Dejstvo, da razvoj polnilne infrastrukture zaostaja za povečevanjem deleža električnih avtomobilov na cestah, je znano že dalj časa. Na to vseskozi opozarjajo pri Evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev (ACEA). Trdijo, da bo Evropa do leta 2030 potrebovala vsaj tri milijone javnih polnilnih mest. Današnja realnost je bolj žalostna.
Kot poroča nemški Focus, je lani v EU delovalo 225.000 javnih polnilnih mest za polnjenje baterij električnih avtomobilov. »Sliši se veliko, a ni dovolj. 70 % teh polnilnih postaj deluje v treh državah – na Nizozemskem, v Nemčiji in Franciji. In le 25.000 polnilnih postaj ima moč večjo od 22 kW, kar jih uvršča med primerne javne polnilne postaje,« pojasnjuje strokovnjak Thomas Puls iz Kölnskega inštituta za ekonomske raziskave. Po njegovih besedah je treba gradnjo polnilnic pospešiti do 30-krat.
Zdaj se zdi, da se tega začenja zavedati tudi Evropska unija. Evropski prometni ministri so po zasedanju predsedstva Sveta Evropske unije (PFUE) junija letos v Franciji predlagali obvezne cilje za vse države članice. Nova zakonodaja bi zahtevala največjo razdaljo 60 kilometrov med posameznimi hitrimi polnilnimi postajami za električne avtomobile, nameščene vzdolž evropskega cestnega omrežja. Vsaka polnilna točka bi morala doseči tudi minimalno moč 150 kW za hitro polnjenje.
Poenostavljeno plačevanje
Če bo predlog sprejet, bodo morale države članice novo pravilo uporabiti na glavnih evropskih cestah do leta 2025 najprej, do leta 2030 pa bodo morale biti hitre polnilne postaje postavljene na celotnem cestnem omrežju. A tudi tu se zakonodajalci niso ustavili. Predlagali so standardizacijo terminalov z univerzalnimi polnilnimi priključki, predvsem pa enoten plačilni sistem, ki bo poenostavil uporabo polnilnic.
Danes je običajno, da lahko lastniki električnih avtomobilov uporabljajo le določene polnilne postaje, pretočene elektrike pa ne morejo plačevati z navadno plačilno kartico. Poleg tega so pri uporabi drugega omrežja kaznovani z višjimi cenami energije.
Predlog je v skladu z emisijskim načrtom EU »Fit for 55«, katerega cilj je zmanjšanje izpustov CO2 za 55 odstotkov do leta 2030. Vendar pa bo moral predlog potrditi še Evropski parlament. Glede na to, da bo zadnje zasedanje Sveta Evrope šele septembra letos, je predlog za zdaj le želja. Več o njegovi usodi bomo izvedeli čez nekaj mesecev. Izjemno pomembna pa je pospešitev gradnje polnilnic. Ključno vprašanje ni, kdaj bo prodan zadnji avto z motorjem z notranjim zgorevanjem, ampak, kje bomo polnili električne avtomobile.
koliko pa stane eno polnjenje? enako kot rezervar dizla? kaj pa čas polnjenja? trenutno je el. avto le za mestne razmere glede dometa
Super je to. Električne avte polnijo termoelektrarne na nekakovostni premog. Velik napredek. Tak je. Porabi vode pri umivanju zob nam diktirajo tisti, ki imajo vile z bazeni. Kolo nam priporočajo tist, ki nekaj 10 km letijo z zasebnimi letali. Na… ...prikaži več lakoto nas pripravljajo tisti, ki živijo od naših davkov.... Od Eu bo ostalo Euuuuuuu, lajanje v luno.
Pa tudi če kdaj bo tako...največji problem električarjev bo še vedno ostal-ja kdo bo pa ure in ure in ure čakal na polnjenju...zamislite si,da vi parkirate avto na majhni črpalki,kjer sta le 1-2 mesta za tankanje benza,pa vas nekaj ur… ...prikaži več ni nazaj... In pravijo...."čas je denar"😂🤣