Novi BMW serije 7 zagotavlja, da bo avtomobilistična jesen vroča. Prve fotografije razkrivajo, da
bo evolucija oblike prihajajočega Bavarca nova tema razprav stroke, lastnikov in samih ljubiteljev
prestižne nemške znamke avtomobilov. Tako kot v primeru predhodnika bi lahko tudi pri novi sedmici
oblika zunanjosti sprožila številne polemike, pa ne zaradi možne revolucije, pač pa zaradi
preprostega dejstva, da je konzervativnost v obliki nove generacije dobila popolnoma novi smisel.
Novost je zrasla v vseh smereh, kot dober pokazatelj pa služi tudi podatek o 84 milimetrov večjem
medosnem razmiku. Ko že govorimo o dolžini, omenimo še 140 milimetrov daljšo (L) različico, ki jo
bodo obdržali v ponudbi.
Videz poudarja športni značaj, tako značilen za blagovno znamko BMW. Dinamična razmerja
avtomobila, spuščen in razpotegnjen stranski profil, gladke površine, široke, nizko ležeče in
markantna prednja okrasna rešetka vozila BMW v obliki ledvičk in horizontalno ponazorjeni obrisi na
zadku, ki poudarjajo moč in prostornost avtomobila – vse to je novi BMW serije 7.
Bavarci so tudi tokrat navrgli številne tehnološke novosti. Prva je uvrstitev twin-turbo
4,4-litrskega bencinskega V8 motorja predstavljenega na modelu X6, ki bo izza oznake 750i nudil 300
kW/407 KM in kar 600 NM navora. Tako motorizirana križarka ponuja pospešek do 100 km/h v vsega 5,2
sekunde, medtem ko avtomobil na 100 prevoženih kilometrov v povprečju porabi le 11,4 litra goriva.
V ponudbi bosta še dva motorja. Šibkejši bencinski v modelu 740i je opremljen z vrstnim bencinskim
šestvaljnikom s sistemom twin turbo in tehnologijo neposrednega vbrizga goriva HPI (High Precision
Injection). Največja moč motorja je 240 kW/326 KM pri 5,800 vrt./min, največji navor 450 Nm,
pospešek od 0 do 100 km/h v 5,9 sekunde, medtem ko je poraba manjša od 10 litrov. Edini dizelski
motor nosi oznako 730d. Trilitrski vrstni šestvaljnik s turbopolnilnikom (turbina z variabilno
geometrijo lopatic) in sistemom neposrednega vbrizga goriva preko skupnega voda tretje generacije
ponuja največjo moč 180 kW/245 KM in 540 NM navora. V tem primeru avtomobil 100 km/h ujame v 7,2
sekunde, v povprečju pije 7,2 litra in je edini, pri katerem se kazalec hitrosti ne zavrti do
znamke 250. Najvišja hitrost je 245 km/h. Zgodbo o motorju zaključuje podatek, da bodo vsi motorji
v kombinaciji z avtomatskim šeststopenjskim menjalnikom s serijsko optimiziranim dinamičnim
prestavljanjem za vse različice motorje.
Na novo zasnovano podvozje skrbi za optimizacijo vozne dinamike in udobje vožnje z
avtomobilom. Novi BMW 7 je prva limuzinska različica BMW z dvojno vzmetno roko na prednji premi,
integralno zadnjo premo v obliki črke V, ekskluzivno za BMW, pri čemer sta obe premi skorajda v
celoti izdelani iz aluminijevih litin. Tu je še standardno zračno vzmetenje zadaj pri BMW 750Li in
BMW 740Li, hidravlično krmiljenje z zobato letvijo z integrirano pomožno črpalko krmiljenja, ki se
aktivira po potrebi. Novost je opcijsko integralno aktivno krmiljenje (Integral Active Steering)
kot simbioza aktivnega krmiljenja na prednji premi in hitrostno pogojenega krmiljenja zadnjih
koles.
Voznikom bo med vožnjo v pomoč še inovativni sistem dinamičnega nadzora blažilnikov (dynamic
damping control), ki bo vključno s sistemom za nadzor vozne dinamike (dynamic driving control) na
voljo kot standardna oprema. Delovanje blažilnikov, dinamika prestavne ročice kot tudi pedal za
plin in pomoč pri krmiljenju se s stopnjami comfort, normal in sports spreminjajo s pomočjo stikala
sistema za nadzor vozne dinamike (dynamic driving control), ki je integriran na sredinski konzoli.
Posebni način oprijema vozila in nastavitev sports+ z omejeno/izklopljeno funkcijo dinamičnega
nadzora stabilnosti (DSC) poskrbita za športen slog vožnje. Opcijsko bo na voljo tudi sistem
dynamic drive, ki preprečuje nagibanje karoserije vozila pri dinamični vožnji v ovinke.
Kot opcija bo na voljo kombinacija inovativnih sistemov asistence za voznika v premium
razredu vozil: tempomat s funkcijo stop & go, sistem lane departure warning, vključno z
indikatorjem za omejitev hitrosti, sistem lane change warning, hHead-up projektor, pomoč pri vklopu
in izklopu dolgih luči, sistem BMW night vision, ki se premierno predstavlja s funkcijo
prepoznavanja oseb, stranski kameri in vzvratna kamera.
Poskrbljeno je tudi za maksimalno zaščito potnikov, ki jo zagotavlja izboljšana struktura
karoserije, v kombinaciji s celovitim, interaktivnimi in elektronsko nadzorovanimi pasivnimi
varnostnimi sistemi, kot so tritočkovni varnostni pasovi na vseh sedežih, stranske varnostne zračne
blazine in varnostne zračne blazine za predel glave, aktivna vzglavnika spredaj, pnevmatike s
tehnologijo runflat in indikator za nadzor tlaka v pnevmatikah. Bi-xenonski dvojni žarometi,
vključno s funkcijo dnevnih luči, luči za meglo in dvostopenjske zavorne luči na voljo kot
standardna oprema; sistem za prilagodljiv snop žarometov z variabilno porazdelitvijo svetlobe in
sistem za prilagajanje luči v ovinkih je na voljo kot dodatna oprema. Izboljšana avtomatska
funkcija klica v sili preko sistema BMW connecteddrive je prav tako na voljo znotraj paketa dodatne
opreme. Ne manjkajo niti zabavne vsebine, od avdio sistema s spominom trdega diska in priključek
AUX-in, ki sta na voljo kot del standardne opreme. Prav tako sta na voljo USB vmesnik in večkanalni
avdio sistem, da v avtomobilu ne bo dolgčas pa je tu še DVD sistem in dostop do interneta.
Vse našteto je le spoznavanje z modelom, ki bo v Parizu, šest let po predstavitvi aktualne
generacije, premierno predstavljen javnosti.
18
ogledov
Peta generacija BMW serije 7
BMW bo oktobra na avtomobilskem salonu v Parizu predstavil novo, peto po vrsti, generacijo svojega najbolj prestižnega modela serije 7. Nova sedmica bo še večja in tehnološko naprednejša, napovedujejo Bavarci.