Avto
48 ogledov

Poligoni napake odpuščajo, ceste ne

Tečaj varne vožnje AMZS
Varnost. Vozniki motorjev bi se morali po zimskem premoru zavedati ranljivosti. “Prve ogrevalne kilometre je priporočljivo narediti na poligonu, ki predstavlja varno okolje,” pravi inštruktor varne vožnje Brane Legan in dodaja, da se je različnih tečajev leta 2012 na poligonu na Vranskem udeležilo toliko motoristov kot prej v treh letih skupaj.


Razlika vožnje po cesti ali na poligonu je ta, da morajo motoristi na cesti svoje znanje uporabiti takoj, ko speljejo in nato v vsej vožnji do konca. Pri tem ne smejo narediti napake, saj ta vodi v nevarnost ali celo nesrečo, prepuščeni pa so sami sebi. Tako cesta kot poligon dopuščata napake, odpušča pa jih le poligon. Na njem so pod stalnim nadzorom inštruktorja, površine so varne. Strokovnost izkušenih inštruktorjev omogoča odkrivanje in spoznavanje morebitnih lastnih napak in s tem odvračanje včasih osnovnih nevarnosti v vožnji in pridobivanje višje stopnje obvladovanja motocikla za vsakdanjo vožnjo in znanje izogibanja nevarnim situacijam v prometu.


“Enodnevni tečaji omogočajo postopno osvajanje veščin obvladovanja motorja. Tisti, ki imajo na motorju sopotnika, lahko znanje izpopolnijo v posebnem programu, glede na povpraševanje izvajamo trening za voznike skuterjev,” pojasnjuje Brane Legan in dodaja, da so tečaji zasnovani tako, da se med seboj dopolnjujejo, kar motoristom omogoča postopno osvajanje veščin obvladovanja motocikla, od osnovnih do zahtevnejših.

Stopnjevanje vadbe

Intezivni tečaj je prva stopnja, sledi mu nadaljevalni tečaj, v pripravi pa je že tudi tretja stopnja, izpopolnjevalni tečaj. "Vedno je vključen teoretični del, ki se navezuje na vse posebnosti motocikla in vožnje z njim, saj fizika pri motociklih deluje drugače na dinamiko vožnje kot pri avtomobilih. Vsebina se vedno stopnjuje in je vzporedna z zahtevnostjo tečaja, ki je v vsaki stopnji višja," pojasnjuje Legan.

V praktičnem delu vsakega tečaja je vključena vadba s Trail motocikli, kjer motoristi pridobivajo sposobnosti obvladovanja samega sebe, to pa vodi k obvladovanju prepoznavanja ter gledanja in pogleda, vse pa je pri vožnji motocikla bistvenega pomena. Sledi praktični del na lastnih motociklih, vadba pa je razdeljena na postopno osvajanje in utrjevanje veščin krmiljenja in vodenja motocikla, ki so pomembne za obvladovanje motocikla v običajni vožnji. Osvojitev teh veščin motoristom daje možnost, da se že v osnovi izognejo nevarnostim pri vožnji, saj jih inštruktorji seznanijo s tveganji, ki se pojavljajo pri vožnji v prometu. Ob tem vadba vključuje tudi spoznavanje in pridobivanje potrebnih znanj in spretnosti za vse reševalne manevre. Vsaka stopnja tečaja je vezana na hitrosti, pri katerih se osvajajo omenjene veščine in se z zahtevnostjo višajo.

Intenzivni tečaj varne vožnje stane 150 evrov, ogrevalni tečaj (štiri ure) pol manj, tečaj varne vožnje za mlade motoriste na skuterjih pa 95 evrov.

Komentarjev 4
  • Robert Zibert 14:29 22.april 2013.

    Ta voznja pa je res priporocljiva, ze zaradi tega, ker so nase ceste v naseljih neurejene. Luknje rastejo kot gobe po dezju iz leta v leto pa imajo vecjo gostoto (volumen).Predhodni trening pa je izredno pomemben za vijuganje po nasih cestah.

  • bla_blabla 12:48 22.april 2013.

    150 evrov je pa drobiz + avto paprikolica, da bi motor tja pripeljel, ker se "priporoca", da se ogrevalne km dela tam....bla bla bla

  • mb 07:27 22.april 2013.

    in kam lahko greš na poligon ? cena ?samo vransko ? do tja pa je potrebno priti najprej....v vsakem metu bi moral biti kak poligon, kjer lahko plačaš pa vadiš urco dve po zimskem spanju