Naraščajoči stroški energije in naraščajoča inflacija lahko upočasnijo elektromobilnost. To je rezultat študije Continentala. Če se zniža tudi nakupna premija za e-avtomobile, bi lahko stvari postale še bolj dramatične.
Trenutno visoke cene goriva bi morale biti v resnici prednost za elektromobilnost. A glede na študijo je ravno obratno: ker rastejo tudi cene električne energije, se večina Nemcev boji, da si električnega avtomobila preprosto ne morejo več privoščiti, piše nemški spletni portal Automobilwoche. Če bi ukinili tudi državne subvencije, bo zanimanje za nakup verjetno še dodatno upadlo.
Do tega zaključka je dobavitelj Continental prišel v svoji trenutni študiji mobilnosti 2022, za katero so maja anketirali potrošnike v Nemčiji in še v petih drugih državah. Glede na naraščajočo inflacijo bi veliko kupcev prerazporedilo svoje prioritete. "Iz rezultatov študije jasno vidimo, da tema trajnosti trenutno ni v središču pozornosti kupcev, ampak je to cenovna dostopnost," pravi Steffen Schwartz-Höfler, vodja trajnostnega razvoja pri Continentalu.
Za študijo mobilnosti, ki jo je Continental predstavil že sedmič po letu 2011, je mnenjski inštitut Infas maja anketiral 1000 državljanov v Nemčiji, Franciji, na Norveškem, v ZDA, na Japonskem in Kitajskem.
Zaskrbljenost glede cenovne dostopnosti mobilnosti
Glede na cene življenjskih potrebščin, ki trenutno povsod naraščajo, bi marsikdo za zdaj raje opustil »razkošje« električnega avtomobila – še posebej, če stane več kot avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem. 44 odstotkov anketiranih Nemcev domneva, da bo prihodnost mobilnosti električna. Toda le vsak drugi (50 odstotkov) je za to pripravljen plačati več. Dve tretjini anketiranih (67 odstotkov) nista prepričani, ali bodo sami kupili e-vozilo, ker se električna energija močno draži. Skoraj toliko (62 odstotkov) domneva, da si e-avtomobila v bližnji prihodnosti ne bodo mogli privoščiti.
To kaže na dilemo med osnovno pripravljenostjo na zamenjavo pogona vozila in finančnimi možnostmi - razvoj cen surovin situacijo še zaostruje. "Vsi se zavedajo, da je sprememba vedenja pri mobilnosti nujna," je dejal Schwartz-Höfler. Vendar pa so pomisleki glede finančne sposobnosti preživetja pogosto veliki. "Ta strah je treba jemati resno."
To ne velja samo za e-mobilnost: skoraj tri četrtine anketiranih (73 odstotkov) je zaskrbljenih, da jim mobilnost zaradi naraščajočih stroškov energije morda sploh ne bo več dostopna. V tem primeru v raziskavi navajajo zelo specifično ceno: Glede na raziskavo si več kot polovica Nemcev ne bi mogla več privoščiti vožnje z avtomobilom, če bi se cena bencina zvišala na 2,80 evra za liter goriva. "Vidimo, da ljudi po vsem svetu skrbi, ali si sploh še lahko privoščijo vožnjo z avtomobilom," pravi Schwartz-Höfler.
Zato avtomobilsko industrijo v Nemčiji že zdaj zelo skrbi razmišljanje nemške vladajoče koalicije o znižanju nakupnih premij od leta 2023 naprej. Niti vsak četrti anketiranec (23 odstotkov) ni izjavil, da bi se zanimal za nakup električnega avtomobila tudi brez državnih subvencij. Štirje od petih vprašanih (82 odstotkov) so celo mnenja, da mora država zagotoviti, da mobilnost ostane cenovno dostopna.
Velika večina za nadaljnje financiranje e-avtomobilov
"Vidimo, da je žogica na strani politike, saj se mobilnost obravnava kot osnovna potreba," je dejal Schwartz-Höfler. "Politiki so odgovorni." To velja tudi za promocijo e-mobilnosti.
V drugih državah, kjer je študijo izvajal tudi Continental, je slika povsem drugačna. Še posebej na Kitajskem. Tam 83 odstotkov anketiranih pravi, da bo njihov naslednji avtomobil zagotovo ali najverjetneje imel električni pogon. 73 odstotkov jih je pripravljenih za to plačati več. Več kot polovica Kitajcev (52 odstotkov) bi se za to odrekla tudi vladnemu financiranju. In za razliko od Nemčije se večina tamkajšnjih anketiranih zavzema za sankcije proti motorjem z notranjim zgorevanjem.
Pandemija krepi vlogo avtomobila
Na splošno se je pomen vožnje z avtomobilom zaradi pandemije korone močno povečal. "Pandemija je pokazala, da je mobilnost posameznikov pomembna," pravi Schwartz-Höfler. Trend lastništva avtomobila, ki je bil ugotovljen že v zadnji študiji iz leta 2020, je nespremenjen: 46 odstotkov anketiranih v Nemčiji je izjavilo, da avto uporablja vsak dan.
To je le sedem odstotnih točk manj kot pred dvema letoma, ko je pozitivno na to vprašanje odgovorilo odstotkov anketirancev. Takrat je četrtina Nemcev povedala, da se zaradi pandemije vozijo več z avtomobilov. Od takrat se je spremenilo le malo stvari. 70 odstotkov anketiranih v Nemčiji je zdaj izjavilo, da raje potujejo sami ali le z znanci.
Ni me strah! Imam še 3000l KO v cisterni in traktor v garaži ;-)
Desetletja neomejenega tiskanja denarja, horde bruseljskih voluharjev in laži kot - dobro nam gre, cepljenje je varno in učinkovito, migranti so begunci, multikulti lgbt+-qpxcr bogati EU kulturo in povečuje prosperiteto, pravice imajo vsi-dela pa naj tisti (norec) ki to pač… ...prikaži večač želi - pa so logični razlogi za razkroj. V jugovini je šlo hitreje, ker je bil pač obseg manjši, tule pa je 'oddaljena EU glava' zgnila, še predno je neobčutljivi nos 'modernega človeka' zavonjal prvi smrad....
prevec ljudi ocitno predobro zivi. radi bi nas vrnili v case velike vecine revnih in malo blazno bogatih.