Zanimanje nad hibridi med vozniki je tudi pri nas vse večje, a so njihove cene ta hip še precej visoke. Ob vse večji konkurenci in ponudbi, je Peugeot predstavil kombinacijo elektromotorja in dizelskega pogonskega agregata, ki smo jo preizkusili v model 3008 Hybrid4, ki ponuja tudi možnost pogona na vsa štiri kolesa.
Od standardnega brata se na zunaj bistveno ne razlikuje. Še vedno je privlačen crossover, ki so ga obogatili z LED svetili, številnimi kromiranimi dodatki na vzvratnih ogledalih, maski motorja, prepoznali pa ga boste po logotipih, ki opozarjajo na prisotnost hibrida, pa tudi po neslišnem premikanju, kadar se ga vozi zgolj na elektriko.
Prtljažnik ostaja uporaben
Zakaj dizel in elektrika?
Bolj kot to nas je zanimala nova tehnologija, ki jo ponuja testnik. Pri Peugeotu so hibrid razvijali dolgih šest let, za osnovo pa jim je služil model 307. Delo so opravili dobro, a je veliko stranskih učinkov, ki postavljajo pod vprašanje smiselnost, zakaj z elektriko kombinirati dizla, ki bi moral biti že sam po sebi varčen motor?
Pojdimo od začetka. Zagon s pomočjo klasičnega ključa je neslišen. Da je hibrid v stanju pripravljenosti, opozori napis na prikazovalniku pred voznikom, pokonci pa se postavi tudi head-up display, ki prikazuje stanje tempomata, omejevalnika hitrosti in samo hitrost vozila. Na osrednjem zaslonu, ki se prav tako po koncu vožnje pospravi, lahko voznik spremlja stanje baterije in porabo po časovnici.
4WD dobrodošel pomočnik
Z zasukom vrtljivega gumba na sredinskem mostu desno od voznika lahko poleg režima auto in EV izbiramo tudi režim sport, kjer oba pogona delujeta na polno, dodatno moč pa voznik ob pritisku stopalke za plin občuti nemudoma. Tu je še režim 4WD, v katerem se na spolzki podlagi v pogon dejavneje kot sicer vklaplja tudi zadnji par koles, s čimer se avtomobil prelevi v mehkega terenca, a se je sistem izkazal za uporabnega, še bolj pa se bo pozimi, ko bo na cesti sneg.
Menjalnik moteč faktor
Spoj elektromotorja in dizla se najbolje obnaša v mestih, kjer prepriča s tiho in tudi varčnejšo vožnjo, saj se batetrije ob zaviranju in upočasnevanju stalno polnijo, zato lahko vožnjo na elektriko uporabljamo dokaj pogosto, porabo pa omejimo na 5,5 litra. Ne manjka niti uporaben stop&start sistem. Dober je tudi na avtocesti, kjer je prava križarka. Na ovinkasti cesti sicer dobro zapelje iz zavoja, a kakšnega uživanja, tudi zaradi trdote in poskakovanj, ni za pričakovati.
Poraba že res nizka, a na račun visoke cene
Največji plus je poraba. 6,8 litra dizla smo v povprečju porabili na 100 prevoženih kilometrov, kar je za avtomobil z 1,8 tone in 200 konjskimi močmi res ugodno. A po drugi strani le štiri decilitre manj, kot smo izmerili porabo pri dizelski mazdi CX-5, ki ima že res 50 konjskih moči manj, a je večjih dimenzij in nižje mase, hkrati pa je bistveno cenejša, a z opremo nič skromnejša.
Podatki o vozilu: (Peugeot 3008 Hybrid4)
Motor: kombinacija štirivaljnega dizelskega in elektoromotorja
Prostornina (dizelski motor): 1.997 cm
Skupna Moč (dizel + elektrika): 147 kW (200 KM)
Navor (dizelski motor): 300 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (mešani cikel), izpust 104 g CO2/km
Zmogljivosti: 191 km/h, 8,5 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.365 x 1.837 x 1.639, medosna razdalja 2.613
Prtljažnik (v litrih): 432–512
Cena (v evrih): 36.000/38.700