"Zaradi treh otroških sedežev v tesni tretji vrsti potrebujem podaljšek varnostnega pasu. Ali lahko kdo priporoči kak spletni nakup, ki bo sigurno pravi za podaljšanje pasu zunanjih sedežev?," sprašuje starš prek enega od slovenskih forumov. "V avto moram dati še tretji otroški sedež, širina ni problematična, je pa problem pripeti tretji otroški sedež," pravi drugi, ki prav tako išče podaljševalec pasu.
Proizvajalci avtomobilov zelo slabo sledijo prilagajanju varnostnim standardom, zaradi katerih morajo otroci sedeti v ustreznih otroških sedežih, kaže povsem sveža raziskava ameriškega IIHS. Tako je v marsikaterem tudi povsem novem avtomobilu pritrjevanje otroških sedežev prava nočna mora, predvsem zaradi preveč skritih sidrišč ali priključkov za varnostne pasove.
Ko starš preklinja pred otroci
Še posebej starši s tremi majhnimi otroki pa se dnevno spopadajo s situacijo, kako pripeti varnostni pas zaradi zelo skopega odmerjenega prostora za sponke v drugi vrsti, četudi trije sedeži načeloma lahko gredo v avto. Sploh sredinsko pritrdišče varnostnega pasu proizvajalci velikokrat naredijo zelo težko dostopno ali pa vgradijo prekratke varnostne pasove ... Proti tem teževam so praviloma imuni zgolj večji enoprostorci.
Na trgu in tudi v eni izmed slovenskih specializiranih trgovin je mogoče najti tako imenovane podaljševalnike varnostnega pasu, ki se v grobem delijo na trdne in mehke, na voljo pa so v različnih dolžinah. Z njihovo pomočjo uporabnik doseže, da je pritrdišče sponke pasu precej bližje dosega rok. Stanejo od okoli 15 evrov naprej, njihova cena pa lahko dosega tudi 35 evrov. Starši jih hvalijo, saj je z njimi izgine nočna mora pripenjanja, to lahko poslej naredijo tudi otroci sami.
A kaj nanje pravi stroka in ali so sploh dovoljeni? Eden o proizvajalcev zatrjuje, da so njihovi podaljševalniki povsem varni in zakoniti ter narejeni po "evropskem standardu", kar dokazuje celo z vtisnjeno oznako E4 na vsakem izdelku. Vendar pa je E4 po specifikaciji Dekre standard, ki potrjuje elektromagnetsko kompatibilnost med nekim izdelkom in avtomobilom, nikakor pa ne gre za standard varnosti o zadrževalnih sistemih v avtomobilu ...
Certifikata nimajo, ker jih je preprosto nemogoče testirati
Nimajo torej ustrezne oznake, a so vseeno prosto dostopni na trgu. Zmeda je še večja, ker za slovenske starše doslej praktično ni bilo na voljo jasnih navodil v zvezi z podaljševalniki pri ustrezni inštitucijah (AVP, AMZS, ZPS ...), tudi na ravni evropskih avtomobilskih klubov po zbranih podatkih temu področju doslej niso namenjali večje pozornosti. Le pri švicarski agenciji za varnost v prometu smo v eni od brošur našli kratko, a jasno mnenje: adapterji za varnostni pas se ne smejo uporabljati. Ne gre le za vprašanje, ali bi sestava podaljševalnika omogočala trdno pripetost ne glede na okoliščine, temveč lahko spremenjen potek varnostnega pasu od enega do drugega sidrišča v avtomobilu pomeni tudi drugačno razporejanje zadrževalnih sil v primeru nesreče. "To lahko povzroči hude notranje poškodbe," pravijo Švicarji.
"Morda lahko določene inštance ali celo proizvajalci avtomobilov podaljševalnike testirajo, vendar pa le v primeru varovanja zelo obilnih oseb, nikakor pa ne za uporabo v primeru otrok. Posamezne članice se tako lahko odločijo, da takšne podaljševalnike prepovedo," pravi Szychowska. Proizvajalec, ki trdi, da so takšni podaljševalniki certificirani, pa podaja neresnično trditev, je jasna.
Za Žurnal24 je adapterje pokomentiral tudi Diether Schmidt, izvedenec za opravljanje homologacij pri svetovno licencirani ustanovi TÜV Sud. "Če izdelek nima ustreznega znaka homologacije, potem je nanj potrebno gledati kot na nevaren izdelek. Podaljševalnikov varnostnega pasu pa ločeno sploh ni mogoče ustrezno homologirati, saj bi te postopke moral opraviti tisti, ki proizvaja celoten sistem varnostnih pasov. Torej, proizvajalec podaljševalnika bi moral zaprositi proizvajalca varnostnih pasov, da testira in dokaže varno delovanje v primeru nesreč."
Po njegovem se sicer vprašanje podaljševalnikov pasov pojavlja tudi v Nemčiji, vendar pa ima policija v tovrstnih primerih pogosto veliko težav pri odkrivanju, ali je nek dodaten del v avtu dovoljen ali ne, še posebej zaradi iznajdljivosti proizvajalcev.
samo vsaj mal je pa treba pogledat tudi na kvaliteto, določeno kitajsko sranje je samo za v kanto, ker v končni fazi gre še vedno tud za varnost... je pa res, da ti noben ne garantira, da bo tist za… ...prikaži več 30€ kej boljši od onega za €...
kolesarska čelada je postala "fashion statement" dokazano pa se večina kolesarskih padcev zgodi tako da kolesar sploh nikamor ne udari z glavo... ali te spodnese in se pelješ po riti , ali ta pa katapultira čez balanco in spet padeš… ...prikaži več najprej na rit ali pa na zobe. V zelo malo primerih pa padeš lahko tako da najprej zadaneš s čelado. Pa še to ne sme biti pretirano ozek točkovni dotik ker potem spet ne pomaga nič.
tako kot tile podaljški, obstaja tudi skrajševalniki pasu, s katerim znižaž pas, tako da ne gre čez vrat