo delovno okolje, stikala okoli
sredinske konzole pa so še najbolj podobna tistim v qashqaiu. Notranjost je sveža, uporabna, murano
pa se je znebil nekaj zamer, ki smo jih očitali predhodniku. Predvsem je dobil lepše merilnike in
pa merilec zunanje temperature ter danes zelo popularni gumb za zagon in izklop motorja.
Posebnosti, ki so edinstvene skoraj samo muranu so še električno vodena vrata prtljažnika,
električni pomik naslonjala zadnjih sedežev in dodatna kamera za pomoč pri parkiranju pod desnim
vzvratnim ogledalom. Zadnja se pridružuje barvni kameri na zadku vozila, ki je bila del serijske
opreme že pri predhodniku. Prtljažnik vase pospravi zgolj zadostnih 402 litra, ob zloženih sedežih
je prostora za 838 litrov.
Motor, 3,5-litrski V6, je prav tako prenovljen in nudi več moči in navora, 188 kW ali 256 Km
oziroma 334 Nm navora. To pomeni 16 kilovatov več moči, enak prirastek gre tudi navoru. Motor je
postavljen občutno nižje, s čimer se izboljšata lega in stabilnost. Odlikuje ga tudi večja
gospodarnost kot predhodni model, poleg tega pa še mirnejše in tišje delovanje. Večjim
zmogljivostim in učinkovitejši porabi goriva botruje tudi posodobljen brezstopenjski menjalnik CVT,
opremljen z zmogljivo elektronsko krmilno enoto, ki tisočkrat v sekundi preverja različne lastnosti
cestišča in voznikovih voznih navad ter temu primerno prilagaja prestavljanje. Ima tudi funkcijo
učenja, ob stalni vožnji pa avtomatsko preklopi v eko način, s čimer je poraba še nižja.
Proizvajalec tako obljublja mešano povprečno porabo, saj murano v povprečju porabi 10,9 litra
goriva, v ozračje pa v povprečju izpusti 261 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Ima pa
menjalnik prednaloženih šest prestavnih razmerij, ki jih lahko voznik med vožnjo tudi izbira preko
prestavne ročice.
Štirkolesni pogon ALL MODE 4X4i je tudi prenovljen in izboljšan. Gre za priključitveni pogon,
kjer v normalnih voznih pogojih prednji kolesni par prejema večji del navora, po potrebi pa
elektronika na zadnji kolesni par prenese največ 50 odstotkov navora. Voznik pa lahko po želji tudi
sam pred izletom v neznano vklopi štirikolesni pogon in ga tudi zaklene.
Opremska paketa, namenjena slovenskemu trgu, sta dva: osnovi, ki je brez imena, in premium.
Že osnovni nudi marsikateri dodatek, namenjen udobju, kot so dvopodročna klimatska naprava, popolna
varnostna oprema, 18-palčna lita platišča, usnjena notranjost, električno nastavljiva prednja
sedeža s funkcijo gretja, biksenonski žarometi, kamera za vzvratno vožnjo, navigacijski sistem DVD,
samozatemnitveno vzvratno ogledalo, CD-MP3-izmenjevalec za 6 zgoščenk in še marsikaj. Paket premium
je bogatejši še za električno pomično strešno okno, električno poklopljivi vzvratni ogledali,
gretje zadnjih sedežev, sistem bose z 11 zvočniki, električni dvig prtljažnih vrat in posebna
platišča.
Cene za največjega Nissanovega urbanega športnega terenca se začnejo pri 49.990 evrih, za
murana z bogatejšim paketom opreme pa boste morali iz žepa potegniti najmanj 53.490 evrov. Razprava
o dizelskem motorju ostaja bolj na papirju, proizvajalec pa trdi, da motor prihaja, vendar se še ne
ve, kdaj bo pripravljen za proizvodnjo.
22
ogledov
Še vedno posebnež med SUV-i
Predhodnik in prvi model je ob prihodu na trg pomenil novost v razredu športno uporabnih terencev. Murano je kot eden prvih crossoverjev združeval poslanstvo terenskega in enoprostornega vozila, do danes pa se je ta razred več kot zgolj uveljavil.