Kaj si mlajše generacije običajno v stereotipih predstavljajo pod besedo upokojenec? Sitnega posameznika, ki vstaja ob štirih ponoči ter zaspi s kurami, ki vedno trmoglavi v svoj prav in ki se zaspano cijazi po cesti, medtem ko se premika od trgovine do trgovine s šopom kuponov v rokah? In ki ves časa opominja mlajše, kako je bilo v njegovih mladih letih vse drugače, seveda bolje, bolj pošteno. In ki se ni pripravljen naučiti ničesar novega več, saj da mu ni treba.
Pavel Budna je popolno nasprotje zgornjega opisa. Čeprav ima že 75 let, bi bil lahko z načinom razmišljanja zgled vsem generacijam za seboj. "V svoji poklicni karieri sem šel od delavca do direktorja in nazaj," pravi s trpkim nasmehom na ustih. V prejšnjem režimu je moral preskočiti številna polena, ki jih je dobival pod noge, pred 15 leti pa se je razočaran nad pogoltnostjo nekaterih “gospodarstvenikov” in tajkunizacijo družbe v osamosvojeni Sloveniji upokojil z načetim zdravjem ter začel na novo živeti.
Kot popolni začetnik je pričel leteti z jadralnim padalom (!) in od takrat ima za seboj že okoli 850 poletov. Pod nebom v objemu lepot narave pozabi na krivice, ki jim je bil priča, tam mu je vseeno za dobičke, ki jih njegovi nekdanji poslovni kolegi preštevajo na tleh. V zraku namerava ostati, vse dokler mu bo veljal vozniški izpit. “Poznam nekoga, ki jih šteje že 90, pa še vedno skače.”
Tudi ko ni v zraku, živi polno aktivno življenje, med drugim je porotnik na sodiščih. “Drugi rešujejo križanke, jaz pa medtem poslušam lažnive odvetnike,” se pošali. In med drugim pove, kako se je že konec 60. let prejšnjega stoletja prvič srečal z računalnikom, si kakšno desetletje kasneje enega kupil v ZDA, sredi 80. let pa bil med tistimi zanesenjaki, ki so tostran železne zavese švercali legendarnega commodoreja 64.
Hitro ukrotil levo nogo in desno roko
S takšnim zanosom po doživljanju novih stvari se je lotil tudi izziva varčne vožnje s hibridno toyoto C-HR. Hibridno tehnologijo je doslej poznal le bežno, nekaj dni pred izzivom je malce potreniral na hibridu, ki ga vozi bližnji sorodnik. Takrat se je tudi prvi srečal z avtomatskim menjalnikom. Pa ni imel nikakršnih težav, leva noga in desna roka sta med dobro uro trajajočo potjo le enkrat ali dvakrat skušali “prestaviti”. “Pa preverimo podvozje, če je res tako dobro, kot pravijo,” je z nasmeškom nekoliko drzneje odpeljal enega od ovinkov.
Vmes je mirno in nadvse predvidljivo odpeljal traso. Toyota C-HR je pod njegovim poveljstvom resnično veliko časa prevozil zgolj na elektriko brez pomoči bencinskega motorja, a hkrati je Budna stalno zagotavljal rekuperacijo energije, zato se je na cilj pripeljal s skoraj polno baterijo.
Na koncu je vidno navdušen odčital rezultat. “No, pa sem si dokazal, da znam biti varčen voznik,” je zadovoljen s povprečno porabo dejal na bencinski črpalki MOL na Letališki cesti v Ljubljani, kjer se začenja in konča krožna pot, ki izžrebane tekmovalce vodi po mestu, podeželju in avtocesti. Budna je pričakoval, da bo merilnik pokazal vsaj kakšen liter več.
Nekoč samo notranje ogledalo, danes ...
“Stricu Pavletu”, kot se rad predstavi drugim, se je pri Toyotinem križancu vtisnila v spomin njegova drzna oblika. Znotraj se mu zdi avto zelo udoben in z dobrim pregledom naprej na cesto, torej po meri tudi starejših uporabnikov. Opozoril je na nekoliko majhne številke na merilnikih, kar je za starejše lahko manj pregledno, všeč pa mu je bilo prepoznavanje prometnih znakov, ko avto vozniku s simbolom ponovi trenutno veljavno omejitev hitrosti.
PREBERITE ŠE:
-
"Ne bi prepoznal, da gre za toyoto"
-
Ko upokojenec prvič sede za volan hibrida
-
Merilo za tekmovalce je 4,3 litra na 100 kilometrov.
-
Kako izkoristiti vsako kapljico bencina?
-
Iščemo najbolj varčnega voznika!
Spomnil se je časov, ko je opravljal izpit in je bilo notranje vzvratno ogledalo eden redkih pripomočkov pri vožnji, medtem ko je C-HR napolnjen z različnimi asistenčnimi sistemi: prepoznavanje mrtvih kotov, asistentom za držanje smeri, radarskim tempomatom, samodejnim zaviranjem v sili, vzvratno kamero …
Pri avtu ga ne zanima le nakupna cena, temveč zanesljivost in predvideni stroški vzdrževanja skozi celotno lastništvo, zato je Budna z zanimanjem prisluhnil posebnostim hibridne toyote C-HR na tem področju.
Na koncu se je, zadovoljen z izkušnjo hibridnega Toyotinega križanca, odpeljal s svojim avtom. Mudilo se mu je že na dogovorjeno druženje s prijatelji letalci, s katerimi so nameravali izkoristiti lepo vreme, se povzpeti na vzpetino in malce poleteti s padalom. “Da, seveda, vozim ga s sabo,” je dejal vitalni upokojenec o svojem drugem “prevoznem” sredstvu.
Napovejte porabo in si prislužite lepi nagradi!
Kakšno porabo je imel Pavel Budna? Rezultate bomo objavili, ko bo traso odpeljalo vseh osem voznikov in voznic. Do takrat pa vas vabimo, da ugibate najnižjo doseženo porabo naših tekmovalcev.
Enemu od tistih, ki bo uganil pravilno porabo, bo Toyota za en vikend odstopila svoj prvi hibridi križanec C-HR, še enemu, ki bo pravilno napovedal rezultat, pa bo MOL Slovenija podaril vrednostni bon z dobroimetjem v višini 40 evrov, ki ga lahko unovčljite na njihovih bencinskih črpalkah.
dezurni@zurnal24.si