Kot smo nedavno pri Žurnal24 že poročali, so se na nevarnem odseku med krožiščema na relaciji Kamnik - Mengeš pojavile nove kameram podobne naprave. Služijo za merjenje hitrosti. Vendar pa prehitrim voznikom položnic še niso pošiljali, saj naprava ni imela potrebnih dovoljenj.
Na Uradu za meroslovje so zdaj objavili vest, da so na mengeški obvoznici 6. januarja letos izvedli prvo overitev merilnika hitrosti modela Celeritas MVD 2022. S tem lahko merilo stopi v uporabo.
Prometne nesreče so na mengeški obvoznici zelo pogoste. Prav na tem odseku je konec novembra prišlo do tragičnega čelnega trčenja, v katerem je ena oseba umrla.
Do čelnega trčenja je znova prišlo tudi na začetku decembra, k sreči se je končalo "le" s poškodbami udeležencev.
Na Direkciji za infrastrukturo so za Žurnal24 povedali, da je vlogo za izvajanje testnih meritev podalo slovensko podjetje Cestel iz Trzina, ki je z različnimi rešitvami za upravljanje in spremljanje prometnih tokov znano tudi v tujini.
"Gre za prvi tip merilnika hitrosti v Republiki Sloveniji, ki združuje hkrati dva načina merjenja hitrosti: merjenje povprečne hitrosti vozila na odseku ter merjenje hitrosti vozila v vstopni ali izstopni točki z uporabo Dopplerjeve radarske antene," pojasnjujejo pri Uradu, ki ima v Sloveniji pristojnost upravljanja z nacionalnim meroslovnim sistemom.
Spodnja shema prikazuje osnovni princip delovanja in sestavne dele novega merilnika.
Kako deluje novi merilnik hitrosti
Merilnik lahko hkrati deluje le v enem od omenjenih načinov merjenja. Pri sekcijskem načinu s pomočjo dveh kamer beleži vozila, ki prevozijo določeno vnaprej znano razdaljo. Ob prehodu mimo prve točke se posname fotografija in sproži umerjena štoparica. Ko vozilo prevozi drugo točko, se program preračuna povprečno hitrost. Če je večja od dovoljene, merilnik zabeleži kršitev, v nasprotnem vse podatke o vozilu izbriše. Konkretno merilnik pri Mengšu meri povprečno hitrost na približno 600 metrih razdalje.
V načinu radarja pa ima osrednjo vlogo antena, ki z valovanjem izmeri hitrost vozila, ko zapelje mimo naprave. Če je vozilo prehitro, kamera posname fotografijo in jo prek povezave pošlje v nadzorni center prekrškovnega organa.
Prednost takšne dvojne narave naprave je po pojasnilu urada v tem, da lahko uporabnik, torej policija oziroma mestno redarstvo, merilnik prilagaja glede na trenutno prometno situacijo oziroma signalizacijo. To ima pozitiven vpliv na povečanje pretočnosti prometa.
Široka uporabnost tehnologije
Ena od ključnih pridobitev tovrstnih naprav poleg povečanja prometne varnosti je razbremenitev človeških virov policije. Omenjeni odsek mengeške obvoznice je statistično zelo nevaren, samo jeseni sta se tam zgodili dve hujši prometni nesreči, ena z najbolj tragičnim koncem.
Kot še dodajajo na uradu, je takšen merilnik primeren tako za uporabo na avtocestah, na cestah izven naselij, pa tudi znotraj naselij.
Gre trenutno za edino delujoče sekcijsko merjenje hitrosti v državi, pa še to je le preskusne narave in ga bodo po zaključku testnega obdobja predvidoma marca odstranili.
Slovenija je že pred skoraj 20 leti začela z načrti o vpeljavi sekcijskega merjenja hitrosti, saj ima ta način glede na prakso v drugih državah veliko prednosti v primerjavi s točkovnim merjenjem. Dars si ob (ne)pomoči policije že skoraj desetletje neuspešno prizadeva vpeljati sekcijsko merjenje na določene odseke avtocest.
eni pravte boljše ceste. glejte lahko se naredi toliko voznih pasov, kot je avtov pa ne bo zadost, ker se najde en kreten, ki bi vozil po dveh pasovih krati. ljudje imate problem. jebe se vam samo za vas. ko… ...prikaži večo bi začeli bolj striktno delovat kot aktvni državljani, torej volili, prijavljali kršitve in tudfi zahtevasli odstope bi se začelo počasi popravljat. indijanci niso imeli zakonov, beseda je veljala bolj kot tri ustave. ampak pr nas , pr poštenih slovencih je pa goljufanje največja vrlina.
Počasi a vztrajno se bližamo drugemu ekstremu, ko bo treba gledati vse drugo oz. povsod v vozilu, samo na cesto ne. Ampak komu mar. Pomembno je, da se narod čim bolj odere.
Koliko nesreč pa je bilo na mesec recimo na tem odseku v povprečju?