Država je dvignila največjo možno subvencijo za nakup električnih vozil iz 6.500 evrov, kot je veljalo doslej, na 7.200 evrov. Družba Borzen, ki je v imenu ministrstva za okolje, podnebje in energijo od Ekosklada prevzela vlogo promocije razvoja trga električnih vozil, je objavila nov poziv glede nepovratnih finančnih spodbud za naložbo v nakup električnega vozila.
V primerjavi z dosedanjo lestvico so dodali novo kategorijo spodbude za nakup "novega električnega vozila brez emisij CO2 na izpustu kategorije M1 s skupno vrednostjo nakupa vozila do 35.000,00 evrov." Vključen je DDV.
To pomeni, da so se na ministrstvu, ki ga vodi Bojan Kumer, odločili bolj spodbujati nakup električnih avtomobilov nižjega cenovnega razreda hkrati z napovedmi proizvajalcev, ki bodo v prihodnjih nekaj letih precej okrepili ta segment. Med najbolj izpostavljenimi novostmi, ki že prihajajo ali pa bodo prišle v roku dveh let na trg v tem cenovnem razredu, so na primer citroën e-C3, fiat grande panda, renault 5, renault 4, renault twingo ...
Višjih subvencij pa bodo deležni tudi nekateri že obstoječi modeli pri nas, kot so dacia spring, peugeot e-208, opel corsa-e, citroën e-C4, MG4 ...
To ima lahko tudi negativen učinek, da bodo slovenski trgovci izkoristili potezo države in obstoječe cene primerno zvišali. Zato učinka večje subvencije kupci sploh ne bodo čutili v takšni meri, kot bi jo morali.
Slovenija glede registracij novih e-avtov iz različnih razlogov zaostaja za povprečjem EU. Lani je bilo v Sloveniji registriranih 4.330 novih e-avtov, kar pa je predstavljalo le osem odstotkov celotnega trga novih avtov.
Tako kot drugod po Evropi je tudi v Sloveniji letos občuten trend manjšega povpraševanja po električnih avtomobilih. Primerjava med lanskim in letošnjim prvim polletjem kaže, da so trgovci letos prodali za skoraj četrtino manj električnih avtov.
Borzen bo ohranil subvencijo v višini do 6.500 evrov za nakup električnih avtov razreda M1 (osebni avtomobil) s skupno vrednostjo med 35 in 45 tisoč evri. Takšna subvencija bo veljala tudi za vsa vozila kategorije N1 (lahka gospodarska vozila) v vrednosti do 45 tisoč evrov.
Subvencija v višini 4.500 evrov še naprej ostaja za avte v vrednosti med 45 tisoč in 65 tisoč evri, enako velja tudi za kategorijo N1 v tem cenovnem razponu.
Za rabljene ostaja tri tisoč evrov spodbude
Borzen bo še naprej nudil subvencijo za rabljene električne avte (M1 in N1) v višini 3.000 evrov, če vrednost avta ne presega 45.000 evrov. Pogoj je prva registracija vozila v Sloveniji. V veljavi ostajajo tudi spodbude za nakup nekaterih ostalih kategorij vozil (L7e, L6e, ...).
Država je za tokratno tranšo subvencij rezervirala dobrih 11 milijonov evrov sredstev. Vlagatelj po tem javnem pozivu je lahko vsaka fizična oseba, ki ima stalno prebivališče v Sloveniji. Velja za vozila, ki so bila prvič registrirana v Sloveniji po 1. 6. 2024. Za rabljena električna vozila je pogoj, da so bila registrirana v eni od članic EU po 1. 11. 2021, v Sloveniji pa prvič registrirana po 1. 6. letos.
Za subvencijo se ni mogoče potegovati, če imate vozilo v poslovnem najemu oziroma prek operativnega lizinga.
Cel trg pada, ker so ti avti čisti nateg. Glejte raziskavo GreenNCAP.
Lastnikom teh električnih sranj želim, da bi jim zraven garaže zgorela tudi hiša.
Ko si nekdo, ki je pri "koritu" zaželi določeno stvar in se mu zdi malenkost predraga se za določen čas sprejme subvencija na ta artikel. To pa se javnosti predstavi kot dobrobit za "vse". Ne prvič in ne zadnjič.🤔