Za prehod na elektronsko cestninjenje težkih vozil na avtocesti je en mesec pred začetkom pripravljenih le okoli polovica tovornjakov, pravijo pri Darsu.
Prek različnih kanalov so doslej uporabnikom razdelili že 40 tisoč naprav DarsGo za cestninjenje brez ustavljanja prek sistema avtocestnih portalov, pa vendar je ta številka po zelo grobih ocenah le polovica števila domačih in tujih tovornjakov, ki redno uporabljajo slovenske avtoceste. Številni bodo očitno spet čakali do zadnjega.
Pripeljali bodo k nam in se ustavili
Na Darsu so že pred časom prek domačih in tujih kanalov začeli intenzivneje obveščati uporabnike o prehodu na digitalno cestninjenje tovornjakov, prav tako je mogoče naprave DarsGo nabaviti sedaj dobiti tudi na številnih bencinskih servisih na avtocestnem omrežju. Poleg tega lahko uporabniki napravo, ki stane 10 evrov, nabavijo tudi prek Darsovih avtocestnih točk, prek spletne strani, prek izdajateljev razširjenih mednarodnih bencinskih kartic ...
Kljub temu gre pričakovati, da bo 3. aprila (1. in 2. aprila sta nedelja in praznik) ter še nekaj naslednjih dni na naših avtocestah velika gneča zaradi stoječih tovornjakarjev, ki bodo v državo vstopili brez ustrezne naprave in bodo morali na prvi naslednji točki poravnati cestnino za nazaj in jo urediti za naprej.
"Prvi dnevi uvedbe novega sistema cestninjenja bodo zahtevni," priznavajo na Darsu in pozivajo lastnike tovornih vozil, naj se pravočasno pripravijo. V obvladovanje razmer, predvsem na počivališčih, se bodo vključili tudi policisti, vozniki osebnih vozil pa morajo biti pripravljeni na precejšnjo gnečo na počivališčih, morda pa tudi na avtocesti.
Toliko več bo moral za pot med LJ in Koprom plačati tovornjakar
Cestnina za oba tovorna razreda se bo sicer s 1. aprilom podražila za tri odstotke na prevožen kilometer, višina pa je odvisna od okoljevarstvenega standarda, ki ga dosega tovornjak, pri čemer po novem šteje vsak razred posebej. Če je doslej tovornjak polpriklopnik (več kot tri osi) okoljevarstvenega standarda Euro 4, 5, EEV ali 6 za pot od ljubljanskega BTC do Luke Koper za cestnino na dveh čelnih postajah porabil 24,3 evra, bo po novem isti tovornjak (euro 6) na podlagi Darsovega cenika po naših izračunih porabil 38,35 evra. Starejši tovornjaki bodo plačali še več. Veliki porabniki (predvsem večja podjetja) bodo upravičena do določenih rabatov, maksimalni bo 10-odstoten.
Po uvedbi elektronskega cestninjenja bodo dosedanje cestninske postaje postale nepotrebne. Dars jih bo porušil v več fazah, najprej pa bodo padle postaje Log, Torovo, Hrušica in Vrhnika. Odstranjevanje vseh postaj bo potekalo dve do tri leta, skupni znesek s prenovo vozišč pa bo okoli 45 milijonov evrov.
andrej.leban@zurnal24.si
45 miljonov in 2-3leta za podiranje???? Naj to naredijo Strojani ali Brajdići pa bo zrihtano v 14 dnevih. Spet se bo sluzilo na vse konce in kraje
zdrej - Ali si premlad ali ne veš kaj se v tej državi dogaja že 70 let. Vse počasi - tako se pere korupcijski denar. Z dodatnimi aneksi k pogodbam, se dela na dolgi rok in denar je ves čas… ...prikaži večs na pravi poti k "pravim" prijemalcem denarja, ki pa seveda dejanskega dela nikoli niso in ne bodo opravili. Tako se dela - delalo T6, 2 tir, onkološki inštitut (desetletja), pediatrična klinika, klinični center in še in še kar je v državi lasti "tovarišev".
kitajci bi porušili v 1 mesecu - vse cest. postaje .. ! :)