Avto
141 ogledov

Romuni bi lahko bili živi in nepoškodovani

Nesreča na primorski avtocesti Dolenjskanews.com
Tragedija na primorski avtocesti, ko se je voznik tovornjaka brez zaviranja zaletel v stoječe vozilo, pri čemer so umrle štiri osebe, še vedno odmeva. Tragedijo bi lahko preprečila tehnologija, ki jo že poznamo, ali pa bi posledice nesreče vsaj ublažila.

Tovorna vozila in avtobusi, ki bodo prvič registrirani po 1. novembru letos, bodo morali biti opremljeni z vgrajenima sistemoma AEBS in LDWS oziroma podobnimi rešitvami, ki bodo preprečile nalet na drugo vozilo spredaj in neželeno zapustitev voznega pasu.

"Po podatkih nemškega zveznega zavoda za statistiko 33 odstotkov nesreč v katerih so udeležena gospodarska vozila predstavlja nalet na drugo vozilo. Pri tem v kar 39 odstotkih voznik pred trkom sploh ne zavira. S tem razlogom evropska uredba v obvezno opremo prinaša sistem AEBS oziroma Advanced Emergency Braking System, kar bi v slovenskem jeziku pomenilo napredni zavorni sistem za zaviranje v sili," pravi Boštjan Paušer, inštruktor varne vožnje in urednik revije Kamion&Bus.

Kako deluje sistem samodejnega zaviranja?

Vgrajen sistem AEBS, oziroma sistem za preprečevanje trčenja z drugim vozilom, s pomočjo radarja in kamere nenehno spremlja prostor pred vozilom in informacije o možnih premikajočih ali mirujočih predmetih pošilja v nadzorni center vozila. S kombiniranjem informacij iz radarja in kamere sistem "prepoznava" različne vrste objektov. Sistem se naj ne bi odzval na na primer velike prometne znake ali portale predora kot na potencialno oviro.

Nadzorni sistem na temelju hitrosti tovornjaka, njegove razdalje od drugega vozila (objekta) in njegove hitrosti oceni, kolikšna je nevarnost trka. Če se razdalja med tovornjakom in vozilom pred njim začne prehitro zmanjševati, na primer če vozilo spredaj začne zavirati in če voznik tovornjaka ne reagira z zmanjšanjem hitrosti, bo sistem najprej zvočno in vizualno opozoril na nevarnost naleta. Če se voznik še vedno ne odzove, bo vgrajen sistem AEBS začel s samodejnim zaviranjem in poskušal ustaviti tovornjak. Tudi če sistemu v celoti ne uspe ustaviti in se izogniti trčenju ali naletu na oviro, se bo hitrost udarca zmanjšala in z njo tudi posledice trčenja, nam je delovanje tehnologije, ki je vse bolj prisotna tako v tovornih, drugih gospodarskih vozilih, kot osebnih vozilih, pojasnil strokovnjak za področje tovornih vozil in izkušen inštruktor varne vožnje.

Romuni bi lahko bili živi in nepoškodovani

O tem, kaj bi bilo, če bi imel tovornjak s cisterno, ki je priletel v zadek stoječega vozila z romunskimi registrskimi tablicami, sistem za prepoznavanje ovire in sistem za samodejno zaviranje v sili, Paušer pravi: "Sistem AEBS bo tragične nesreče kakršni smo bili priča ta teden vsekakor preprečil, ali pa vsaj močno omilil njene posledice. Toda pri tem ne smemo pozabiti, da bodo z njim opremljena samo nova vozila, ogromno vozil ki dnevno prečka našo državo, predvsem na relaciji vzhod-zahod, pa je starih, iztrošenih ter pogosto tudi tehnično nedelujočih, a to je že zgodba za kako drugo priložnost."

Z njim se strinja tudi Brane Legan, glavni inštruktor AMZS, ki pravi: "Najmanj kar bi bilo, bi bile posledice trka zaradi nižje hitrosti manjše. Vsi ti sistemi olajšajo voznikom vožnjo in v nekaterih primerih lahko preprečijo trčenje. Za voznike je pomembno, da poznajo tehnologijo, da vedo kakšen je njen namen in da ne izkoriščajo, da bo vedno tehnologija namesto njih opravila delo. Ti sistemi so voznikom samo v pomoč in popravljajo njihove napake."


Komentarjev 9
  • Žurnalček 15:01 19.julij 2015.

    Tu sploh ni bil problem hitrosti pri trku , ampak dejstvo da je Romuna odbilo v kanal , na njega je padel pa šleper in ga pod seboj zmaličil .

  • Zdravko Plansak 17:53 16.julij 2015.

    SI zbrisal....

  • Avatar praufo
    praufo 14:21 16.julij 2015.

    Seveda bo, saj maš že zdej avtomobile brez šoferja. Po svoje fajna zadeva, vendar se bo tudi to dalo zlorabit, kot vsako tehnologijo, ki dela preko komunikacije. Prometa je pa čedalje več in tukaj se kaže nesposobnost nekdanjih voditeljev, ki ...prikaži več niso pogledali zemljevida, kjer je Slovenija praktično na sredini Evrope. Ta država je tranzitna, tako je in tako bo in še bolj bo, razen če zaprejo meje. Zagonil so drage evre, namesto da bi jih sedaj vlagal v infrastrukturo. Predvsem v železnico. Avtocesta je pa itak preozka. Žalostno !