Ti določajo, da morajo vsa nova vozila v Evropski uniji po letu 2018 na prvi tehnični pregled po štirih letih, nato pa na dve leti. Za motorna kolesa bodo tehnični pregledi obvezni po letu 2022.
Motoristi proti tehničnim pregledom
Predvsem lastniki motornih koles so se organizirali in lobirali proti obveznim tehničnim pregledom, saj bi ti zanje pomenili visoke stroške, medtem ko je število nesreč zaradi tehničnih napak minimalno, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.
Evropski parlament je sprva vztrajal, da bi morali biti tehnični pregledi za motorna kolesa obvezni že od leta 2016, a je nato popustil in pristal na kompromis – leto 2022. Gre sicer le za težka motorna kolesa nad 125 kubičnimi centimetri prostornine motorja, medtem ko za preostala tehnični pregledi tudi v prihodnje ne bodo obvezni.
Evropska komisija je sprva predlagala precej strožjo različico – obvezne tehnične preglede za vsa motorna kolesa, vključno z mopedi –, a so države članice in evropski poslanci njen predlog občutno omilili.
Lahko se izognejo tehničnim pregledom
Poleg omenjenega so državam celo dopustili možnost, da se povsem izognejo uvedbi obveznih tehničnih pregledov za težka motorna vozila, če "sprejmejo učinkovite alternativne ukrepe za varnost v prometu za dvo- ali trikolesnike".
Podobna pravila kot za težka motorna kolesa bodo sicer od leta 2022 veljala za prikolice, gospodarska vozila in avtobuse, ki so težji od 3,5 tone, ne pa tudi za prikolice, ki so lažje od 3,5 tone, in za avtodome.
Gre sicer le za minimalne standarde, ki puščajo državam članicam Evropske unije odprte roke, da svoje voznike zavežejo s strožjimi pravili – da le niso blažja od evropskega minimuma. Evropska komisija je med drugim predlagala še obvezne vsakoletne tehnične preglede za starejše avtomobile, a so poslanci in države to možnost že lani zavrnili, piše dpa.
Nova pravila morajo zdaj potrditi še države članice, a to je le formalnost, saj je dogovor o njih že dosežen.