Goodyear je predstavil dve konceptni pnevmatiki za avtonomna vozila prihodnosti, za kateri pravi, da sta "revolucionarni". Zakaj?
Prva pnevmatika je Goodyear Eagle 360 Urban in je naslednja stopnja gumene krogle Eagle 360, ki jo je proizvajalec predstavil že lani in ki omogoča gibanje vozila v vse smeri. S pomočjo 3D-tiska izdelana pnevmatika je tudi letošnje leto zasnovana v obliki krogle, pri čemer je Goodyear naredil še korak naprej in jo opremil z možgani, saj ima pnevmatika zmožnosti "zaznavanja, odločanja, preoblikovanja in interaktivnosti." Guma tako neprekinjeno in v realnem času zaznava stanje ceste ter bližnjo okolico.
Posebna bionična povrhnjica in spremenljiva tekalna plast omogočata, da pnevmatika postane del "živčnega sistema" vozila in interneta stvari (Internet of things), s čimer se lahko hitro prilagaja spremenljivim okoliščinam in razvoju potreb "mobilnosti kot storitve" (Mobility as a Service − MaaS) za vozne parke in njihove uporabnike. Sposobna je komunicirati z drugimi vozili, denimo pri izmenjavi podatkov o stanju ceste, v primeru poškodb pa si sama zaceli "rano."
Pnevmatika pošilja podatke neposredno v računalniški sistem vozila, s čimer (avtonomnemu) avtomobilu omogoča optimizacijo hitrosti, zaviranja, vodljivosti in stabilnosti.
Pirelli že prodaja senzor in barvne pnevmatike
Podobno razmišljajo pri Pirelliju, kjer pa so predstavili že serijsko tehnologijo, s katero lahko bolj povežejo pnevmatiko z njegovim lastnikom. Tehnologija, imenovana Pirelli Connesso, je na voljo pri modelih P Zero in Sottozero, sestavlja pa jo majhen in izredno lahek senzor na obodu.
Še ena prednost tehnologije Connesso je, da deluje tudi, ko je avto v mirovanju.
Te informacije posreduje vozniku oziroma lastniku voznega parka prek aplikacije, v prihodnje pa naj bi podatke lahko neposredno sprejemali in obdelovali kar računalniki v avtomobilih. V primeru poškodb pa sistem sam začne iskati najbližjega serviserja.
Obe Pirellijevi novosti je že mogoče naročiti.
dezurni@zurnal24.si