Pri Toyoti so končno prisluhnili evropskim kupcem. S predstavitvijo modularne platforme TNGA bodo vse prihodnje Toyote, tako kot sta že novi prius in prihajajoči C-HR, stavile tudi na dinamiko. Poenotena platforma z imenom TNGA (Toyota New Global Architecture) je bistveni sestavni del v novi Toyotini filozofiji, da morajo biti modeli odslej ob še boljši kvaliteti bolj zabavni, bolj vozljivi.
Z uporabo kombinacije novih materialov ter naprednejše tehnologije spajanja delov je karoserija priusa, ki je prvi model Toyote izdelan na TNGA platformi, sedaj kar za 60 odstotkov bolj toga, hkrati pa je masa priusa ostala skorajda nespremenjena pri manj kot 1.400 kilogramih, pa čeprav je s 4,56 metra to za šest centimetrov daljši avto. Tudi širši je, koncept TNGA pa je pustil sledi v novi zasnovi potniškega prostora z nižjim sedenjem in bolj položnim volanom. To se je izkazalo tudi na prvih testih priusa in enako naj bi bilo pri vseh modelih, ki sledijo.
Kupci so to potrdili
Toyota je, če je soditi po priusu, več kot prisluhnila kritikam in željam evropskih voznikov, kjer je merska enota v C razredu VW golf. Toyota je hkrati svojim evropskim razvojnikom omogočila, da se zelo zgodaj vključijo v razvoj TNGA platforme, ki je v prvi vrsti osredotočena na A, B in C avtomobilski segment, primerna pa je tudi za proizvodnjo večjih vozil, D segmenta.
"Nova platforma prinaša številne prednosti. Ne le nižje mase, potenciali so resnično veliki. Uporabna je tako za izdelavo priključnih hibridov, prilagodimo jo lahko tudi za izdelavo popolnoma električnih vozil,“ pravi Toyotin inženir in poudarja, da to ni zaman prilagodljiva platforma, od katere bodo imeli največ evropski vozniki. Prilagajajo lahko namreč tudi obliko, kar se najbolj pozna pri novem športnem terencu C-HR, s katerim je Toyoti uspelo narediti „čustven“ avtomobil, ki takoj pade v oči. "Hkrati lahko glede na trg prilagajamo tudi tuning vozila. Tako lahko za Evorpo naredimo bolj športen avtomobil, za ZDA in Japonsko pa prilagodimo udobje vožnje.“
Bo auris res boljši od golfa?
Nova platforma vpliva tudi na ceno, a ne gre pričakovati, da se bodo vozila zaradi tega pocenila, saj: "Pričakovanja so vedno večja. Potrošniki želijo več opreme, vozila morajo biti bolj dinamična, hkrati pa morajo porabiti manj goriva. Poleg tega morajo biti varna in dobro opremljena, pa še dizajn mora biti pravi. Vse to moramo zagotoviti za zmerno ceno,“ pravi strokovnjak iz Toyote in dodaja, da je prepričan, da bodo prav zaradi večje dinamike vožnje v Evropi prodali več avtomobilov, kot doslej.
Še več, cilj z novo generacijo aurisa je, da bo boljši od golfa: "To je cilj. Ali bo res boljši, bodo povedale stranke. Avtomobil v C segmentu mora imeti dobre vozne lastnosti in takšen bo novi auris,“ pravi Nagata, ki nam ni želel zaupati, kateri bo naslednji model izdelan na novi modularni platformi.
V Toyotinih načrtih je, da bi bilo do leta 2020 še pet novih modelov izdelanih na TNGA platformi. Je pa znano, da je TNGA platforma filozofija, iz katere se bodo razvile nove platforme. Kmalu bodo zato zagootvo sledili tako manjši, kot večji modeli, kot sta prius in C-HR.