Avto
105 ogledov

Proizvajalci eksotičnih avtomobilov želijo ostati majhni

Koenigsegg hundra Salon-auto.ch
V primerjavi s Toyoto, največjim proizvajalcem vozil na svetu z 10,8 milijona novih avtomobilov leta 2015, se zdi Porsche z 225 tisoč proizvedenimi avtomobili pravi palček. A je v primerjavi s svojimi konkurenti pravi velikan.

Letna proizvodnja Ferrarija je tri, Lamborghinija 1,1, McLarna pa 0,1 odstotka letne proizvodnje Porschejevih vozil. Zaradi širitve modelne palete na modele kot so cayenne, panamera in macan je Porsche potrojil letno proizvodnjo vozil v zadnjem desetletju. Se pa šefi nemškega proizvajalca športnih vozil zavedajo, da morajo proizvodnjo vozil omejiti, saj kupci, predvsem bogati, vse bolj zahtevajo in plačujejo za ekskluzivnost.

Najbolj znan Porschejev model, legendarni 911, so lani proizvedli v "skromnih" 39 tisočih primerkih in zato velja za mejni model med ekskluzivnostjo in dostopnostjo. Tudi pri Maseratiju so v lovu za dobičkom nekoliko okrepili proizvodnjo. S povprečno 6.000 proizvedenih avtomobilov v letu 2012 je lani proizvodnja dosegla "že" 32.474 avtomobilov. Z novim športnim terencem levantejem in kupejem alfieri, nameravajo pri Maseratiju na leto proizvesti že 75 tisoč vozil.

Najbolj ekskluzivni na leto proizvedejo nekaj deset avtomobilov

Pri Ferrariju so meje postavili nižje. Po rasti v letu 2015, ko so proizvedli 7664 avtomobilov, so najavili nadaljno rast letne proizvodnje na 9.000 avtomobilov. Britanski Aston Martin z 1250 zaposlenimi na leto proizvede 6200 avtomobilov. Odkar so znamko Lamborghini leta 2000 prodali skupini Volkswagen, je letna proizvodnja lani skočila iz 295 avtomobilov na rekordnih 2.530 avtomobilov. Pri McLarnu so lani uvedli drugo izmeno delavcev, da so zmogli proizvesti 1654, v naprej razpordanih, avtomobilov, ki so romali v 30 držav po vsem svetu.

Še bolj eksluzivne znamke, kot so Bugatti, Pagani in Koenigsegg letno skupaj proizvedejo in prodajo 78 vozil. Pri Bugattiju, ki je del skupine Volkswagen, na leto proizvedejo 40 vozil, v tem prestižnem podjetju pa je zaposlenih 71 ljudi. Italijanski Pagani in švedski Koenigsegg imata povsem drugačen poslovni model. Avtomobile proizvajajo v manjših delavnicah, ki so povsem v zasebnem lastništvu. Na leto proizvedejo le okoli 20 avtomobilov, vsak od njih pa stane najmanj poldrugi milijon evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.