Avto
4975 ogledov

Opel za recept uporabil povsem drugo mokko

Opel mokka-e
1/21
Opel
Pri Oplu pravijo, da so z mokko na novo izumili Opel. In res, nova generacija mokke nima s staro, ki je imela še črko X v imenu, nič več skupnega. Prve vtise smo zbrali na cesti med Vranskim in Vitanjem, tudi s povsem električno različico mokka-e.

Mokka že na prvi pogled deluje kot povsem nov avtomobil. In tak tudi je, saj je po corsi to drugi opel, ki je postavljen na modularno platformo CMP, skupine PSA. To pomeni, da gre tehnološko gledano za bližnjega sorodnika peugeota 2008 (na platformi nastajajo še peugeot 208, DS 3 in Citroën C4), a so nam na predstavitvi zastopniki znamke Opel pri nas pojasnili, da gre za tipičnega "Nemca", za tipični Opel, ki so ga v Rüsselsheimu zasnovali od potega prve črte po praznem listu papirja.

Opel mokka-e | Avtor: Opel Opel

Gre torej za drugo generacijo kompaktnega SUV-ja, ki je na trgu od leta 2012 naprej in je že od začetka na voljo z električnim pogonom. Mokka se velikostno uvršča med B SUV razred, ki je najbolje prodajan razred vozil v Sloveniji in v katerem ima Opel v ponudbi tudi že model crossland, ki pa je zasnovan bolj enoprostorsko. Pri Oplu pojasnjujejo, da je mokka veliko bolj dinamična in športna, na kar nakazuje že oblika, ki v marsičem povzema bogato Oplovo zgodovino. 

Opel mokka-e | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Prvi vtisi:

Na kratki vožnji smo preizkusili 1,2-litrski turbo trivaljnik s 130 KM v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki smo ga do zdaj že podrobno spoznali v vozilih skupine PSA. V tem primeru gre za dinamičen motor, ki mu pri vsestranskosti pomaga odličen menjalnik z osmimi prestavami. Vožnja z njim je lahko zelo dinamična, pa tudi umirjena z zmerno porabo goriva. Sploh ob dejstvu, da je zaradi nove PSA-jeve modularne platforme CMP mokka zdaj do 120 kilogramov lažja od predhodnice mokke X. Med štajerskimi ovinki se je poznalo, da je po novem kar za 12,5 centimetra krajša in ima krajše previse. Gre za zelo okreten in lahkoten avto, kljub nekoliko večji oddaljenosti od tal. Nima pa več štirikolesnegapogona, saj tega ta platforma ne omogoča. 

Kot smo vajeni pri najnovejših vozilih ima tudi mokka popolnoma digitalnim kokpit, v katerem sta integrirana dva zaslona. Prvi do 12-palčni skrbi za posredovanje podatkov o vožnji vozniku, drugi pa je namenjen upravljanju infozabavnega sistema. Razveseljivo je, da precej funkcij kljub temu ostaja v domeni klasičnih stikal in regulatorjev. Podobnosti s peugeotom ni veliko, le nekaj stikal. 

Zapeljali smo tudi električno različico. Na prvi pogled se skoraj ne razlikuje od bencinske. Prepriča predvsem hipni navor in pa linearno pospeševanje. Prehitevanje počasnejših vozil je "mala malica", je pa zato na voljo zgolj ena izvedenka, s 136 KM.
 

Opel vivaro-e Avto Zadnji kilometer je v resnici lahko dolg 330 kilometrov

Opel mokka-e | Avtor: Opel Opel

Mokka je oblikovni revolucionar, saj bodo Oplova vozila od zdaj naprej povzemala prav oblikovne poteze kompaktnega SUV-ja. Zaznamujejo jo celo futuristične zunanje linije z vgrajenimi pametnimi led matričnimi žarometi, izrazito Oplovo strelo so nagradili s širokimi črkami mokka na sredini zadka. Ta zasnova je bila navdahnjena z obrazom slavne mante iz 70-ih let prejšnjega stoletja.
V notranjosti mokka izdaja, da Opel začenja obdobje popolnoma digitalnega kokpita z dvema povezanima širokozaslonskima zaslonoma. Poimenovali so ga "Pure Panel". Gumbi še vedno nadzorujejo najpomembnejše funkcije, tako, da po besedah Opla ni potrebe po odvečnem brskanju v podmenijih. 

