Kot so priznali na predstavitvi, Ford ni prva znamka, ki se je lotila električne mobilnosti, prav tako pa zamisel o njej tudi pri njih ni ravno nova.
Že leta 1913 so namreč pri Fordu izdelali električni avtomobil na osnovi forda T, v šestdesetih letih so izvajali električne poskuse z električnim avtomobilčkom comuta. V začetku tisočletja so elektrificirali ford ka in transita, leta 2010 pa ford connect. Leta 2011 so predstavili serijski električni ford focus, ki je leta 2013 prišel tudi v Evropo.
Fordov prvi električni avtomobil nove dobe je torej postal mustang mach-e, za katerega pri proizvajalcu pravijo, da nadaljuje idejo prvega forda mustanga, ki je leta 1964 postal sinonim za ameriške sanje. Pravijo, da združuje iste ideje, čeprav gre za povsem novo generacijo na novi električni platformi.
Tipični mustang
Navzven je tipični ford mustang z izpostavljenim logotipom galopirajočega konja, prepoznavnimi žarometi in prednjo masko ter aktivnimi režami, ki so zastrte zaradi aerodinamike, odprejo pa se zaradi hlajenja sistema. Značilen je tudi dolg napet »pokrov motorja« z zaključkom » sharp nose«, kljub agresivni liniji strehe pa je pod njo dovolj prostora za pet potnikov. Mustang je tudi brez klasičnih vratnih kljuk, ki jih nadomeščajo gumbi, ki jih na sprednjih vratih podpirata tudi dve majceni ročici. Tudi zadaj so oblikovalci ohranili značilne tridelne luči, izraziti boki pa poudarijo širino avtomobila.
Direktor Fordovega slovenskega zastopnika David Jurič je na predstavitvi forda mustanga mach-epoudfaril, da je Ford popolnoma zavezan elektrifikaciji, saj bodo do konca leta 2026 v razvoj električne mobilnosti investirali 50 milijard dolarjev . Mustang mach-e sicer prihaja iz Mehike, vendar je res, da ne gre za najbolj množičnega predstavnika električnih avtomobilov. Je le začetek Fordove množične elektrifikacije, ki mu bo sledila. Konec leta bo namreč na ceste zapeljal poponoma električni transit, konec 2023 pa bo iz tovarne v Kölnu pripeljal srednje veliki električni križanec. 2024 bodo predstavili nova električno pumo in courierja, ki se jima bo konec tega leta pridružil še drugi srednje veliki križanec iz Kölna.
Mustang mach-e sloni na električni platformi, ki so jo razvili prav zanj. Njen osrednji del predstavlja baterija, ki poskrbi za stabilnost in nizko težišče avtomobila, pri katerem so poskrbeli tudi za dobre vozne lastnosti. Osnovni pogon je sicer zadaj, kupci pa se lahko odločijo tud za štirikolesni pogon z elektromotorjema na obeh premah.
V kabini so petero potnikom namenjeni udobni sedeži s prevlekami iz umetnega usnja, voznik vozne programe izbira s pomočjo gumba na sredinskem grebenu, serijsko pa je vgrajeno ogrevanja volanskega obroča in vetrobranskega stekla. Možna je tudi panoramska streha s posebnim nanosom za preprečevanje vstopa ali izgube toplote. Prtljažnik razpolaga s solidnimi 402-1.420 litri praznine, 81-litrski pa je še spredaj.
Zadnji ali štirikolesni pogon
Mustang mach-e bo na voljo v štirih temeljnih pogonskih različicah ter posebno športno izvedbo mach-e GT. Kot osnovni mustang mach-e bo za najmanj 69.900 evrov na voljo z zadnjim pogonom z močjo 198 kilovatov in standardnim dosegom. Nad njim bo musang mach-e premium, ki bo na voljo z zadnjim pogonom z močjo 216 kilovatov in podaljšanim dosegom ali štirikolesnim pogonom ali s štirikolesnim pogonom eAWD z močjo 198 kilovatov in standardni dosegom ali 258 kilovatov in podaljšanim dosegom.
Najviše bo ford mustang mach-e GT, čigar štirikolesni pogon bo razpolagal z močjo 358 kilovatov in navorom 860 njutonmetrov, kar bo dovolj za sprint v 3,7 sekunde do 100 kilometrov na uro. Ford mustang mach-e GT bo stal najmanj 95.500 evrov.
Za standardni doseg bo sicer skrbela litij-ionska baterija z desetimi moduli in neto kapaciteto 68 kilovatnih ur, za podaljšani doseg pa 12-modulna baterija z neto kapaciteto 88 kilovatnih ur. Največji doseg bo znašal okoli 600 kilometrov. Hitro polnjenje lahko sicer poteka z močmi do 150 kilovatov, deset minut polnjenje naj bi bilo dovolj za doseg 120 kilometrov, počasno polnjenje pa lahko poteka z izmeničnim tokom z močjo do 11 kilovatov. Mustang ponuja tudi precej močno rekuperacijo,predvsem v primeru, ko voznik uporablja možnost vožnje z enim pedalom.
Diskretna skrb za voznika
Pri Fordu pravijo, da je uporaba električnih avtomobilov drugačna kot avtomobilov s termičnimi motorji, saj njihovi lastniki pričakujejo predvsem podporo njihovega vozila. Mustang mach-e je zato dobro opremljen s tehnologijami za povezljivost in pomoč vozniku. V notranjosti sicer izstopa velikanski zaslon z diagonalo 39,3 cm ter novima vmesnikoma HMI in SYNC 4A. Klasičnih stikal mustangu mach-e praktično ni. Preko zaslona lahko poteka več kot osemdeset nastavitev, sistem in avtomobil pa se tudi neprestano nadgrajujeta preko spleta.
Poleg velikega je pred voznikom še manjši zaslonček z diagonalo 25,9, ki opravlja vlogo digitalnih merilnikov. Obsežna je tudi paleta asistenčnih sistemov, ki so jih menda preskusili na več kot milijon kilometrov testnih voženj. Posebna so tudi imena voznih programov. Navaden se imenuje dynamic, varčni whisper, športni pa untaimed.
gledam fotko 15 od 17 in.. in kdo zaboga je pozabil odnest tisto tablico stran. al.. saj ni ste resni, pa da bi moral se vozit okoli s tisto "dilo" tam na sredi armaturke.. ne niste resni. odpelte to stran,… ...prikaži več pa pejte pogledat RR, kako to lepo naredi. gočem nazaj analogne inštrumente in vsaj ducat knofov. tist naj pa ima kar direktor forda, da bo nosil pred obrazom, ker ga je lahko sram da to sploh da v avto. kerikol avto.