"Zanima me, kako so se odgovorni na MOL pripravili na invazijo tovornjakov, ki se bo zgodila po uvedbi elektronskega cestninjenja," v pobudah meščanom pri Mestni občini Ljubljana sprašuje Ljubljančan. "Do sedaj tovornjakom ni bilo treba plačevati za vožnjo po Lj obvoznici, od 1. aprila bo pa jo bo treba."
Prepričan je namreč, da se bodo tisti, ki dostavljajo v Ljubljano ali vozijo skoznjo drage vožnje po obvoznici izogibali, zato se promet s tovornjaki v Ljubljani povečal, kar bo dodatno uničilo že tako po zimi preluknjane ceste v prestolnici.
V Coni1 prepovedan tovorni promet
Pri županu Zoranu Jankoviću pojasnjujejo, da odlok o urejanju prometa MOL že določa, da je na območju cone 1 prepovedan promet tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone, razen z dovolililnico pristojnega organa.
"Za voznike osebnih vozil in druga vozila, katerih največja dovoljenja masa ne presega 3,5 tone, bo tudi po 1. aprilu 2018 veljal obstoječi vinjetni sistem, zato do večjih obremenitev cest ne bi smelo prihajati," pojasnjujejo pri MOL.
Prvi dan uvedbe novega sistema DarsGo ne pričakujemo večjih zapletov, saj je 1. april letos praznični, velikonočni konec tedna, ko tudi sicer velja prepoved vožnje večine težkih tovornih vozil, ne le v Sloveniji tudi v vseh okoliških državah. S tega vidika je uvedba elektronskega cestninjenja za tovorna vozila ugodna, prava pokazatelja uvedbe sistema bosta 3. in 4. april.
Dars, za STA
A Ljubljančan s tem odgovorom ni zadovoljen, saj območje cone 1 obsega le center Ljubljane. "Kaj pa primeri težkih tovornjakov na poti iz Ribnice, Kočevja, Litije v Medvode, Škofjo Loko, Kamnik," se sprašuje. "Bodo šli ti tovornjaki na po novem plačljivo obvoznico ali bodo vozili preko Ljubljane po Dolenjski, Celovški ali Obvozni cesti?"
Polna Dolenjka, Celovška in Obvozna cesta?
Mestno redarstvo MOL odgovarja, da nima stvarne pristojnosti nad izbiro voznikov tovornih vozil. "Dolžnost vsakega voznika pa je spoštovanje prometnih pravil določenih z zakoni ali podzakonskim akti," poudarjajo pri MOL in dodajajo, da je del prometne infrastrukture, ki zadeva opisano problematiko v državni lasti in zato z njo upravlja država.
Pri ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Peter Gašperšič, pravijo, da je ljubljanska obvoznica že sedaj del cestninskega sistema in je za vožnjo po njej potrebno plačati cestnino. "V tem pogledu se z uvedbo elektronskega cestninskega sistema za uporabnike, ki so v tranzitu in predstavljajo dobrih 80 odstotkov uporabnikov slovenskega cestninskega omrežja, ne bo nič spremenilo, saj bodo cestnino za uporabo ljubljanske obvoznice tudi po uvedbi elektronskega cestninskega sistema plačevali enako kot zdaj," razlagajo pri ministrstvu.
Novost le za del uporabnikov
Novost pri plačevanju uporabe ljubljanske obvoznice bo z uvedbo elektronskega cestninjenja tako nastala zgolj za tiste uporabnike, ki s svojimi vožnjami gravitirajo zgolj znotraj območja ljubljanskega obroča oziroma med cestninskimi postajami Kompolje, Torovo, Log in Dob.
Zavedamo, da se prometnih tokov ne da nikoli zanesljivo napovedati, zato bomo na pojave morebitnega izogibanja cestninskemu omrežju zagotovo pozorni in bomo, če bo to potrebno, tudi ukrepali v skladu s svojimi pristojnostmi. O vrsti ukrepov se bomo odločali v trenutku, ko oziroma če se bo pojavila potreba po njihovi uvedbi, saj je treba vsak posamezen primer presojati posebej in se odločiti za izvedbo ukrepa, ki bo problematiko reševal celovito.
Ministstvo za infrastrukturo
"Ali se bodo ti uporabniki zaradi uvedbe elektronskega cestninjenja preusmerili na necestninsko cestno omrežje, je v tem trenutku nemogoče napovedati," poudarjajo pri ministrstvu in izpostavljajo, da je že zdaj v veliki večini prepovedana vožnja tovornih vozil na vzporednem cestnem omrežju, zato v tem pogledu ne pričakujejo posebnih težav.
Pri Družbi za avtoceste pravijo, da je na avtocesti postavljena signalizacija, ki prepoveduje vozilom nad določeno največjo dovoljeno maso zapuščanje avtoceste na priključkih, kjer velja na vzporednem cestnem omrežju za ta vozila prepoved vožnje.
Na začetku poostren nadzor
Večina oz. približno štiri petine težkega tovornega prometa v tranzitu se po podatkih Darsa v tranzitu tudi že doslej ni izogibala cestninskim postajam oz. zaradi tega zapuščala avtocestnega križa.
Rešitev je enostavna. Na vzporednih cestah, ki so primerne za izogibanje cestnini postavite portale za cestninjenje, seveda z podvojeno ceno.
če mislite da se tovornjakarjem splača vozit skoz semaforje in pa gužvo zato da prišpara 5eur na 20km avtoceste se motite...2x štarta na semaforju pa je ob 5eur nafte.
Naj elektronsko plačujejo tudi za ostale ceste, ne samo za avtoceste, pa bo mir.