Avto > Testi
690 ogledov

Mercedes-Benz vito mixto je lahko cenejša alternativa razredu V

Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer 4x4
1/42
Saša Despot Mercedes-Benz Vito
Je gospodarski kombi lahko udobno družinsko vozilo? Mercedes-benz vito mixto, ki smo ga preskusili na testu, nam je pokazal, da je to možno.

Mercedes-Benz je že pred leti svojo ponudbo srednje velikih lahkih gospodarskih oziroma velikoprostorskih vozil razdelil na dva dela. Visoki razred, ki razpolaga z vsem udobjem, ki ga lahko pričakujemo od takšnega avtomobila, zastopa njegov velikoprostorec razreda V, "delavcem" takšne in drugačne vrste pa je namenjen mercedes-benz vito.

Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer 4x4 | Avtor: Saša Despot Mercedes-Benz Vito Saša Despot

Praktična zasnova

A to ne pomeni, da je vito slabo opremljen, kar je dokazoval tudi testni mercedes-benz vito mixto 119 CDI PRO. Najprej razložimo, kaj v imenu pomeni oznaka "mixto". Ta označuje različico vita s podaljšano kabino, kar pomeni, da ima poleg voznikovega in sovoznikovega sedeža v prvi vrsti še tri sedeže v drugi vrsti. Ti so dovolj prostorni in udobni, da se lahko peterica sopotnikov odpelje tudi kam dlje in vstop na drugo vrsto sedežev je po zaslugi širokih drsnih vrat lahek.

Predvsem pa potnikov ne obremenjuje zvočna kulisa. Potniški del je namreč od tovornega dela, ki je seveda zmanjšan za dolžino, ki jo zavzame druga sedežna vrsta, ločen le z zaščitno predelno mrežo, ki je fiksno pritrjena na stene vozila. Pričakovali bi, da bo iz tovornega dela v potniški prodiral hrup, kar smo že doživeli v marsikaterem avtomobilu te vrste, vendar pa je precej dobro izoliran tudi tovorni del, zato je hrupa razmeroma malo. Seveda upoštevajoč naravo vozila.

Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer 4x4 | Avtor: Saša Despot Mercedes-Benz Vito Saša Despot

LGV po naravi

Vito mixto je v svoji osnovi vendarle lahko gospodarsko vozilo in kot takšno predvsem orodje obrtnikov in drugih podjetnikov. To pomeni, da so obloge tal in vrat predvsem plastične in da je v plastiki, pa čeprav solidno kakovostni, urejena tudi armaturna plošča. In tudi sedeži so oblečeni v sicer lično, a tudi robustno tkanino.

Razred V je, ko gre za voznikov delovni prostor, že izčrpno digitaliziran, kar pa za vita ne velja v enaki meri. Testni vito je namreč namesto digitalnih imel klasične analogne merilnike, upravljanju infozabavnega sistema pa je bil namenjen manjši v armaturno ploščo integriran zaslon. Ta sicer ponuja bolj ali manj enake funkcionalnosti kot "veliki bratje" in marsikaj vam pride zelo prav. Denimo solidna slika vzvratne kamere s pomočnikom pri vzvratni vožnji, ki olajša pogled v mrtve kote, ki jih je na takšnem avtomobilu kar precej. Vito denimo nima dodatnih širokokotnih vzvratnih ogledal, zato je posnetek kamere še toliko bolj dobrodošel.

Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer 4x4 | Avtor: Saša Despot Mercedes-Benz Vito Saša Despot

Lepotni popravki zunanjosti

Vito je sicer bil lani prenovljen in ena od novosti je poleg izboljšanega infotainmenta in asistenčnih sistemov, s katerimi so v precejšnji meri zadostili zahtevam EU, tudi nov volanski obroč, ki je natanko tak, kot jih že poznamo iz marsikatere limuzine.

Lahka gospodarska vozila v zadnjih letih v marsičem sledijo osebnim avtomobilom in tudi vito v tem oziru ni nobena izjema, kar kažejo tudi spremembe zunanjosti. Ne sicer toliko zadnjega dela, ki pač ne more biti nič drugega kot velika škatla, velja pa za sprednji del, ki je po zgledu razreda V dobil precej bolj zaobljeno in impozantno masko, iz katere kot krilasti podaljški segajo tudi žarometi, ki so po novem na voljo v prilagodljivi led tehniki.

Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer 4x4 | Avtor: Saša Despot Mercedes-Benz Vito Saša Despot

Dizel, avtomatik in 4x4

V notranjosti testnega vita mixta smo opazili tudi majhno ročico menjalnika ob volanskem obroču. Za pogon je namreč skrbela kombinacija devetstopenjskega samodejnega menjalnika in 2-litrskega turbodizelskega štirivaljnika z močjo 140 kilovatov (190 'konjev'), ki je svojo moč na podlago prenašala preko stalnega štirikolesnega pogona, ki je opremljen tudi z uporabno pomočjo pri spustu.

Kombinacija se je izkazala za zelo solidno in je praznemu vitu omogočala že skoraj športno dinamične vozne lastnosti, kar pomeni, da je veliko rezerve moči ostalo tudi za povečano maso štirih dodatnih potnikov in njihovih potrebščin. Ob tem se je tudi poraba goriva gibala v okolici solidnih devet litrov na sto kilometrov.

Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer 4x4 | Avtor: Saša Despot Mercedes-Benz Vito Saša Despot

Lanska prenova je mercedesu-benzu vitu prinesla toliko novosti, da bo lahko vsaj še nekaj časa suvereno nastopal v svojem razredu. Testni primerek je, sicer zelo izčrpno opremljen, stal 81.526 evrov (68.825 evrov brez DDV), kar gotovo ni malo. A za ta denar ponuja veliko prostora, opreme in tudi udobja za peterico potnikov in vse, kar potrebujejo na delovnem mestu. Gotovo pa bi bil z lahkoto uporaben tudi kot udoben, velik in praktičen družinski avtomobil.

dezurni@styria-media.si

Mercedes-Benz Vito 119 CDI Tourer 4x4 | Avtor: Saša Despot Mercedes-Benz Vito Saša Despot

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.