Avto > Na Štrom
3070 ogledov

Honda predstavila naprednega aduta, ki bo navdušil kolesarje

Honda HR-V e:HEV
1/13
Honda
Novi HR-V z dodano oznako e:HEV je križanec v pravem pomenu besede - tako pri pogonu kot pri uporabnosti.

Hondi v zadnjih dneh ne manjka samozavesti, saj je njihov fantastični električni honda e pravkar postal svetovni avto leta med mestnimi avti, hkrati pa se je uvrstil med tri najlepše avtomobile leta. 

Že ta dva dosežka povesta, da ima japonska znamka v tem izrednem prehodnem obdobju, ki mu je priča avtomobilska industrija, jasno vizijo in rešitve. 

hoda e Honda Avto Hondin mestni električar končno v Sloveniji

Takšen je po njihovih napovedih tudi povsem novi kompaktni križanec HR-V, ki so ga posebej prilagodili za zahtevni evropski trg. Izhajajo namreč iz raziskav, da se trenutno nikjer drugje na svetu pri nakupnih navadah kupcev ne dogajajo tako velike spremembe in da je sentiment v Evropi že močno na strani elektrificiranih vozil.

Sami s tem Japonci nimajo težav, saj 65 odstotkov vseh prodanih hond na Stari celini poganja hibridni pogon ali pa v primeru honde e samo elektrika.

Honda HR-V e:HEV | Avtor: Honda Honda
Honda HR-V e:HEV | Avtor: Honda Honda

Ob pogledu na HR-V bo od kje padel komentar, da gre le za lepo oblečeno staro različico, a ista dolžina (4,25 metra) in širina sta bolj kot ne edina skupna podatka. Novi HR-V e:HEV je postavljen na Hondino globalno modularno platformo, ki omogoča veliko svobode pri obliki, predvsem pa zagotavlja zelo prostorno notranjost zaradi številnih originalnih rešitev, kot je rezervoar za gorivo pod prednjimi sedeži.

Na zunaj HR-V deluje kot eden najbolj drznih in modernih križancev v tem hipu. K temu pripomorejo visok nos z ozkimi svetili, nazaj potisnjen A-stebriček, ki hkrati ustvarja občutek daljšega motornega pokrova, pa kupejevski videz dvovratnika zaradi v stebriček skritih kljuk zadnjih vrat. Tudi zadek je zelo čist brez nepotrebnih zasekov, zaznamuje ga povezovalna svetlobna letev. Avto nima niti ene klasične žarnice, vse sveti v LED tehnologiji, od predhodnika je tudi za centimeter višje od tal.

Honda HR-V e:HEV | Avtor: Honda Honda

Honda HR-V e:HEV | Avtor: Honda Honda

V notranjosti je veliko podobnosti z manjšim bratom jazzom. Linije so čiste in ravne, prek armaturne plošče se prenašajo na stranice vrat. K občutku premijske kakovosti bodo poleg natančne izdelave pomagale različne barve notranjosti in kakovostni materiali. Prednja sedeža sta povsem nova in naj bi zagotavljala več udobja na daljših poteh.

HR-V potrjuje zavezanost Honde k uporabniku prijaznem upravljanju različnih funkcij. Tako pri klimatski napravi ostaja zvesta vrtljivim gumbom, s katerimi je mogoče upravljati brez odmika pogleda s ceste. Veliko pozornosti so namenili uporabniškemu vmesniku na 9-palčnem zaslonu, ki da zaradi tehničnih in uporabniških sprememb zdaj zagotavlja za 50 odstotkov hitrejše iskanje in aktiviranje funkcij. Infozabavni sistem omogoča povezljivost z napravami, v primeru Applovega Car Playja že tudi brez kabla. Na voljo je tudi aplikacija za nadzor nad nekaterimi funkcijami na daljavo.

Zanimivo novost so premierno pokazali pri prednjih režah za klimo. Z vrtljivim gumbom lahko voznik ali sovoznik spremenita piš zraka tako, da ta ni več direkten in s tem potencialno moteč, temveč se pri izstopu usmeri v več strani in tako poskrbi za detajl dodatne prijaznosti avta.

Zadnji potniki imajo po navedbah Honde zdaj precej več prostora, tako da je avto zdaj na ravni za številko večjih suvov. Neprekosljiv v razredu pa želi HR-V ostati glede uporabnosti prostora. S funkcijo "magičnih" sedežev, ki omogočajo ravno dno ali pa dvig sedala, z nizkim prtljažnim dnom in visokim odpiranjem vrat ustvarja ogromen prostor, v katerega bodo lahko uporabniki pokonci pospravili do tri kolesa (ob ohranjenih treh sedežih) in še ogromno druge prtljage (spodnji video na okoli 4:30).

Dodani sta funkciji samodejnega odpiranja in zapiranja prtljažnih vrat.

Kaj pomeni e:HEV v imenu? 

Pogon pri evropskem HR-V bo tako kot pri jazzu na izbiro le eden. Gre za kombinacijo dveh elektromotorjev in bencinskega 1,5-litrskega motorja, s skupno sistemsko močjo 96 kW (131 KM). Vsi trije motorji so v sprednjem delu, baterija je pod prtljažnikom. Hondina tehnična posebnost je, da avto večino časa poganjata elektromotorja, medtem ko termični motor, ki teče po varčnejšem Atkinsonovem ciklu, služi kot njun generator elektrike ali za polnjenje baterije. Le v primeru potreb po maksimalni moči se tudi bencinar aktivno vključi v pogon koles.

Na ta način Honda demonstrira, kako je mogoče nizke emisije skozi celotno življenjsko dobo avta zagotavljati s kombiniranjem "stare" in "nove" tehnologije, pa vseeno ohraniti nizko maso in dobre vozne lastnosti. 

Honda civic prototip Kmalu! Avto Takšna bo oblika prihodnje honde civic

Honda demonstrira naprednost tudi pri asistenčnih sistemih. Gre za zadnjo evolucijo Honda SENSING družine pomagal, pri katerih je glavna novost širokokotna kamera, ki nadomešča delovanje radarja. Kamera uporablja tehnologijo umetne inteligence, ob pomoči katere je še zanesljivejša pri razpoznavanju ovir in šibkejših udeležencev. Med posebnostmi pa je tudi pomagalo za spust po klancu (hill descent), s katerim HR-V kljub le prednjemu pogonu kaže tudi neasfaltne ambicije.

Prodaja v Evropi se bo začela proti koncu letošnjega leta, avto verjetno lahko pričakujemo v Sloveniji na začetku prihodnjega. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • Toma 07:06 23.april 2021.

    Nikakva!