Avto
27 ogledov

Renault laguna v boj za staro slavo

Nova laguna je večja, udobnejša in varnejša. Tudi glede kakovosti izdelave je na
1/12
Žurnal24 main
Nova renault laguna, ki se bo v Sloveniji začela prodajati 15. oktobra, želi ponovno osvojiti višji in visoki razred vozil. Pri tem stavi na številne adute.

Kako dobre so karte v Renaultovih rokah, bodo pokazali čas in kupci, dejstvo pa je, da so se Francozi pri tretji generaciji lagune temeljito pripravili na proizvodnjo. Ena glavnih stvari, ki jih glede novinke poudarjajo pri Renaultu, je kakovost izdelave, po kateri predhodnica (predvsem zgodnji letniki) ni ravno slovela. Po celovitih testiranjih vseh sestavnih delov in po 20 milijonih prevoženih kilometrih 120 testnih lagun v najbolj ekstremnih vremenskih razmerah po vsem svetu v tovarni zdaj suvereno napovedujejo, da se bodo po kakovosti uvrstiti med prve tri modele znotraj razreda. Poleg tega naj bi kupce prepričale še precej izboljšane vozne lastnosti, varnost in udobje.

 
Cene za model berline v Sloveniji:

Bencinski motorji
Expression 1,6: 20.900 €
Expression 2,0: 22.000 €
Dynamique 2,0: 23.900 €
Dynamique 2,0 T 25.150 €
Privilege 2,0: 25.150 €
Privilege 2,0 T: 27.150 €

Dizelski motorji
Expression 1,5: 22.400 €
Expression 2,0 (130): 23.850 €
Dynamique 2,0 (150): 26.450 €
Dynamique 2,0 (175): 27.950 €
Privilege 2,0 (150): 27.700 €
Privilege 2,0 (175): 29.200 €

Od blizu limuzina, tradicionalno poimenovana berline, potrjuje napovedi, da bo namenjena bolj umirjenim in tradicionalno naravnanim kupcem. Oblikovne poteze, deloma izpeljane iz predhodnice, so daleč od drznosti, ki jo je imel ob svojem prihodu na trg pred nekaj leti manjši megane. Sprednji del deluje kot celota, pokrov motorja se po zgledu twinga nadaljuje tam, kjer bi morala biti maska motorja, žarometi se ob straneh zajedajo v pločevino. Zadnje luči so ozke, v njih svetijo diode. Tako sprednja kot zadnja šipa se vsaka s svoje strani položno vzpenjata proti strehi, medtem ko bočna linija povezuje sprednje in zadnje luči. Novinka je v primerjavi s predhodnico zrasla zdaj v dolžino meri 4695 mm (+ 1mm), v širino 1811 mm (+ 36 mm), v višino pa 1445 mm (+12 mm). Medosna razdalja meri 2756 mm. Kljub temu je zaradi uporabe lahkih materialov lažja za približno 16 do 60 kilogramov, odvisno od modela.

Notranjost deluje čisto in udobno, uporabljeni materiali so na otip prijetni, volan je že serijsko oblečen v usnje. Na sredini armature je  zaslon za navigacijsko in avdio napravo, gumbov je kar nekaj, še posebej za upravljanje z navigacijo. Velik poudarek naj bi pri razvoju dali tudi zvočni in zatesnitvi, klimatska naprava pa pozna funkciji soft in fast za umirjeno ali pospešeno doseganje želene temperature.

V oblikovnem smislu je laguna precej zadržan avtomobil s ciljno publiko med zrelimi kupci. © Andrej Leban
 
Trije bencinski, štirje dizelski
Začetek motorne ponudbe v slovenskih lagunah se bo do januarja, ko se bo konjenici pridružil 1,6-litrski 82-kilovatni (110 KM) bencinar, začenjal pri dvolitrašu s 103 kW (140 KM), bencinsko paleto pa zaokrožuje turbo motor 2,0 s 125 kW (170 KM). Večina kupcev bo verjetno posegla bo dizelski ponudbi, ki se začenja z 1,5-litrskim motorjem in 81 kW (110 KM). Jedro pa predstavljajo trije dvolitrski motorji s 96 kW (130 KM), 110 kW (150 KM) in 127 kW (175 KM). Ročni menjalniki so vsi šeststopenjski, pri bencinskemu turbo motorju je že serijsko vgrajen šeststopenjski avtomatik z možnostjo ročnega pretikanja.

Med vožnjo laguna potrjuje napovedi o izboljšanju voznih lastnosti. Trše podvozje zagotavlja boljšo vodljivost in stabilnost v ovinkih, vendar pa se zato avtomobil po prvih izkušnjah prek kratkih neravnin pelje manj udobno. Na spodnjem delu nekoliko prisekan volan deluje neposredno.

Velika pozornost je bila namenjena ureditvi notranjosti, ki je sodobna, po prvi izkušnji pa je tudi precej skopa z odlagalnimi površinami. © Andrej Leban

 
Prejšnja laguna je postala znana kot prvi avtomobil, ki je na preizkusnih trčenjih Euro NCAP prejel pet zvezdic. Novinka je varnost še precej izboljšala. Že serijski so ABS, ESP in sistem pomoči za zaviranje v sili AFU. V primeru trka potnike poleg posebej ojačane karoserije varuje še osem varnostnih blazin, pri čemer je novost dvoprostorska stranska varnostna blazina, ki za polovico skrajša reakcijski čas. Nova je tudi prilagojena čelna blazina, ki se napihne glede na položaj volana.

Tri ravni opremljenosti
Paketi opreme nosijo znana imena expression, dynamique in privilege. Že pri osnovnem expression pa je seznam dodatne opreme precej dolg. Pri dynamiqueju so med drugim serijski usnjeni dodatki, dvoobmočna klilmatska naprava, tipalo za dež, tempomat in samodejna elektronska ročna zavora, ki je v primerjavi s predhodnico prestavljena na običajno mesto med oba sprednja sedeža. Tu sta še omejevalnik hitrosti ter trikraki volan. Paket privilege prinaša še kartico za prostoročno upravljanje in zadnje senzorje za parkiranje.

V prvi pošiljki za Slovenijo je iz zaloge na voljo 120 lagun, dobavni rok za naročena vozila pa je šest tednov. Karavanska različica grand tour, ki naj bi zapeljala vsaj tretjino kupcev, bo na voljo od januarja, oktobra prihodnje leto pa naj bi se začela tudi prodaja kupejevske lagune, kot študijo predstavljene na frankfurtskem avtomobilskem sejmu. Cena limuzine z osnovnim paketom in motorjem 1,6 je 20.900 evrov, za najdražjo različico 2,0 (127 kW) z opremo privilege pa bo treba odšteti 29.200 evrov. Karavan bo še za 1.300 evrov dražji.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.