Kako dobre so karte v Renaultovih rokah, bodo pokazali čas in kupci, dejstvo pa je, da so se
Francozi pri tretji generaciji lagune temeljito pripravili na proizvodnjo. Ena glavnih stvari, ki
jih glede novinke poudarjajo pri Renaultu, je kakovost izdelave, po kateri predhodnica (predvsem
zgodnji letniki) ni ravno slovela. Po celovitih testiranjih vseh sestavnih delov in po 20 milijonih
prevoženih kilometrih 120 testnih lagun v najbolj ekstremnih vremenskih razmerah po vsem svetu v
tovarni zdaj suvereno napovedujejo, da se bodo po kakovosti uvrstiti med prve tri modele znotraj
razreda. Poleg tega naj bi kupce prepričale še precej izboljšane vozne lastnosti, varnost in
udobje.
Cene za model berline v Sloveniji:
|
Bencinski motorji
Dizelski motorji
|
Notranjost deluje čisto in udobno, uporabljeni materiali so na otip prijetni, volan je že serijsko oblečen v usnje. Na sredini armature je zaslon za navigacijsko in avdio napravo, gumbov je kar nekaj, še posebej za upravljanje z navigacijo. Velik poudarek naj bi pri razvoju dali tudi zvočni in zatesnitvi, klimatska naprava pa pozna funkciji soft in fast za umirjeno ali pospešeno doseganje želene temperature.
V oblikovnem smislu je laguna precej zadržan avtomobil s ciljno publiko med zrelimi kupci. © Andrej Leban |
Začetek motorne ponudbe v slovenskih lagunah se bo do januarja, ko se bo konjenici pridružil 1,6-litrski 82-kilovatni (110 KM) bencinar, začenjal pri dvolitrašu s 103 kW (140 KM), bencinsko paleto pa zaokrožuje turbo motor 2,0 s 125 kW (170 KM). Večina kupcev bo verjetno posegla bo dizelski ponudbi, ki se začenja z 1,5-litrskim motorjem in 81 kW (110 KM). Jedro pa predstavljajo trije dvolitrski motorji s 96 kW (130 KM), 110 kW (150 KM) in 127 kW (175 KM). Ročni menjalniki so vsi šeststopenjski, pri bencinskemu turbo motorju je že serijsko vgrajen šeststopenjski avtomatik z možnostjo ročnega pretikanja.
Med vožnjo laguna potrjuje napovedi o izboljšanju voznih lastnosti. Trše podvozje zagotavlja boljšo vodljivost in stabilnost v ovinkih, vendar pa se zato avtomobil po prvih izkušnjah prek kratkih neravnin pelje manj udobno. Na spodnjem delu nekoliko prisekan volan deluje neposredno.
Tri ravni opremljenosti
Paketi opreme nosijo znana imena expression, dynamique in privilege. Že pri osnovnem expression pa je seznam dodatne opreme precej dolg. Pri dynamiqueju so med drugim serijski usnjeni dodatki, dvoobmočna klilmatska naprava, tipalo za dež, tempomat in samodejna elektronska ročna zavora, ki je v primerjavi s predhodnico prestavljena na običajno mesto med oba sprednja sedeža. Tu sta še omejevalnik hitrosti ter trikraki volan. Paket privilege prinaša še kartico za prostoročno upravljanje in zadnje senzorje za parkiranje.
V prvi pošiljki za Slovenijo je iz zaloge na voljo 120 lagun, dobavni rok za naročena vozila pa je šest tednov. Karavanska različica grand tour, ki naj bi zapeljala vsaj tretjino kupcev, bo na voljo od januarja, oktobra prihodnje leto pa naj bi se začela tudi prodaja kupejevske lagune, kot študijo predstavljene na frankfurtskem avtomobilskem sejmu. Cena limuzine z osnovnim paketom in motorjem 1,6 je 20.900 evrov, za najdražjo različico 2,0 (127 kW) z opremo privilege pa bo treba odšteti 29.200 evrov. Karavan bo še za 1.300 evrov dražji.