Avto > Avto nasveti
2262 ogledov

Takole pravilno vozite s turbo motorjem

Peugeot 208 GT line Saša Despot
Vožnja z nizkimi vrtljaji lahko na sodobnih turbo motorjih povzroči težave. Kako preprečimo nabiranje nečistoč na ventilih?

Čeprav motorji z notranjim zgorevanjem še vedno delujejo po enakih principih kot nekdaj, s sodobnimi motorji zaradi obsežnih tehničnih prilagoditev in modifikacij ne moremo ravnati enako kot v  preteklosti. Medtem ko si večina voznikov predstavlja, da bodo majhno porabo goriva dosegli z nizkimi vrtljaji, lahko s takšnim ravnanjem prav nasprotno na dolgi rok povzročijo povečano porabo goriva  ali celo uničijo motor oziroma njegov turbo polnilnik.

Obloge ogljika

Kako je to mogoče, saj vožnjo s čim nižjimi vrtljaji svetujejo tudi pomočniki pri prestavljanju, s katerimi so opremljeni avtomobili? Težava je v neposrednem vbrizgu goriva v valj, ki ga proizvajalci kombinirajo s turbo polnilniki. Pri teh motorjih namreč pride pri nizkih vrtljajih do tvorbe ogljikovih oblog. Te sčasoma omejijo pravilno delovanje ventilov in lahko povzročijo nepravilno delovanje motorja.

Škoda Fabia Monte Carlo | Avtor: Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot

Ko namreč nanos ogljika doseže določeno debelino, se gorivna zmes morda ne vžge pravilno in posledično lahko pride do težav s turbinskim polnilnikom ali do poškodb katalizatorja. V tem primeru je potrebno mehansko čiščenje ležišč ventilov, v najslabšem primeru pa celo zamenjava motorne glave. To pa je drago in lahko stane tudi več tisoč evrov.

Za to težavo je kriva sama zasnova neposrednega vbrizga goriva. Nasprotno kot pri motorjih z vbrizgom goriva v sesalni vod ali uplinjačem gorivna zmes v zgorevalno komoro ne vstopa skozi sesalni ventil in ga ne čisti, ampak se vbrizga neposredno v valj, torej ni samočistilnega učinka ležišč ventilov.

Preventiva

Rešitev je sicer preprosta, saj je treba motor z neposrednim vbrizgom goriva občasno le dobro "prezračiti", torej voziti v celotnem razponu vrtljajev. To pomeni, da se lahko na vsake toliko časa odpravimo "na ovinke" in motor športno priganjamo v vrtljaje. Vendar pa je to treba narediti kot preventivo. Če so se namreč na ležiščih ventilov že nabrale obloge, bo potrebno vsaj omejeno popravilo.

Druga preventiva pred nabiranjem ogljikovih oblog je uporaba boljših goriv z bogatejšo mešanico aditivov. Teh sicer ni treba točiti ves čas, saj je za ugoden učinek na motor dovolj že, če takšno gorivo v posodo nalijemo enkrat na mesec.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.