Avto
6807 ogledov

Ni govora o pokoju, XC90 je znova postal mladenič

Volvo XC90
1/19
Volvo
Volvo je predstavil oblikovno precej posodobljenega zastavonošo in hkrati za več let preložil prehod na povsem električne modele.

Volvo je naslednji v vrsti velikih proizvajalcev, ki po začetnem optimizmu zdaj skuša krčevito obdržati ravnotežje na ozki brvi, ki pelje proti avtomobilom naslednje generacije. Švedi so bili eni najbolj zagretih zagovornikov hitrega in popolnega prehoda na baterijske avte, odpovedali so se že dizlu, še zadnjega bencinarja ali priključnega hibrida so nameravali vgraditi najkasneje do leta 2030. V ta namen so v zadnjih letih ogromno investirali v nove baterijske platforme in v programsko definirana vozila. 

A potreba po pragmatičnosti in ohranitvi znamke na varni strani financ je zdaj očitno načela celo hladnokrvne Skandinavce, tudi zaradi zamud in težav pri začetku prodaje njihovega paradnega konja, baterijskega sedemsedežnika EX90. Ta naj bi nadomestil model XC90, ki je z nami že od leta 2015 in ki velja v globalnem pogledu za prodajno enega najbolj uspešnih švedov sploh. Prodati milijonov suvov takšne velikosti v konkurenci z BMW X5, mercedesom GLE in audijem Q7 je pač zavidanja vreden dosežek. Pri XC90 gre za avto, ki se oblikovno zelo počasi stara, leta 2019 je doživel že konkretno prenovo pri pogonu in tehnologiji.

Volvo XC90 | Avtor: Volvo Volvo
Volvo XC90 | Avtor: Volvo Volvo

Presenečenje ali pa ne, XC90 bo še naprej ostal z nami. Volvo je svojo uspešnico po skoraj desetih letih namesto v pokoj poslal v naslednji prodajni krog. A tokrat je bila pomladitev zajetna, saj je dobil novo obliko motorne maske, ki močno spominja na električnega sodobnika in ne-ravno-naslednika EX90. Nove so 'Thorove' luči, motorna odprtina za zrak je ozka, svetla in se šibi v diagonalah, ostali del nosu deluje sodobno zapolnjeno. Zadnja svetila ohranjajo značilno kljukasto obliko, a svetijo v novi grafiki. Avto so dodatno zvočno zaščitili in močno spremenili podvozje, kar naj bi precej izboljšalo njegovo udobje. Kot opcija ostaja zračno vzmetenje, ki deluje na podlagi skeniranja cestišča.

Do 2030 kabel pri vsakem, ne pa nujno BEV

Volvo je hkrati z najavo prenove XC90 in z začetkom prodaje EX90 najavil prilagoditev načrtov za prihodnost. "Ker so poslušali kupce", zaradi upočasnjenih trendov v zvezi z elektrifikacijo ter hkratne renesanse hibridov so se pri znamki odpovedali prehodu na BEV vozila že z letom 2030. Namesto tega zdaj napovedujejo, da bodo imeli do takrat "med 90 in 100 odstotkov" prodanih avtov elektrificiranih, torej da bodo ali baterijski ali pa priključni hibridi. 

Trenutno je dobra četrtina prodanih avtov znamke Volvo baterijskih, skupaj s priključnimi hibridi pa skoraj polovica. 

Volvo kljub prilagoditvam ostaja še naprej zavezan cilju, da bo leta 2040 postal emisijsko nevtralna znamka vozil. 

Notranjost pri XC90 je prav tako sodobnejša in sledi trendu ostalih novih modelov znamke. Še naprej bo mogoče naročiti pet, šest ali sedemsedežno različico. Ena najbolj opaznih novosti je večji, zdaj 11,2-palčni pokončni zaslon, v ozadju seveda po novem teče Googlov operacijski sistem. Posodobili so "do narave odgovorno" oblazinjenje in vgradili novo sredinsko konzolo.

Volvo XC90 | Avtor: Volvo Volvo
Volvo XC90 | Avtor: Volvo Volvo

Pri motorjih se zanašajo na tehnologijo priključnih in mehkih hibridov, predvsem slednje so nekoliko prilagodili, saj bencinski štirivaljnik zdaj teče po varčnejšem Millerjevem ciklu. Na čelu je sicer močno PHEV različica T8, ki omogoča (le) okoli 70 kilometrov poti na elektriko, potem pa sta tu še učinkovitejša B5 in B6 mehka hibrida, ki sta učinkovitejša od dosedanje generacije, vendar pri znamki še ne gredo v detajle.

Prodaja prenovljenega XC90 bo stekla že do konca tega leta. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • žurnalWTF 18:16 05.september 2024.

    pa še trikrat v tem dnevu ste popravili naslov pa je ta še vedno butast lol

  • YaKo 10:45 05.september 2024.

    samo še v8 bencinski motor brez elektrike manjka.

  • žurnalWTF 10:00 05.september 2024.

    Pri žurnalu pa ste strokovnjaki za butaste naslove