Opel mokka-e | Avtor: Opel Opel

Opel crossland X Avto Tudi crossland izgubil X

Vodoravno raztegnjena instrumentalna plošča povezuje dva prikazovalnika s širokim zaslonom – zaslon pred voznikom meri do 30,5 cm (12-palcev), sredinski zaslon pa do 25,4 cm (10-palcev) in je namerno usmerjen proti vozniku, prezračevalne šobe pa so pomaknjene v ozadje.

Slovenskega jezika zaradi nove platforme ne boste našli v menijih, čeprav je Opel to funkcijo pod GM-om ponujal, a naj bi slovenščina nazaj v Ople prišla še letos z novo generacijo astre.

Opel mokka-e | Avtor: Opel Opel

Na voljo so tudi novi asistenčni sistemi, kot je prilagodljivi regulator hitrosti ACC (Adaptive Cruise Control), ki lahko s funkcijo stop & go vozniku v zgoščenem prometu in zastojih pomaga voditi vozilo. Sistem za aktivno pozicioniranje na voznem pasu vozilo samodejno usmerja v sredino voznega pasu. Izboljšani so tudi prilagodljivi IntelliLux LED® matrični žarometi. LED žarometi so sicer že del serijske opreme.

Na voljo je tudi 180-stopinjska vzvratna  kamera, pomočnik za samodejno parkiranje, zaščita stranice in nadzor mrtvih kotov. Kot smo že vajeni od prej je volan lahko ogrevan, prav tako sedeži po celotnem sedalnem delu, mokka pa ponuja tudi masažno funkcijo za voznika. 

Opel mokka | Avtor: Opel Opel

Opel Astra Avto Astra brez bahanja dokazuje, da še zna

Prtljažnik v osnovi meri 350 litrov pri bencinski in dizelski različici oziroma 310 litrov pri električnem modelu mokka-e. 
Mokka je že od začetka prodaje na voljo tako z bencinskim kot dizelskim motorjem in tudi električnim motorjem v različici mokka-e z elektromotorjem, ki razvije moč 100 kW (136 KM) in največji navor 260 Nm. Elektronska omejitev največje hitrosti je 150 km/h, energija je shranjena v bateriji s kapaciteto 50-kWh. Po zagotovilih tovarne lahko v voznem načinu normal izključno z elektriko prevozi do 322 kilometrov po WLTP, način Eco pa pomaga vozniku, da bolj optimalno izkoristi največji možen doseg.

opel mokka | Avtor: Opel Opel

Renault Clio LPG Poreklo avtov pri nas Avto Kje v Sloveniji so najbolj nori na "nemce", kje na "francoze" in "japonce"?

Del standardne opreme je sistem za hitro polnjenje z močjo 100 kW in enosmernim tokom (DC), ki omogoča, da baterijo v 30 minutah napolnimo do 80 %. Baterijo je možno polniti tudi od enofaznega do trifaznega priključka z 11 kW. Opel ponuja osemletno jamstvo na baterijo.

Opel mokka-e | Avtor: Opel Opel

Opel logotip Sprememba Avto Opel spremenil svoj znameniti logotip

Bencinska paleta se sicer začne s 74-kilovatnim 1,2-litrskim turbobencinskim trivaljnikom v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, zaključi pa s 96-kilovatno različico istega motorja, ki je na voljo tudi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Dizelsko konjenico za zdaj zastopa le en 1,5-litrski turbodizelski motor, ki se s svojo močjo 81 kilovatov (110 'konjev') uvršča med bencinska, prekaša pa ju z 250 njutonmetri navora. Razumljivo je, da se je s porabo uvrstil na dno razpona, prav tako pa tudi z izpusti ogljikovega dioksida. Pri Oplu pravijo, da so dobro poskrbeli tudi za zadrževanje trdnih delcev in katalizo dušikovih oksidov, kar pomeni, da bo treba natakati tudi tekočino adblue.

Opel mokka-e | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Opel Corsa Avto Corsa je postala športnica

Za osnovno bencinsko turbo izvedenko je treba odšteti najmanj 18.990 evrov, za najdražjo 27.290 evrov, če bi imeli dizla vas bo to stalo najmanj 20.990 evrov. Mokka-e na ceniku brez vključene subvencije stane najmanj 33.540 evrov. Pri Oplu ob začetku prodaje ponujajo bombonček v obliki 950 evrov popusta, v primeru financiranja pa še dodatnih 650 evrov.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.