Karavani so ob enoprostorcih veliko bolj uporabni kot limuzine in novodobni suvi. Za razliko od enoprostorcev, ki so pred izumrtjem (v Ženevi nismo videli razstavljenega niti enega), pa se karavanski modeli še "upirajo" vse večji popularnosti križancev oziroma športnih terencev.
Tudi na račun stalne rasti v dolžino iz generacije v generacijo, ki prinaša vedno več prostora, hkrati pa se karavani peljejo neprimerno bolj dinamično kot suvi.
Veliko uporabnega prosotra
Opel insignia sports tourer nove generacije ni kršila teh pravil. V dolžino je zrasla slabih osem centimetrov in meri že skoraj pet metrov (4,99 metra), njena medosna razdalja pa je pridobila nekaj več kot devet centimetrov. To se je najbolj opazilo, ko sem se usedel za voznikov sedež. Mimogrede, AGR ergonomski voznikov sedež je odličen, zelo športen, saj električni mehanizem ne omogoča samo nastavitve po globini in višini, ampak tudi nastavitve ledvenega in sedalnega dela, predvsem pa je sedež vitek, kar nakazuje na uporabo novih, lahkih materialov (insignia je skoraj 200 kilogramov lažja). Prostora za kolena je pri mojih 176 centimetrih višine veliko, tudi nad glavo ga je veliko več kot do zdaj (pri Oplu pravijo, da za dobre tri centimetre), pa čeprav je zaradi dinamičnih oblikovalskih prijemov nižja kot prej. Srebrni strešni nosilci (standardno pri vseh opremah) navidezno znižajo vozilo.
Pameten prtljažnik
Zunanje oblikovne posebnosti so Oplovo ‘rezilo’, ki se začenja na prednjih vratih in z zamikom proti zadnjemu delu vodi pogled čez bok vozila. Okvirji oken so kromani, nasploh je veliko kromanih aplikacij na zunanjosti. Bližnje sorodstvo s konceptnim vozilom monza je najbolj očitno na zadnjem delu vozila: kjer so nekoliko navzven zamaknjene zadnje led luči z obliko dvojnega krila.
Oblikovalcem je torej uspelo poudariti dinamično obliko, a ne na račun prostornosti prtljažnika. Inženir, s katerim smo se pogovarjali, nam je izdal trik. Pri oblikovanju prtljažnih vrat so naredili krajši previs med odbijačem in prtljažnikom, kar olajša natovarjanje prtljažnika.
Večji zunanji gabariti so poleg večjega udobja potnikom prinesli tudi več prostora za prtljago. Prtljažnik je pridobil 100 litrov prostornine in jih ob zloženih zadnjih sedežih premore 1.640. Prtljažna vrata smo odprli brez rok, z zamahom noge pod odbijač. Lahko ga odpremo tudi s ključem ali okroglim gumbom vgrajenih v voznikova vrata, ki se zdi ena redkih rešitev, ki smo jo bili vajeni do zdaj. Insignia je namreč nastala iz nepopisanega lista papirja.
Naslonjala zadnjih sedežev so deljena v razmerju 40:20:40, navzdol pa jih je možno preklopiti s preprostim pritiskom na gumb v prtljažniku. Pri Oplu so nam demonstrirali uporabo paketa FlexOrganizer s stranskimi vodili, predelnimi mrežami in različnimi možnostmi za pritrjevanje, ki poskrbi, da je vsa prtljaga med vožnjo varno in urejeno shranjena. Za preprostejši dostop do prtljage se prekrivalo prtljažnika odpira navzgor. Priročno. Za več svetlobe skrbi ogromna panoramska streha, ki se razteza tudi nad glavami potnikov zadaj.
Veliko nove tehnike
Na avtomobilskih salonih so po navadi razstavljene različice, ki ponujajo prav vso opremo, ki si jo kupec lahko zaželi. Ureditev je podoba kot pri astri, to pomeni ekran na dotik vgrajen v armaturno ploščo. Novost je kamera z zaznavanjem v območju 360°, prvi občutki pa so, da na njej niso varčevali. Enostavno in hitro smo s pomočjo sistema IntelliLink telefon povezali s funkcijo Android Auto, kar nam je na zaslonu v trenutku omogočalo pregledovanje vsebine svojega telefona. Enostavno smo brskali po internetu in brezžično polnili telefon.
Najbolj so me pritegnile tipke za izbiro režima vožnje (standard’, sport ali toru). Tehnologija flexride namreč nadzira in prilagaja blažilnike, krmiljenje, odziv dušilne lopute in točke prestavljanja (pri samodejnem menjalniku). Srce in duša prilagodljivega podvozja je nova osrednja programska oprema ‘Drive Mode Control’, ki nenehno analizira informacije senzorjev in nastavitev ter prepoznava posameznikov vozni slog.
Novost je še projekcijski zaslon z grafičnim podajanjem informacij na vetrobranskem steklu v voznikovem neposrednem zornem kotu, na volanu so zbrana vsa najpomembnejša stikala, kot je prilagodljivi regulator hitrosti (ACC), ki meri razdaljo do vozila pred sabo in ustrezno prilagodi hitrost.
Čez dva tedna še na cesto
Po vsej karoseriji smo opazili raznorazna tipala in radarje, s pomočjo katerih deluje na primer sistem za ohranjanje voznega pasu s samodejnim popravkom smeri in opozarjanjem na zapuščanje voznega pasu (LDW). Tudi opozarjanje na prečni promet za vozilom. Sistem uporablja radarske senzorje v zadnjem odbijaču in z njimi zaznava predmete, ki se bližajo z razdalje do 20 metrov pod kotom 90 stopinj iz leve ali desne strani za vozilom, kar je predvsem uporabno pri vzvratni vožnji s parkirnega mesta.
Več o vtisih o novi isignii pa boste na avtomobilističnih straneh zurnal24.si prebrali že čez dva tedna, ko bomo novo generacijo Oplove admiralske ladje po Frankfurtu in njegovi okolici zapeljali na prvi vožnji.