Ime zafira se je prvič pojavilo leta 1999. Takrat so pri Oplu predstavili revolucionaren koncept sedmih sedežev z integrirano vsestranskostjo in prilagodljivostjo. Po postebi so se tretja in druga vrsta, ali pa posamezni sedeži poklopili v dno, s čimer je nastal dodaten prostor za potnike in prtljago.
V treh generacijah je Opel prodal 2,7 milijona zafor in zafor tourer. Zafira je bila med starejšimi predstavniki velikih enoprostorcev, zato je bil čas, da so ji v Russelsheimu namenili prenovo. Ta na prvi pogled ne prinaša bistvenih sprememb, a je teh več, kot bi pričakovali.
Devet načinov delovanja žarometov
Zafira je obdržala svoje sisteme za prilagoldjivost, pri Oplu pa so jo polepšali od zunaj in od znotraj, ter ji vgradili najnovejšo generacijo sistemov za informacije in razvedrilo Opel IntelliLink, ki je združljiva s programoma Apple CarPlay, kasneje, ko bo to omogočil Google, pa tudi Android Auto. Od septembra letos je na voljo tudi sistem Opel OnStar (vključno s 4G/LTE dostopno točko Wi-Fi).
Adijo, bumeranga
Dinamična oblika novih žarometov ter povsem nova, izraziteje športna dvodelna maska sta glavna poudarka ob prenovi. Prednja žarometa se zlivata z masko v grafično enoto, oblike bumeranga ni več. Tridimenzionalna kromirana letev s simbolom je optično povezana z žarometi in poudari občutek širine. Gledano z boka ima kolesne oboke izbočene, zaradi česa je vtis bolj dinamičen.
Večje spremembe so doletele potovalno kabino, ki je preglednejša in ergonomsko prijetnejša. Tudi zaradi vetrobranskega stekla, ki se zajeda vse do B stebrička, velika panoramska streha pa se razteza čez celoten strop vozila. Prijetnejši vtis zagotavlja tudi novo, svetlo oblazinjenje, ki je že dolgo hit v avtomobilski industriji.
Predvsem pa je izgled poenoten z astrinim. Zaslon sistema za informacije in razvedrilo, ki je bil prej nameščen na vrh sredinske konzole, je nadomestil nov, nižji in vgrajen zaslon na dotik, ki omogoča uporabo z manj tipkami. Nov je 7-palčni, oziroma 8-palčni zaslon na dotik, kot tudi tridimenzionalno oblikovani volan z manjšim in učinkovitejšim pokrovom varnostne blazine.
Zavira namesto nepozornega voznika
Novost je prilagodlji regualtor hitrosti, ki ga poznamo iz insignie. Njegov radar je skrit za masko hladilnika, prikazuje pa razdaljo slednja. V primeru nevarnosti naleta v vozilo spredaj, na to voznika opozori z zvočnim in vizualnim prikazom, po potrebi pa tudi sam zavira. Nova je izboljšana kamera opel eye, ki podpira delovanje več sistemom za pomoč vozniku. Med drugim voznika pri hitrostih nad 60 km/h opozarja na nenamerno zapustitev voznega pasu brez vklopljenega smernika, prepoznava tudi prometne znake.
Tudi na plin
Motorno paleto sestavljajo bencinski, dizelski in plinski LPG motorji. Več kot tri četrtine kupcev se pri zafiri odloča za dizelski motor. Te so na voljo z močjo med 88 in 125 kilovatov, na izbiro je tudi šeststopenjski samodejni menjalnik. Razpon moči bencinskih motorjev je med 88 in 147 kilovatov, tudi tu je na voljo samodejni šeststopenjski menjalnik.
Pri Oplu Slovneija so od leta 2012 do 2016 prodali okoli 5.000 zafir in zafor tourer, največ leta 2008 580 - to so bili zlati časi za prodajalce avtomobilov.
Od 2.000 do 2016 5.000 zafor in zafor tourer. Za prihodnje leto računajo ,da bodo prodali 330 zafir.
Cene se začnejo pri 21.990 evrih za vstopni bencinski motor, na dizelski strani pa pri 24.460 evrih.
grega.prebil@zurnal24.si