Preskusi tesle model 3, nia eT7 in renaulta megana e-tech electric so namreč pokazali, kako se lahko poraba električnih avtomobilov razlikuje poleti in pozimi.
Na testu so se tokrat znašli tesla model 3 z baterijo s kapaciteto 60 kilovatnih ur ter zadnjim pogonom z motorjem z močjo 208 kilovatov, kitajski novinec nio eT7 s parom elektromotorjev s sistemsko močjo 480 kilovatov in baterijo s kapaciteto kar 100 kilovatnih ur ter renault megane E-tech electric s prednjim pogonom z močjo 160 kilovatov in baterijo s kapaciteto 60 kilovatnih ur.
Gotovo ni presenetljivo, da so za svoj vpliv na okolje vsi prejeli pet zvezdic, niti to, da so med njimi vseeno bile razlike. Po zaslugi odlične aerodinamike je prvo mesto osvojil tesla model 3 z 9,8 točkami od desetih možnih. Razkošni nio eT7 in renault megane E-tech eletric sta oba osvojila po 9,6 točke.
Vendar pa je pozornost preskuševalcev pritegnilo še nekaj drugega. Agencija Green NCAP je namreč navedla tudi razlike v porabi vseh treh modelov v normalnih okoliščinah pri temperaturi 23 stopinj Celzija ter temperaturi sedem stopinj Celzija pod ničlo. Vsak lastnik električnega avtomobila ta pojav gotovo pozna, vendar bi dejanske številke lahko presenetile tudi njih.
Izkazalo se je namreč, da se je povprečna poraba tesle modela 3, ki sicer znaša 17,9 kilovatne ure na sto kilometrov v mrazu poveča za 72 odstotkov. Enak razliko so zabeležili tudi pri niu, pri renaultu pa je razlika znašala celo 78 odstotkov. Od tega je seveda odvisno tudi zmanjšanje dosega avtomobila.
Za takšno povečanje porabe elektrike je krivo predvsem gretje kabine, zato pri agenciji Green NCAP proizvajalce pozivajo, naj povečajo učinkovitost grelcev. Vendar pa je to zelo težka naloga. Težave namreč izhajajo iz same narave električnega pogona, ki se ponaša z več kot 90 odstotki. Za primerjavo povejmo, da imajo najboljši motorji z notranjim zgorevanjem 40-odstotni izkoristek goriva.
V primerjavi s termičnimi motorji, ki skoraj 60 odstotkov energije v gorivu pretvorijo v odvečno toploto, ki se lahko porabi za gretje kabine, je elektromotorji praktično ne proizvajajo. Večina energije z gretje kabine torej prihaja iz visokonapetostne baterije. Določeno rešitev sicer predstavljajo toplotne črpalke, vendar tudi te niso čudežne, saj so bili z njimi opremljeni tudi vsi trije preskušeni avtomobili.
poleti pa klima.
Super, ostaneš v snegu in mrazu, crkneš v tej bateriji.