"Glej ga pajek, glej ga avtek,“ so ob pogledu na lahki Renaultov štirikolesnih, ki v dolžino meri 2,34 metra (36 centimetrov manj od smarta fortwo), v širino pa 1,24 metra, kar je primerljivo s trikolesnim skuterjem piaggio,“ na ves glas vpili otroci, ki so bili nad twizyjem najbolj navdušeni.
- Za pogon Twizyja skrbi slovenski električni motor
- Twizyja smo na prvi vožnji preizkusili že leta 2012.
Velik BMW ob malem twizyju neopažen
Ob njem se je ustavilo kar nekaj radovednih Ljubljančanov in vprašalo: „Ali je električni?“ Še bolj kot neslišna vožnja jih je navdušila futuristična oblika z dvižnimi vrati. Ob njem je bila parkirana povsem nova BMW petica za 80 tisoč evrov, ki jo ob twizyju ni opazil prav nihče.
Skuter z volanom in streho?
Twizy ni niti avtomobil, čeprav ima volan, niti motor. Je kvadricikl, ki smo ga prvič preizkusili na mednarodni predstavitvi pred dvema letoma, kasneje pa so svoje različice, bolj konceptne, predstavili tudi drugi avtomobilski proizvajalci. Najbolj resen konkurent je toyotin trikolesnik i-road.
Parkiranje ni več težava
Avtomobil je res užitek voziti, upravljanje z njim povsem enostavno. Obrneš ključ, stisneš zavoro, pritisneš tipko D (Drive=vozi) na menjalniku in pritisneš stopalko za plin. Vse ostalo je kot vožnja avtomobila s samodejnim menjalnikom. Pospeški so prepričljivi, končna hitrost 80 km/h pa nekoliko premajhna, da bi si z njim upal zaviti na obvoznico, pa čeprav je imel vinjeto. Tam se tudi ne bi zabaval tako kot v ozkih mestnih ulicah, kjer ne zmoti niti to, da nima servo volana. Volan je nekoliko trd za obračanje na mestu, a mu lahka arhitektura omogoča, da je vihtenje znosno. Prednost pred avtomobili, tudi najmanjšimi, je okretnost. Obračalni krog je zgolj 3,4 metra. Tudi, ko je v centru Ljubljane največja gneča, boste parkirni prostor zanj našli zelo hitro.
V twizyju sem spoznal, kako Ljubljana smrdi
Največji minus v primerjavi z avtomobili je udobje. Vse je plastično, nekoliko je oblazinjen zgolj sedež, ki je pomičen le vzdolžno. Na merilniku se vozniku izpisuje trenutna hitrost, stanje baterije in doseg. Odlagalnih površin je za 31 litrov, ki jih najdemo v predalu za voznikovim sedežem, kamor lahko spravimo prenosni računalnik, in v predalčkih spredaj, kamor se lahko spravi palerina in telefon in jih varuje ključavnica.
Naenkrat se lahko peljeta le dva potnika, ki sedita tako kot na motociklu, eden za drugim. Za sedenje zadaj je potrebna spretnost in nekaj telovadbe. Namesto avtoradia si je treba omisliti slušalke in prenosno glasbeno napravo, blaženje, sploh čez ležeče ovire, je zelo trdo, da ne omenjamo vdihovanja plinov iz izpušnih sistemov ostalih vozil v prometu. Ko sem na semaforju stal za novim avtomobilom premium proizvajalca, ki ga poganja dizelski agregat, sem se „najedel“ izpušnih saj. Prav zato sem mnenja, da imajo tovrstna električna nesmrdeča vozila, kot je twizy, lepo prihodnost. Le politiki se morajo zganiti.
Lahko bi bil podaljšek mestnega prometa
Twizyja sam bolj vidim primernega za najem na obmorskih letoviščih, kot v Ljubljani, kjer imamo štiri letne čase. Vsekakor bi bil, tudi za vožnjo po Ljubljani, če bi le ponujal gretje in popolno zaščito pred zunanjimi vplivi, torej tudi stranska stekla, odličen drugi avtomobil v družini. No, potreboval bi še nekaj večji prtljažnik, a tudi taki mali električni avtomobili že obstajajo.
Preveč.. kaj pa je tukaj vredno 5000€?
kaj pa pozimi, ko je pri nas po vozišču 20cm snega zaradi "zabušavanja" cestnih služb? tam kjer je redno in normalno pluženo bi še šlo...
Če to vozilo stane pod 5000 €, potem ima neke minimalne šanse.