Čeprav so pri konkurenčnih podjetjih Nissan Motor Co., Volkswagen Group in Tesla Motors električna vozila označili kot edina sprejemljiva brez emisijska vozila, pa so pri Toyoti bolj naklonjeni mehkim hibridom in priključnim hibridom, prihodnost pa so povezovali z vozili na vodik.
Med drugim so že predstavili serijski mirai na vodik. Menili so tudi, da bodo EV vozila primerna za premagovanje krajših razdalj.
Pri Toyoti molčijo
Zdaj naj bi po pisanju japonskega časnika Nikkei strategijo povsem spremenili. Po letu 2020 naj bi proizvajali električna vozila za množice. Razvoj se bo po podatkih časnika začel že prihodnje leto, baterije pa bodo omogočale premagovanje vsaj 300-kilometrske razdalje z enim polnjenjem baterije.
Zdaj se postavlja vprašanje, kaj se bo zgodilo s priključnimi hibridi in vozili na gorivne celice (vodik)? Pri časniku še pišejo, da bo Toyota prve električne model z večjim dosegom na Japonskem, Kaliforniji in na Kitajskem začela prodajati leta 2020.
Pri Toyoti niso ne potrdili, ne zanikali informacije, zapisali so le, da svojih načrtov za prihodnost ne želijo komentirati. V elektronskem sporočilu so zapisali še, da bodo še naprej razvijali različne tehnologije povezane z gorivnimi celicami, vključno z električnim pogonom.
Pri Toyoti so se sicer zavezali, da bodo imeli do leta 2050 v svoji modelni paleti zgolj še brez emisijska vozila.
Zakonodaja vpliva na strategije avtomobilistov
Morda so Toyoto v to prisilila vse bolj stroga merila, ki jih nameravajo uvesti nekatere države po svetu, v katerih so že postavili okvirne datume, po katerih bo vožnja po cestah možna zgolj še z brez ogljičnimi vozili.
"Toyota se je z vsemi močmi upirala povsem električnim avtomobilom. Očitno so zdaj dojeli, da bodo brez njih težko zadovoljili vse strožje prepise," pravi Takeshi Miyao, direktor svetovalnega podjetja Carnorama in dodaja, da je strah pri vseh proizvajalcih, da jim bodo zakonodajalci po svetu onemogočili prodajo vozil, ki ne bodo električna.