Študija J.D. Power 2021 o kvaliteti novih avtov je pokazala, da imajo uporabniki največ težav s povezljivostjo med telefoni in avtomobili.
J.D. Power je izvedel raziskavo, s katerimi tegobami se uporabniki novih avtov ubadajo prvih 90 dni lastništva. Zajeli so 110.827 novih nakupov in najemov modelnega leta 2021 v ZDA. Raziskava, ki je potekala med februarjem in julijem, je podrobno razdeljena na devet različnih kategorij pri dojemanju in uporabi avta, od zunanjosti, nadzora, asistenčnih sistemov, sedežev, pogona do delovanja klimatske naprave in seveda povezljivosti. Neodvisna raziskava ni namenjena le obveščanju javnosti, temveč služi tudi v pomoč avtoindustriji, ki s tem dobi koristne informacije, na katerih področjih so nujne izboljšave.
Ko kabla ni več, nastopi več težav
Eden od štrih problemov, ki jih najpogosteje navajajo lastniki, se nanaša na polje infozabavnega sistema.
Prvič po letu 2011 se je tudi zgodilo, da prepoznava govora ni več na vrhu težav, temveč ga je s tega mesta izrinil nov problem - kako povezati avto z Android Auto ali CarPlay sistemom na mobilniku. Da je ta težava postala v zadnjem času tako pogosta, je treba iskati razlog v vse več avtih, ki nudijo možnost wi-fi povezave med pametno napravo in avtom, ki pa se velikokrat izkaže za premalo zanesljiva. Stari dobri in osovraženi kabel je torej imel smisel.
"Uporabniki želijo brezžično povezavo in industrija jim je to omogočila. Vendar pa je bil s tem ustvarjen velik tehnični izziv tako za proizvajalcev avtov kot IT podjetja," pojasnjuje Dave Sargant vodja programa preizkušanja kvalitete avtomobilov pri J.D. Power.
"Končni uporabniki seveda najpogosteje svoj gnev stresajo na proizvajalca avtobmobila, vendar pa je na vsak način vzroki deljeni [tudi na ponudnike naprav]. Končnega uporabnika to ne zanima, želijo si le, da bi njihov telefon in avto znala komunicirati med seboj."
Še eno zelo zanimivo dejstvo iz raziskave: "ljudske" znamke se še naprej izkazujejo za boljše od premijskih. V zadnjih šestih letih so njihovih lastniki v povprečju navajali manj težav z novimi avti kot pa uporabniki premijskih težav. Razlog tiči v bolj kompleksni tehnologiji, ki jo uporabljajo slednji. Le znamki Lexus in Genesis sta se med premijskimi znamkami izkazali za boljši od splošnega povprečja.
Nekaj dodatnih zanimivosti:
- model nissan maxima je najboljši med vsemi vključenimi modeli v raziskavi z dosežkom 85 težav na 100 vozil.
- RAM je s povprečjem 128 najboljši med znamkami, sledijo Dodge, Lexus, Mitsubishi, Nissan, Kia ... Povprečje za industrijo je sicer 162 težav na 100 vozil.
- Na dnu lestvice so znamke Alfa Romeo, Volov, Volkswagen, Audi in Chrysler. Slednji ima povprečje 251.
- Znamka Tesla uradno ni bila del raziskave, saj ni želela izpolniti kriterija po vključenosti zadostnega dela zveznih držav. Na podlagi znanih podatkov so ji izračunali povprečje 231, kar je sicer še vedno na dnu lestvice, a precejšen pomik navzgor v primerjavi z lani.