Trezor je osrednji model Renaultovega prostora v Parizu, potem ko so pri znamki v zadnjem letu in pol sprožili pravo ofenzivo novih modelov (megane, talisman, scenic). A časa za počitek ni, saj koncept že napoveduje naslednjo generacijo renaultov, ki bodo počasi nadgradili oblikovalski jezik, pričetega leta 2010 s konceptom dezir.
Šef oblikovanja Laurens van der Acker z novim konceptom dokazuje, da ima še precej idej na zalogi. Trezor je zelo nizek in športen, z minimalističnimi, a zelo zgovornimi detajli. Sprednji del naslednjih renaultov bo očitno nekoliko umiril tone, a to še ne pomeni, da bo neizrazit, saj ga bo krog in krog povezovala linija, ki bo tekla od enega konca ozkih svetil svetil (dnevni in polni LED) prek maske na drug del.
Zunanjost trezorja je iz ogljikovih vlaken, edine odprtine pa so tiste, ki služijo hlajenju zavor. Zanimiv detajl je analogno oblikovan merilnik napolnjenosti baterij.
Oblika kokpita je vredna svojega poglavja razprav. Že samo vstopanje prek dvižne strehe v zaokroženo in v rdeče odeto potniško kabino deluje zelo futuristično. OLED tehnologija zaslonov se kombinira z Gorilla Glass steklom, ki je nekoliko ukrivljeno - vse navedeno v prid kristalno čisti podobi prikazovanih podatkov in slik.
Tudi tehnologija, ki poganja dvosedega športnika, je nekaj posebnega, saj so pri znamki vgradili pogon iz formule-E. Električni motor ima 260 kW (350 KM) in požene avto mimo 100 km/h po manj kot štirih sekundah. Napaja se iz dveh baterij, koncept pa kljub vsemu tehta zelo zmernih 1.600 kilogramov.
Svojo naprednost dokazuje tudi z vgrajeno tehnologijo polne samodejne vožnje, s čimer pri Renaultu napovedujejo, da bodo to novost v serijske avte pričeli vgrajevati po letu 2020.
dezurni@zurnal24.si