Nesreča se je po pisanju STA zgodila ob 22.30 na Dolenjski cesti v križišču z ulico Galjevica, v njej pa sta se hudo poškodovala tudi 27-letna voznica in 21-letni voznik, so sporočili s Policijske uprave (PU) Ljubljana.
Po dosedanjih ugotovitvah policije je 27-letnica vozila po Dolenjski cesti iz smeri Peruzzijeve ulice proti Karlovški cesti ter v križišču, ko je gorela zelena luč, zavijala levo v smeri proti Jurčkovi cesti. Pri tem je zaprla pot 21-letnemu vozniku osebnega vozila, ki je takrat, domnevno z neprilagojeno hitrostjo, pripeljal iz nasprotne smeri, naravnost čez križišče. Med trčenjem je otrok padel iz avta, poškodovala sta se tudi oba voznika, vse pa so z reševalnim vozilom odpeljali v ljubljanski Univerzitetni klinični center.
Otrok ne sme imeti zadnje besede
Le malokateri otrok bi želel biti med vožnjo privezan z varnostnim pasom, vendar je najbolje, da se mu to privzgoji že od malega. Naj razume, da je to potrebno in zakaj, pri tem naj mu bodo za zgled tudi ostali potniki v avtomobilu – tudi tisti na zadnjih sedežih.
Kaj se ob trku dogaja z osebami, ki niso pripete
Avstrijski avtoklub ÖAMTC je naredil preizkus s pripetimi in nepripetimi preskusnimi lutkami. Hitrost trka je bila le 30 km/h, varnostne mehe pa so pred trkom izklopili, ker se pri tej hitrosti varnostni mehi ne sprožijo pri vseh avtomobilih.
Voznik pripet, potnik za njim nepripet. Primer, ko je voznik pripet, potnik za njim pa ne, je eden od najpogostejših v resničnem življenju – tudi na naših cestah, poudarjajo na AMZS. 85 milisekund po trku se voznikovo koleno dotakne armaturne plošče – dotik je lahek, vdrtina minimalna, možnost poškodbe majhna. Koleno potnika za voznikom se dotakne čvrstega kovinskega ogrodja v prednjem sedežu, kar pomeni povečano možnost poškodbe. 155 milisekund po trku potnik na zadnji klopi z glavo, vratom in prsnim košem udari v voznikov sedež in ga potisne naprej – z njim pa tudi voznika na njem. Voznikova glava se dotakne volanskega obroča. Vse skupaj pomeni močno povečano možnost poškodb tudi za voznika, ki je bil sicer pripet z varnostnim pasom. Po 300 milisekundah od začetka trka je potnik z zadnje klopi z glavo zagozden med zglavnikom prednjega sedeža in streho avtomobila. Voznik se po udarcu naprej znova postavi v začetni sedeči položaj, pri čemer voznik in potnik udarita skupaj z glavami. Rezultat takšnega primera: velika nevarnost poškodb za oba.
Preskus je dokazal, da ima nepripetost lahko tudi pri majhnih hitrostih hude posledice. Tisti, ki se v avtu nočejo pripenjati z varnostnim pasom, morajo tudi ob na videz blagem trku – na primer v mestni gneči – računati na težje poškodbe glave, vratu, prsnega koša in kolen. Preskus je dokazal tudi, da nepripet potnik na zadnji klopi poškoduje tako sebe kot voznika.
Zanimivo da se to dogaja sedaj, včasih ni bil nihče privezan pa tudi otroci nismo pri trku ven leteli čeprav je bila takrat povprečna hitrost za cca 10kmh nanjša kot danes...
Upam, da bo ta članek v poduk marsikateremu staršu, ki še vedno nepripasa otroka z izgovorom, da gredo samo nekaj ulic stran.