Avto
14960 ogledov

"Bili smo pozitivno presenečeni nad prepoznavnostjo"

Peter Horvat
1/6
Saša Despot
Pogovarjali smo se s Petrom Horvatom, vodjo avtomobilske znamke DS pri nas, ki je pred zahtevno nalogo. Na slovenskem trgu, ki je tradicionalen,je težko konkurirati uveljavljenim premijskim znamkam. A imajo načrt, v katerega trdno verjamejo.

Ime DS se je prvič pojavilo že pred skoraj 70 leti. Danes znamko promovirajo kot novo znamko na trgu, čeprav smo DS poznali tudi po modelih, kot so DS 3, DS 4 in DS 5, ki so bili na trgu kot premijski del znamke Citroën. Zakaj je zdaj to nova znamka?

Ni nova kot ste ugotovili sami. Je pa kot samostojna znamka zaživela leta 2015. Prej je bila umeščena znotraj znamke Citroën in to kot linija premijskih modelov, ki so se imenovali DS. Z letom 2015 so se pri koncernu PSA odločili, da stopijo na novo pot in predstavili novo premijsko znamko DS Automobiles – kot samostojno znamko. Takrat so predstavili prvo vozilo, ki je bil prenovljeni DS 5. Zgodba, ki jo mi zdaj postavljamo na slovenski trg, pa se je v resnici začela s koncem leta 2017, oziroma začetkom letom 2018, ko je bil predstavljen DS 7 Crossback, ki je prvi pravi samostojni model druge generacije vozil znamke DS Automobiles. Je pa to res ena najmlajših avtomobilskih znamk, ki pa ima v svojem CV-ju zapisanih 65 let tradicije in zgodovine, na katero smo zelo ponosni.

Peter Horvat | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pogosto pri premijskih znamkah znotraj koncernov vlečemo vzporednice z volumenskimi znamkami. Kje so največje ločnice med DS Automobiles in znamkami, ki so del koncerna PSA?

Gre za velik korak naprej v primerjavi z znamkami koncerna PSA. znamkama Citroën in Peugeot. In to na vseh področjih. Vozila znamke DS so prva znotraj koncerna, ki dobijo najbolj napredne tehnologije, najbolj napredne motorje, vanje se vgrajujejo materiali najvišje kakovosti, itd.

DS7 Avto Boginja se je tudi v Sloveniji reinkarnirala v znamko prestiža

V Slovenijo je znamka DS Automobiles uradno prišla z nekaj zamude. Modela, ki jih poznamo, DS 7 Crossback in  DS 3 Crossback sta na trgu že nekaj časa. Ali Slovenci zato kaj bolje poznajo samo znamko DS Automobiles? Verjetno ste naredili raziskavo?

Še preden smo se začeli aktivno pripravljati za lansiranje znamke na naš trg, smo tipali ravno prepoznavnost znamke pri nas. Bili smo pozitivno presenečeni. Ko smo preko naše spletne strani pošiljali krajše novice, je bil odziv velik. Poznali so tako nova modela, torej DS 7 Crossback in DS 3 Crossback kot druge, ki prihajajo. Veliko je bilo poznavalcev vozil iz prejšnjega obdobja, od originalnega modela DS do modelov, ki so bili prej v okviru znamke Citroën.

Peter Horvat | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V Sloveniji ste z lansiranjem znamke začeli v času ene največjih kriz v avtomobilski industriji, ki jo je povzročila pandemija koronavirusa.

Vsi smo bili prizadeti zaradi krize oziroma korona pandemije. Ne le naša panoga, ampak celotno gospodarstvo. Čas, ko smo lansirali znamko, ni bil tako slab, saj je šlo na splošno za »resetiranje« gospodarstva in življenja v Sloveniji. Zakaj ne bi mi ravno v tem času ponudili neko novo izbiro, torej v času, ko so ljudje začeli razmišljati o vsakodnevnih stvareh. Prej se je dva meseca vse skrčilo na osnovne stvari, po koncu blokade pa so ljudje spet začeli razmišljati o nakupu novega vozila, kar se izkazuje v prodaji. In takrat smo nekaj novega ponudili tudi mi.

DS 7 crossback Nekaj posebnega Avto Vozil sem Macronov predsedniški avto

Prodajni salon si znamka DS Automobiles  deli skupaj s Hondo in Mitsubishijem na Baragovi ulici, kjer domuje AC Mobil. Zakaj?

Gre za začasno rešitev, ki smo jo našli v dogovoru s podjetjem AC Mobil, ki je popolnoma prenovilo salon. V tem salonu bomo gostovali do marca leta 2021, po tem datumu pa načrtujemo, oziroma priprave že tečejo, odprtje prodajnega salona DS Store Ljubljana, ki bo zelo blizu trenutne lokacije in se bo raztezal na 250 kvadratnih metrih površine. Tam bomo stranki ponudili pravi butični občutek. Med drugim bo v salonu stranki na voljo t. i sistem DS virtual vision, Torej digitalni vizualni pripomočki, s katerimi si bo lahko stranka izbrala vozilo po svojih željah, ga sestavila, ogledala, od zunaj in od znotraj. To je nova stvar, ki jo druge znamke ne ponujajo.

DS7 crossback e-tense | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za kako veliko investicijo gre pri lansiranju nove znamke v Sloveniji?

Gre za naložbo v trg, v infrastrukturo, v ljudi, v kadre, marketing. Ne bom govoril o številkah. Največja investicija je investiranje v prepoznavnost, naslavljanje ljudi in predstavitev naših izdelkov. Naša investicija je dolgoročna. Na trg prihajamo z namenom, da bo znamka uspešna, prepoznavna, da nas bodo ljudje prepoznavali kot alternativo zdaj že uveljavljenim premijskim znamkam.

