Mokka X je avto, ki je aktivno pomagal graditi pomemben segment evropskega avtomobilskega trga – manjših športnih avtomobilov s terenskim karakterjem, po domače vozil z oznako SUV.
Od leta 2012 do lani je razred zrasel za skoraj 300 odstotkov, torej za trikrat. Danes praktično ni več avtomobilskega proizvajalca, ki v svoji modelni paleti ne bi imel tovrstnega suva.
V veliki meri je k rasti in priljubljenosti segmenta pripomogla prav mokka, saj so jih pri Oplu prodali že preko 600.000. Opel je namreč med prvimi predstavil produkt v tem razredu. Danes je to eden najbolj konkurenčnih avto segmentov, ki še naprej raste.
Večina prvič z Oplovimi ključi v rokah
Pri Oplu radi poudarjajo, da je značilno za mokko to, da so večji del kupcev pridobili iz konkurenčnih znamk. Za velik del njih je mokka prvi opel s katerim so se srečali, oziroma ga uvrstili v svojo izbiro. Še več, mokka je pri velikem številu strank edini avto, petina od vseh kupcev mokke pa ima otroke.
X bodo vsi športni terenci in križanci
Ob prenovi so mokki namenili novo Oplovo oblikovalsko filozofijo - prednja maska je v obliki krila, posebnost je grafika LED žarometov z izrazitim dvojnim krilatim motivom dnevnih luči. Za dopolnitev poskrbi dvojno krilo zadnjih luči, ki tudi svetijo v 3D tehniki.
Nova potovalna kabina
V notranjosti je ključni element armaturna plošča, povzeta po novi opel astri. Na sredini je 7- ali 8-palčni zaslon na dotik sistema infotainment nove generacije. Z upravljanjem funkcij prek zaslona na dotik so omogočili opustitev številnih tipk in krmilnikov. Novost so ergonosmki sedeži z oznako AGR - to pomeni, da so certificirani s strani ortopedov. Novost je tudi sistem "keyless entry", kar pomeni, da lahko v vozilo vstopimo brez ključa v roki (dovolj je, da ga imamo v žepu ali torbici), brez ključa vstopanje tudi zaženemo vozilo.
Na voljo je tudi izboljšana naprej usmerjena kamera opel eye, ki omogoča prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo na razdaljo sledenja (FDI) z naprej usmerjeno kamero stalno spremlja razdaljo do drugih vozil, opozorilo na nevarnost naleta pa voznika zdaj opozori tudi z odsevom prikaza led.
Slovenci na leto pokupijo 600 opel mokk
Novost je 1,4-litrski turbomotor z neposrednim vbrizgom, ki je bil pred tem premierno predstavljen v novi astri. Na voljo je v različici s 110 kilovatov moči (150 KM) in sistemom Start/Stop, šeststopenjski avtomatski menjalnik pa moč prenaša prilagodljivemu štirikolesnemu pogonu.
Moč bencinskih motorjev je od 85 do 112 kilovatov, dizelskih pa od 81 do 100 kilovatov. Na izbiro so trije paketi opreme. Vstopni model je z vključenim prihrankom v višini 1.700 evrov na voljo za 17.450 evrov. Primerljivi dizel nakup podraži za 2.550 evrov, avtomatski menjalnik za 1.300 evrov in štirikolesni pogon za 2.000 evrov.
Opel bo v Sloveniji letos prodal 600 modelov mokka, za naslednje leto je predvidena še za 50 modelov večja prodaja.