Na konkretni prihod električnih avtov te francoske znamke bo treba še počakati, saj v Parizu še čakajo, da bo slovenski avtomobilski trg pripravljen na novo dobo, ki bo enkrat prišla tako ali drugače. To pri Renaultu pogojujejo tudi s pozitivnimi impulzi na infrastrukturnem območju, saj Slovenija še precej zaostaja za cilji glede postavitve polnilnic, čeprav po drugi strani tako kot večina ostalih proizvajalcev električnih vozil dobesedno koprnijo po novih trgih, potem ko so se prodajne številke v zadnjem letu obrnile strmo navzdol.
Sladke skrbi denimo z nafto bogate Norveške, ki je eden vodilih trgov za električna vozila in se zadnje dni celo sooča s protesti, da imajo tovrstna vozila celo preveč spodbud in olajšav v obliki rezerviranih pasov, parkirnih mest in podobnega, se tako pod Alpami slišijo dokaj neverjetno, ko pa smo letos doslej vsega skupaj registrirali le nekaj prek 20 električnih vozil. Še ta kvota pa je v veliki meri del posodobitve voznega parka enega od podjetij. Ker so praktično vse državne subvencije za nizkoemisijska vozila pošle že takoj na začetku leta, je morda to tudi eden od razlogov, da pri Renaultu čakajo na novo leto in morda tudi trajnejšo zagotovitev spodbudnih sredstev. Tako le previdno napovedujejo, da bo spomladi leta 2015 šlo zares.
Potem, ko so prenehali izdelovati električnega fluenca, je v floti ostala še trojica električnih vozil, ki so jih predstavili ob priložnosti razgrnitve sodelovanja s Kemičnim inštitutom in Centrom odličnosti nizkoogljične tehnologije. Med drugim gre za sodelovanje v projektu EuroLis, v sklopu katerega Kemični inštitut razvija naslednje generacije zmogljivejših akumulatorjev.
Zoe
"Oprostite, kaj pa je to za ene vrste avtomobil?", sta previdno vprašali dekleti, ki sta se po naključju znašle poleg zoeja in se čudili brenčanju, ki je namesto ropotanja valjev prihajalo izpod pločevine med manevriranjem po parkirišču. Že po nekaj dodatnih stavkih je padlo: "Hočem ga imeti, kje ga lahko kupim?" Sledilo je bridko razočaranje …
Zoe je Renaultov paradni električni konj. Narejen na osnovi clia se vseeno vizualno zelo razlikuje od njega, nevede se v spomin prikrade primerjava z robotko EVE iz prikupne risanke WALL-E. Celo zvok pogonskega sklopa zelo spominja na kakšen leteči krožnik. Na ljubljanskih ulicah se je na kratki testni vožnji zelo dobro znašel. Vseh 220 Nm navora je za speljevanje izpred semaforjev na voljo že v enem hipu, odločen stisk stopalke za "plin" pa na plano spravi vseh 65 kilovatov, kar je za avtomobil teh dimenzij že prav poskočno. Ker je menjalnik avtomatski, je upravljanje avtomobila resnično enostavno.
Primerjava z denimo BMW i3 je kljub podobnim meram malce nehvaležna, saj je slednji od prvega vijaka naprej razvit zgolj za električni pogon. Zoe je tako težji, šibkejši in počasnejši, z manj prefinjenimi detajli. Vseeno pa se znotraj dovolj razlikuje od clia, digitalni instrumenti so v skladu s poslanstvom. Prednost pred i3 je gotovo cena. V Franciji, kjer sicer veljajo izdatne subvencije za nakup, je cena že od 14.500 evrov dalje, v to ceno pa še ni vštet strošek, ki ga ima kupec z najemom akumulatorja. Strošek zanj je 70 evrov na mesec oziroma je primerljivo enemu polnemu rezervoarju goriva, kar v treh letih uporabe nanese dodatnih 2.500 evrov, vseeno pa še vedno polovico ceneje od BMW-ja.
Pod črto je torej cena zoeja (s spodbudami) že zelo na ravni klasičnih avtomobilov, po drugi strani ima med primerljivimi avtomobili najdaljši normni doseg z 210 kilometri, a tudi realnih 150 kilometrov bi moralo zadostovati za veliko večino dnevnih poti in nato poceni nočno priključitev na domačo vtičnico. Punci sta lahko upravičeno nestrpni.
Twizy
Mali dvosed je nekakšen križanec med štirikolesnikom in avtomobilom. Čeprav ima streho, ne nudi popolne zaščite pred vremenom, vrata je potrebno doplačati. . Z njim smo se prvič peljali že pred dvema letoma, o občutkih si lahko več preberete tukaj. Doslej so jih po Evropi po dostopnih virih prodali kakih 13.000, kar je sicer precej manj od ambicioznih napovedi.
Kangoo Z.E.
Namenjen je predvsem podjetjem, lahko ima pet sedežev ali pa je v celoti prilagojen prevozu tovora. Avtonomija do 170 kilometrov naj bi zadostovala 50 odstotkom vseh kupcev tovrstnih dostavnikov, cene se gibljejo med 14 in 16 tisoč evri. Za volan električnega kangooja smo na zurnal24.si sedli že leta 2011.