Številni proizvajalci vozil so pred 1. septembrom opozarjali, da bodo novi postopki testiranja porabe in emisij avtomobilov (WLTP) v Evropski uniji vplivali na njihovo proizvodnjo in dobičke. Nekateri so morali celo ukiniti določene motorje in modele vozil. Kaj se je zgodilo pri nas?
Avtomobilski proizvajalci so opozarjali na težave, ki jih prinašajo testi. Tako so pri skupini Volkswagen opozorili na morebitna ozka grla, saj so si prizadevali spraviti vozila skozi laboratorijska testiranja po usklajenem postopku preskušanja lahkih vozil (WLTP). Pri BMW so že v mesecu maju opozorili, da bodo primorani celo zaustaviti proizvodnjo nekaterih modelov, da bi lahko izvedli posodobitve in jih tako prilagodili izvajanju testov v realnih razmerah vožnje (RDE).
Na vse slovenske uvoznike avtomobilskih znamk (od vseh odgovorov nismo prejeli) smo naslovili vprašanje, katere pogonske motorje so s 1. septembrom zaradi novega načina homologiranja črtali s svojih cenikov in kateri pogonski motorji jih bodo nadomstili. Mnogi avtomobilski proizvajalci so namreč ciljno prilagodili svoj portfelj modelov novim standardom, to pa v nekaterih primerih vključuje zmanjšanje števila variant modelov, ki so jih v določenih primerih celo črtali iz ponudbe.
Nekateri ob dizelske motorje
Iz Suzukija so nam odgovorili, da so se neodvisno od uvedbe standardov WLTP odločil, da iz svojega prodajnega progama umaknejo dizelske motorje. Nadomestili jih bodo bencinski motorji, tudi v kombinaciji s hibridno tehnologijo (lahki hibirid).
Pri Mazdi z izpolnjevanjem emisijske direktive Euro 6d-Temp niso ukinili nobenega izmed aktualnih motorjev. Na zalogi imajo še nekaj vozil, ki so homologirana po standardu NEDC. Za prodajo teh vozil so pridobili ustrezna dovoljenja in jih normalno prodajajo tudi prvem septembru.
Pri navezi PSA Peugeot Citroën in Opel so se med prvimi pripravili na nove teste WLTP. Zaradi prehoda na nove emisijske standarde WLTP ni bil zato ukinjen noben motor. Vsi motorji emisijske direktive 6.1 so dobili svojega naslednika v emisijski direktivi 6.2. Na določenih motorjih so ob prehodu spremenili delovno prostornino motorjev 1.6 BlueHdi na BlueHDi, nekatere različice so dodatno dobile sistem Stop & Start, nekateri dodatno prestavo - 6 prestav na ročnem menjalniku, v prodajo pa so dali nov 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Pri Oplu, kjer že leto dni na svoji spletni strani stranke obveščajo o vseh podrobnostih, vezanih na WLTP, so z vsebino sprememb seznanili tudi vse prodajne svetovalce.
Kopica sprememb pri Audiju
Pri Škodi zaradi prehoda na nove emisijske standarde WLTP na ceniku ni več dvolitrskega turbobencinskega TSI motorja (230 KM) in dvolitrskega turbodizelskega motorja TDI (184 KM). 1.4 TSI motor je nadomestil 1.5 TSI motor, 2.0 TSI z 230 KM pa je nadomestil že obstoječi 2.0 TSI z 245 KM.
Iz Audija so nam odgovorili, da se trenutno ponudba motorjev sproti dopolnjuje, predvidoma do konca meseca septembra pa bo homologiranih večina motorjev. Odstranjeni so bili naslednji motorji v kombinaciji z menjalnikom in pogonom: A4/A5: 2.0 TDI 140 kW, ročni menjalnik, quattro; 3.0 TDI 160 kW, ročni menjalnik, prednji pogon; 2.0 TFSI 185 kW ročni menjalnik, quattro, Q7: 3.0 TDI 270 kW PHEV. Nadomestitev ni predvidena.
Pri uvozniku vozil Kia so nam odgovorili, da zaradi stare zaloge, ki je homologirana kot "End of series" še po NEDC standardu, so vsi motorji še vedno na ceniku in na voljo. Za zdaj je pri prenovljenem modelu sportage zamenjan 1.7 CRDi s 1.6 CRDi, pri vengi so ukinili dizelski motor, ostaja samo 1,6-litrski bencinski motor. Drugih večjih sprememb zaradi WLTP pri znamki za zdaj še ni bilo.
