Pred dobrega pol leta je med Slovence zapeljal peugeot 308 GT, ki je pomenil dobrodošel in znaten premik naprej glede pojmovanja peugeota kot športnega avtomobila. Nekakšen hibrid med čisto vsakdanjim udobnim avtom, ki pa po potrebi pokaže tudi kakšen čekan ali dva. Pri videzu je bilo opaznih nekaj kompromisov, naprednim sekvenčnim smernikom sta družbo denimo delali neugledni lažni izpušni cevi. V resnici ima samo eno, skrito.
Peugeot 308 GTi športnost dviguje na še višjo raven. Morda še najmanj z videzom, ki je za razliko od tekmecev prej zadržan kot ne, saj ni kakšnih kričečih spojlerjev, difuzorjev ali agresivnih vložkov.
So pa koloteki jasno širši in podvozje znižano za 11 milimetrov, na kolesa so nameščena 19-palčna platišča iz lahkega karbona (-2,3 kilograma v primerjavi z aluplatiščem), na njih so športne Michelinove pnevmatike. Na takšen avto jasno sodijo tudi športne zavore z velikimi zavornimi diski. Barv zunanjosti je v osnovi šest, lahko pa stranka naroči tudi dvobarvno rdeče-črno različico.
Notranjost je zmes udobja z dirkaškim pridihom, veliko je rdečkastih elementov (šivi, dodatki plastike), pri Peugeotu zasnovani športni sedeži v kombinaciji usnja in alkantare poskrbijo, da ostanejo ledja zlepljena v sedišče tudi v ostrih ovinkih. Tu je tudi gumb SPORT, prek katerega mehanizem prisekanega volan(čk)a dodatno otrdi, zvok postane rezkejši, merilniki se obarvajo v krvavo barvo. Matador pa to ...
Podvozje precej prirejeno, dodan torsen diferencial
Od takšnega avta se seveda pričakuje, da si bo podvrgel cesto. Divizija Peugeot Sport je to skušala doseči z različnimi ukrepi. Že omenjeno širše podvozje so obogatili z dodatnimi rešitvami po zgledu motošporta, pseudo McPherson prednja noga in blažilniki dopuščajo bistveno večje nagibe koles od klasičnega 308. Tudi zadnja prema ima drugačne sestavne dele, ki omogočajo boljšo odzivnost in prilagojenost bočnim pospeškom.
Manjši motor, ognjena moč
Motor ima vsega 1,6 litra prostornine, kar je 0,4 litra manj od tekmecev. A ni nikakršen slabič, tako kot VW golf GTI ali in seat leon cupra je na voljo v dveh različicah moči.
Prva ima 182 kW (250 KM), druga pa 200 kW (270 KM). Pri močnejši izpeljanki to pomeni, da ob masi vozila pri vsega 1.205 kilogramov ponuja najboljše razmerje 4,46 kg/KM.
Močnejši GTi od 0 do 100 km/h pospeši v okroglih šestih sekundah, za desetinko hitrejši je le leon cupra. 182-kilovatni GTi je za 0,2 desetinke počasnejši. Najvišja hitrost je omejena na 250 km/h.
andrej.leban@zurnal24.si