Avto
256 ogledov

Renault scenic in grand scenic uvajata novodobna 20-palčna kolesa

Renault Scenic, Renault Grand Scenic
1/26
Saša Despot
20 let mineva, odkar so pri Renaultu leta 1996 predstavili takrat povsem novo oblikovno zasnovo – monovolumen, oziroma enoprostorec C razreda. Ti so zaradi prostorne in modularne zasnove potovalne kabine postali zelo popularni pri družinah. A le do pojava križancev. Zato scenic in grand scenic v četrti generaciji in po pet milijonih prodanih primerkov začenjata pisati zgodbo na novo.

Od ponedeljka naprej bosta na voljo tudi v naših prodajnih salonih … Starih ni več, trdijo pri Renault Slovenija.

20 let mineva, odkar je Renault evropskemu trgu predstavil prvega scenica, tedaj še z imenom megane scenic. Zasnovan je bil na konceptu varnosti, prostornosti, prilagodjivosti, v osnovi pa je bil namenjen družinam.

Pionirski različici sta sledili še dve generaciji. Vse tri generacije skupaj so prepričale več kot pet milijonov kupcev.

Uporabnost enoprostorca in videz križanca

Tehnološki razvoj in hiter življenjski tempo so poskrbeli za drugačne želje, potrebe, navade ljudi. Različice manjših športnih križancev so poskrbele za padec prodaje enoprostorcev med leti 2007 in 2013. A enoprostorci še niso rekli zadnje besede, saj družine še vedno iščejo varnost, prostornost, prilagodljivost, praktičnost, vsakodnevno udobje limuzine, predvsem pa atraktiven izgled kot ga ponujajo križanci.

Zato sta zdaj scenic in grand scenic tradicijo združila z dizajnom križancev, tako kot espace sta dobila veliko vetrobransko steklo, tretja posebnost so serijska 20-palčna platišča – in nič drugega si ni mogoče omisliti.

Oblikovne posebnosti so povzete po družinskih modelih. Tak je svetlobni podpis spredaj s C izvedbo in LED tehnologijo polnih žarometov, LED diode so tudi zadaj. Dodali so nove barve karoserije, možno je izbrati tudi dvobarvno zunanjost.

Renault Scenic, Renault Grand Scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault Scenic, Renault Grand Scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Grand le s sedmimi sedeži in še večjim prtljažnikom

Večji grand scenic je na voljo le s sedmimi sedeži, od manjšega brata pa se razlikuje po poudarjenem zaključku zadnjega odbijača, lučmi zadaj v obliki bumeranga, ki nekoliko spominjajo na espaca, in strešnih nosilcih, ki poudarjajo robustnost in dolžino.

V primerjavi s tretjo generacijo modela je širši, daljši, višji, znotraj so izboljšali modularnost. Notranjost je popolnoma nova. Podobno kot pri espacu je v vozilo integriran multimedijski sitem R-link. Novo je dodatno prednje stransko okno, saj je vetrobransko steklo večje in položnejše. S tem je pogled v stran in naprej boljši. Izboljšana in osvežena je pomična sredinska konzola, ki ima zadaj več priključkov za povezljivost. Sedeži imajo novo ogrodje, struktura je bolj ergonomska. Sama blazina sedeža je dvoslojna, z dodatno oporo in udobjem.

Renault Grand Scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Pri Renaultu pravijo, da je prtljažnik največji v segmentu in meri 572 litrov, pri grand scenicu pa 596 litrov. Ponuja sistem samodejnega podiranja zadnjih sedežev z možnostjo pritiska na stikala v prtljažniku ali preko zaslona na dotik na osrednji konzoli. Sovoznikov sedež spredaj je poklopljiv, takrat omogoča prevoz predmetov do dolžine 2,62 metra, oziroma 2,85 metra pri grand scenicu. V vozilu je za vsaj 63 litrov odlagalnih mest in predalov.

Prepoznava pešce in zavira pred njimi

Veliko tehnologij smo spoznali že pri espacu, meganu in talismanu. Scenic in grand scenic tako ponujata kamero za vzvratno z možnostjo pogleda 360 stopinj okoli vozila, parkirne senzorje, samodejno parkiranje in avtomatsko prižiganje in ugašanje dolgih luči.

Prva novost glede varnosti je sistem za prepoznavanje pešcev in samodejno zaviranje. Druga novost je nadgrajen sistem za opozarjanje zapustitve voznega pasu. Zdaj ne opozarja zvočno, ampak z vibriranjem volana, poskrbi tudi za zasuk volana, ki je električno podprt, da vozilo ostane na voznem pasu. Sistem za samodejno zaviranje deluje tudi pri medmestni vožnji in sicer vse do hitrosti 160 km/h. Ima tudi radarski tempomat.

Renault Scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault Grand Scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Avto ve, kdaj ste utrujeni

Za varno vožnjo skrbi še sistem za prepoznavanje utrujenosti, ki meri voznikovo obvladovanje volana in po daljši vožnji analizira vožnjo. V primeru, da zazna odstopanja, vozniku predlaga počitek. Ima še sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, sistem za merjenje varnostne razdalje – na head up zaslonu (projekcijskem zaslonu) in TFT digitalnem zaslonu se prikazuje čas, ki razkriva čas oziroma razdaljo do vozila spredaj.

Multisense je tehnologija za prilagajanje režima vožnje, od eko, športnega, udobnega … Z izbiro programa se prilagodi ambientalna osvetlitev, masaža sedežev, zvok motorja, prikaz merilnikov, upora samega volana, koliko ga je potrebno obrniti …

Renault Grand Scenic | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cene se začnejo pri ...

V ponudbi je pet dizelskih in dva bencinska motorja, ki so kombinirani z ročnim menjalnikom oziroma dvosklopčnimi EDC menjalnikom.

Cene za model scenic se začnejo pri 16.290 evrih za prvi od štirih paket opreme (Life) in vstopnim turbo bencinskim motorjem z 84 kilovatov moči (115 KM), na dizelski strani je treba za vstopni turbodizel z 70 kilovatov moči (95 KM) in osnovno opremo odšteti 17.590 evrov.

Grand scenic je na voljo od drugega paketa opreme (zen) dalje, v primerjavi s scenicom pa je 1.500 evrov dražji. Najcenejši grand scenici stane 17.790 evrov za 84-kilovatni turbobencinski motor, oziroma 19.590 evrov za vstopni dizelski motor z 81 kilovati moči (104 KM).

Ob začetku prodaje bo za prve kupce tri mesece na voljo akcijski paket edition one (ob 20-obletnici scenica), ki v primerjavi z opremo intense ponuja za 2.500 evrov več opreme, stane pa 1.000 evrov več kot oprema intense.

grega.prebil@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.