Pri sestrskem Hyundaiu so nam odgovorili zgolj to, da vsi njihovi motorji ustrezajo emisijskemu standardu Euro 6d Temp in imajo opravljen test cikla porabe tudi po standardu WLTP. Vsled navedenega pri dobavah novih vozil nimajo težav.
Juke prvi pri Nissanu
Pri Nissanu so trenutno v Sloveniji v fazi lansiranja novih motorjev, ki bodo ustrezali novim standardom. Prvi model z novimi motorji, ki ustrezajo standardom je nissan juke, pri katerem ne nudijo več 1.2 DIG motorja in zanj tudi ne bo nadomestila. V kratkem bo sledila prenova oziroma zamenjava motorjev še pri modelih micra, qashqai, X-trail …
Pri Renaultu se sklicujejo na dolgoročni strateški načrt razvoja “Drive the Future” za obdobje 2017-2022, ki upošteva tudi nove emisijske standarde. V letošnjem letu se tako “poslavlja” skorajda legendarni vstopni 1.2-litrski motor s 75 “konji”, ki ga nadomešča trivaljnik TCe 75. Namesto 1.2-litrskega bencinskega motorja prihaja v ponudbo nov 1.3-litrski motor v štirih različicah (115, 130, 140 in 160 KM). V Meganu so 1.5-litrski dizelski motorji prešli v naslednjo evolucijsko generacijo, ki prinaša za pet KM več moči (iz 90 na 95 in iz 110 na 115 KM). Novi so dizelski motorji na večjih vozilih: dCi 120 in 150 (nadomeščajo motor dCi 130) ter dCi 160 in dCi 200. Vsi ti dizelski motorji imajo vgrajen sistem ad blue.
Pri Volvu ukinitev linij motorjev ni bilo (le blage prilagoditve na nekaterih obstoječih motorjih – tistih, ki pred MY19 niso bili EURO 6d-Temp).
Pri BMW Group trenutno izvajajo ciljno prilagajanje svojega portfelja modelov. To v nekaterih primerih vključuje zmanjšanje števila variant in v drugih primerih preusmeritev dobave določenih modelov/serij vozil na trge, kjer je višje povpraševanje.
Prehod na nove zakonske zahteve za nove predpise o emisijah ter nove porabe in merjenja CO2 je izjemno kompleksen, zato je bilo, kot so nam pojasnili pri BMW, treba je treba opraviti CO2 meritve za celotno floto vozil, pri nekaterih modelih pa so bili potrebni tehnični ukrepi. Pojasnili so, da je bilo treba pri nekaterih modelih v razvojnih fazah novih modelov implementirati prostor za namestitev ustreznih filtrov za delce, V nekaterih primerih je bilo treba najti dobavitelje s potrebnimi kapacitetami za dobavo zadostne količine filtrov za delce s potrebnimi specifikacijami. Nekateri drugi primeri pa so zahtevali prioritizacijo nadgradnje. Tako so se določeni modeli v iztekanju proizvodnje umaknili prej, kot je bilo sprva načrtovano, in bodo nadgrajeni s potrebno tehnologijo ob lansiranju nove generacije modela.
Dobra novica zdaj ponuja Google spletno poslovanje na domu. Za 3 ure na spletu lahko zaslužite do 958 do 1327 dolarjev na dan doma. To delo sem začel in še nikoli nisem bil srečnejši in zdaj ga delim z vami,… ...prikaži več zato ga lahko preizkusite tudi. Pridružite se nam in obiščite našo spletno strann zaa več podrobnosti ... ........ ➤➤➤ www.WebJob98.Com
Zanimivo, da recimo Volvo prav nič ne jamra, oziroma "opozarja", da bodo težave... zato, ker jih NIMA??? Njihovi motorji že dolgo časa pijejo toliko, kot piše v njihovih tehničnih podatkih... kot pravi mucek4: kdor je najbolj goljufal je zdaj najbolj glasen...
Tisti ki sedaj, "ko se realno meri", največ spreminja, tisti je največ goljufal. Simple as that. Če je bilo prej vse "po reg'lcih" sedaj ne bi bilo treba nič spreminajt, samo na novo pomerit z boljšim testom, ki ga je… ...prikaži več težko prinesti okrog.