Produkt: osebni avto
Znamka: ***
Ime: ***
Izdelani: med 6. julijem 2018 in 12. julijem 2018.
Tip rizičnosti: Poškodbe. Volanski drog je nepravilno nameščen na volansko gred. Posledično se lahko drog loči od gredi, kar vodi do nenadne izgube nadzora."
Ukrepi: vpoklic produkta od uporabnikov.
Primer vse prej kot nedolžne napake na enem od novih modelov v kategoriji zelo priljubljenih avtov, ki so jo pred kratkim vnesli v evropski obveščevalni sistem Rapex. V sistemu mrgoli podobnih obvestil, samo januarja 2019 se jih je nabralo 26.
Novost o pogojevanju podaljšanja registracije z opravljenim obveznim vpoklicem v Sloveniji sicer še ne velja, to se bo zgodilo s 1. februarjem prihodnje leto. Takrat namreč stopi v veljavo del zakona o motornih vozilih, ki govori o obveznem odzivanju na vpoklice proizvajalcev vozil v primerih, ko napake na avtu predstavljajo "resne nevarnosti za cestni promet, okolje ali zdravje". Proizvajalec mora v takšnem primeru nemudoma obvestiti homologacijski organ in mu predložiti opis načrtovanih popravljalnih ukrepov.
V primeru odpoklica "mora lastnik vozila na zahtevo proizvajalca v predpisanem roku omogočiti izvedbo vseh popravljalnih ukrepov na vozilu, če vozilo uporablja, ga registrira ali podaljša veljavnost prometnega dovoljenja."
Vozila, na katerem ne bodo izvedeni popravljalni ukrepi, po 1. februarju 2020 ne bo več mogoče registrirati oziroma se zanj ne more podaljšati veljavnost prometnega dovoljenja.
"Ker omenjeni zakon ne predvideva uporabe navedene določbe za nazaj, se bo ta nanašala na odpoklice, ki se bodo začeli izvajati po navedenem datumu," so za Žurnal24 povedali na Ministrstvu za infrastrukturo. Da bodo na nekem vozilu opravljeni popravljalni ukrepi, bodo na tehničnem pregledu oziroma pri podaljšanju registracije preverili v posebni bazi, v katero bo proizvajalec sporočal podatke o vpoklicanih in popravljenih vozilih.
Praktično ni znamke brez vpoklicev
Vpoklici na vozilih sodijo med najbolj pogoste vpoklice med vsemi izdelki. Večina vpoklicev je prostovoljnih, a veliko je tudi takšnih, ki so nujni, saj je proizvajalec odkril resno tehnično pomanjkljivost ali napako, ki lahko vpliva na zdravje potnikov.
Po podatkih Autocarja je imela na primer znamka Mercedes-Benz lani kar 36 vpoklicev na 17 svojih modelih, med njimi sta bili tudi odprava napake na zračnih blazinah in napake na zadnjem zavornem sistemu. Volkswagen je lani najavil 25 vpoklicev, Peugeot 23, Opel 20 ...
Medtem ko je v številnih evropskih državah preprosto preveriti, ali je neki avto predmet vpoklica, pa v Sloveniji naša država še kar ni vzpostavila javno dostopne enotne točke Rapex za cestna vozila, v kateri bi bilo mogoče prek VIN številke preveriti, ali je z našim vozilom kaj narobe. Slovenski lastniki so tako v tem trenutku še vedno odvisni predvsem od obvestil s strani uvoznikov.
dezurni@zurnal24.si
Naj na tehnične rajš pokličejo mehanikarje...sj so itaq povezani. Kako le nebi bili, saj ta naša Slovenija le ni nekej tako velikega...sicer pa na koncu smo ljudje samo ljudje, državljani..,država pa država, konec koncev služi na račin prijav...prometnih dovoljenj...cestnin...zavarovanj, odjav...ja… ...prikaži več vse to pred tem, da je vse tko kot mora bit. Da imaš dons vse tko kot mora bit, moraš prvo imet srečo z mehanikarjem...pol pa še zelo polno denarnico...itaq boš plačal dvojno, dobil pa vgrajene cenene
5 let je že odkar sem avto prodal. Z denarjem od stroškov avta pa si vsako leto, poleti privoščim rentacar za 10 dni dopusta in pozimi najmanj teden dni v toplih krajih. Ko bo večina, ki živi v mestih dojela… ...prikaži veča da je avto čisto nepotreben strošek (ali pa showoff pred sosedi), bodo avti takoj 50% cenejši.
KIA Ceed, v 12 letih sem imel 1 vpoklic, da so zamenjali en dodatni nosilec rezervoarja. Mercedes pa to ....