Ena izmed njih je tudi premijska znamka skupine PSA, DS Automobiles, ki na prvenstvu sodeluje skoraj od začetka. Zamudila je le prvo sezono, kar pomeni, da so letos praznovali že peto obletnico odkar je leta 2015 v prvenstvu Formule E začel voziti njihov avtomobil. Zraven bodo tudi v novi sezoni 2020/21.
Dvakratni prvaki
Izhodišča za novo sezono Formule E, ki se bo 16. In 17 januarja začela z dirkami v Santiago de Chile, so visoka, saj se je ekipa DS Techeetah, s katero sodeluje DS Automobiles, v sezonah 2018/19 in 1019/20 obakrat okitila tako s konstruktorskima kot tudi naslovoma prvakov med vozniki. V predlanski sezoni si je naslov prvaka pripeljal Jean-Eric Vergne, v lanski pa Antonio Felix da Costa.
Pomembno je dodati. Da je ekipa naslove v obeh sezonah osvojila še pred zadnjo dirko sezone in da ima v svoji lasti tudi več rekordov tega prvenstva. Prvi je seveda rekord za dvojni zaporedni naslov, poleg tega pa so osvojili tudi trinajst »pole positionov« in največ štartnih položajev v prvi vrsti za oba avtomobila ekipe. Poleg tega pa je DS Automobiles edini sodelujoči avtomobilski proizvajalec, ki mu je zmage uspelo osvajati prav vsa leta od 2016 naprej, torej so za »ogrevanje« potrebovali le dobro leto.
Dve ekipi
Znamka DS Automobiles je v Formuli E sprva sodelovala z britansko ekipo Virgin Racing, ki ji je sprva pomagala predvsem pri razvoju pogonskega sklopa . Med drugim se je tedaj pri ekipi kalil tudi Jean-Eric Vergne poznejši voznik in prvak ekipe DS Techeetah. Uspešno partnerstvo je trajalo do julija 2018, ko so pri DS Automobiles objavili, da so sklenili partnerstvo z novo ekipo.
Ekipo Techeetah, ki je bila sprva znana kot Team Aguri, je aprila 2016 ustanovil bivši japonski voznik Formule 1 Aguri Suzuki, sprva pa je pri razvoju pogonskega sklopa sodelovala z Renaultom. Leta 1018 je končno prišlo do začetka sodelovanja z znamko DS Automobiles, ki se je doslej izkazalo za zelo uspešno z dobrimi obeti za prihodnost.
DS E-tense FE 19
Plod sodelovanja je bil tudi dirkalnik ekipe DS E-tense FE 19, s katerim je ekipa vstopila v novo sedanjo generacijo dirkalnikov. Kombinacija elektromotorja z močjo 250 kilovatov in baterije s kapaciteto 54 kilovatnih ur mu je med drugim omogočila, da dirko odpelje v enem kosu in brez menjav avtomobila, ki je bila v prvenstvu običajna do tedaj. Poleg tega pa so zavore delovale povsem elektronsko, tudi regeneracija zavorne energije pa je dosegala silovitih 250 kilovatov, kar je vozniku omogočilo veliko prostosti pri izkoriščanju njegovih potencialov. Navsezadnje to potrjujejo tudi vsi prej omenjeni dosežki.
DS E-tense FE 19 je lani sledil DS E-tense FE 20, ki je bil , kot pravijo pri ekipi DS Techeetah, le evolucijska izboljšava sedanjega dirkalnika, saj so se raje odločili, da izpopolnijo zmagovalno formulo, kot pa da bi avtomobil zastavili povsem na novo. Enako velja tudi za letošnjega novinca DS E-tense FE 21, ki pa bo na dirkališča zapeljal malce pozneje, saj pri ekipi zaradi pomanjkanja časa za testiranja zaradi epidemije covid-19 z njim malce zamujajo.
Dirkalna tehnika v serijskih avtomobilih
Sodelovanje znamke DS Automobiles na prvenstvu Formule E se odraža tudi pri razvoju njihovih avtomobilov, predvsem, ko gre za električno tehniko. Pri razvoju elektromotorjev, baterij in kontrolnih enot ter programske opreme, ki jim omogoča učinkovito delovanje, so inženirjem namreč veliko pomagale tudi izkušnje pri razvoju električnih dirkalnikov. To se odraža tako pri povsem električnem DS3 crossbacku E-tense, prav tako pa tudi pri priključno hibridnih različicah DS7 crossback E-tense 225 in 4X4 300 ter priključno hibridni različici limuzine DS9 in drugih elektrificiranih modelov znamke. Do leta 2025 bodo namreč predvidoma vsi elektrificirani.
Direktorica znamke Beatrice Foucher je povedala: »Sodelovanje DS Automobiles na dirkah Formule E je bilo zelo uspešno. Leta 2015 smo si zastavili cilj, da pospešimo razvoj naših elektrificiranih modelov. In zdaj ima naša znamka celotno ponudbo električnih ali priključno hibridnih različic.«
Kdo si pa motošport predstavlja kot formulo E. Boljše, da motošport kar ukinejo, kot pa da bi imel to. Večjega dolgčasa pa res ne. Dirkalniki so slišati, kot da ti muha leti okoli glave. V glavnem dolgčas. Elektrika ne spada… ...prikaži več v avte in dirkalnike. Motošport pa gledajo avtomobilistični navdušenci, tisti pač nimamo radi elektrike. Že F1 so čisto uničili s temi hibridi. Zadnjič je Alonso vozil ponovno dirkalnik iz leta 2005. In to je bila res paša za ušesa. To bi morali vrniti v motošport.