Pa bo v Sloveniji dovolj en salon DS Store?

Da. Glede na velikost slovenskega trga, organiziranost znamke gledano globalno, je za velikost našega trga en salon povsem dovolj.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kdo so glavni konkurenti in kako ste cenovno umeščeni na trgu?

Cenovni pristop imamo nekoliko drugačen kot konkurenca. Naše cene na ceniku so naravnane na cene konkurence z upoštevanimi vsemi popusti, kar pomeni velik prihranek za stranko v primeru kasko zavarovanja. Moramo vedeti, da se izračun pri kasku gleda na cene po ceniku. Konkurenca? Merimo v premijski razred, zato so naša konkurenca Volvo, Lexsus, Mercedes, BMW in Audi.

DS7 Avto Razčistili smo s predsodki o avtomobilu, ki mu zaupa tudi francoski predsednik

Premijski proizvajalci in trgovci imajo nadstandardne storitve za stranke. Kar zadeva servise in podobno.

Znamka DS ima program Only You in zajema posebne obravnave na servisu, povabila na dogodke. To je program, ki ga bomo pri nas zagnali prihodnje leto in je vezan na odprtje salona DS Store in tudi velikost in zmožnosti našega servisa.

Peter Horvat | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Bo servis vozil lasten, torej DS?

Servis bo organiziran kot »multibrand«, in sicer na zdajšnji lokaciji v okviru AC Mobil.

Kdo so kupci znamke DS? Na koga ciljate?

To so predvsem ljudje, ki ciljajo na nekaj drugačnega. V prvi vrsti pa so to kupci, ki prisegajo na kakovost. Naši kupci so tisti, ki želijo imeti najboljši tehnološki izdelek, hkrati pa želijo tudi z dizajnom izstopati iz povprečja. Verjamemo, da DS avtomobili odražajo osebnost kupca. Naši avtomobili so tako po zunanjem kot notranjem dizajnu drugačni od konkurence. Taki tudi želimo biti, torej, da izstopamo, se izpostavimo.

DS7 | Avtor: Anže Petkovšek DS7 e-tense Anže Petkovšek

Ciljate torej na tiste, ki so do zdaj kupovali vozila konkurentov, ki ste jih našteli, ali tudi na kupce volumenskih, t. i. ljudskih znamk?

Zagotovo na vse. Nekateri kupci so zvesti določeni znamki, tudi pri kupcih premijskih vozil pa je veliko takih, ki gledajo, kaj je v določenem trenutku na trgu na voljo kot najboljše in najbolj trendovsko. Ciljamo tudi na kupce, ki ne vozijo vozil premijskih znamk, se pa z njimi spogledujejo. Mi smo neka nova ponudba, alternativa, kot vstop v premijski razred.

Lahko pričakujemo kakšno novo storitev. V času covid-19 se v avtomobilski industriji na glas omenja tudi internetna prodaja?

Strinjamo se, da je internet najbolj pomemben medij za pridobitev informacij o produktu. Osebno pa menim, da bo obisk salona s testno vožnjo in osebnim svetovanjem ostal poglavitni del nakupnega postopka. Osebno ne verjamem, da so Slovenci že pripravljeni, da bi kupili avto s klikom računalniške miške. Do tega bo prišlo, a ne še zdaj.

DS7 | Avtor: Anže Petkovšek DS7 e-tense Anže Petkovšek

Slovenci smo torej tradicionalni potrošniki? Morda zaradi tega pričakujete kakšne predsodke do znamke. Nemški premijci so nekaj, kar so si slovenski kupci vedno želeli videti na svojem dvorišču. Nemci so si imidž gradili pri nas desetletja.

Tega se zavedamo. Slovenski trg je tradicionalen, slovenski kupci so navezani na tradicionalne znamke in mi to želimo postati. Za zdaj to nismo, verjamem pa, da naš način vstopa na trg nakazuje, da bomo na trgu vztrajali, obstali in si izborili nek status in delež trga, ki nam pripada. Smo znamka na katero je treba računati.

Citroen DSuper 5 PRIMERJAVA Avto Pri nas avto, ki vrača upanje na romantične čase

Omenjali ste testne vožnje. Jih boste, da bodo kupci bolje spoznali vaša vozila, kakorkoli prilagodili, podaljšali?

Ravno zato, ker šele predstavljamo znamko in njene modele, smo trenutno povsem osredotočeni na stranke. Da spoznajo našo filozofijo in kaj predstavljamo, kaj ponujamo drugačnega od konkurence. To potrošnik najlažje spozna s testno vožnjo vozila, zato smo pripravili testno floto vozil. Testna vožnja poteka glede na dogovor in razpoložljivost vozil. Stvar dogovora je, koliko časa kdo potrebuje, da se spozna z vozilom. Že od začetka imamo kot testno vozilo priklopnega hibrida DS 7 Crossback E-Tense 4x4, saj trdno verjamemo v prihodnost elektrifikacije.

DS7 | Avtor: Anže Petkovšek DS7 e-tense Anže Petkovšek

Nedavno je bilo naznanjeno, da bo znamka DS kot prva premijska znamka dosegla zakonske omejitve, ki velevajo, da morajo biti emisije povprečnega novega prodanega avtomobila 95 gramov na kilometer vožnje. Bo zato tudi v Sloveniji fokus na elektrificiranih različicah?

To drži. Od samega začetka imamo v ponudi priklopni hibrid DS 7 Crossback, po poletju prihaja DS 3 Crossback, ki bo 100-odstotno električno vozilo z dosegom 320 kilometrov. Vodilo znamke je iskanje novih poti in novih pogonskih sistemov. Od začetka znamka sodeluje tudi v Formuli-E, kjer v svetu električnega dirkanja razvija in pridobiva znanja na področju elektrifikacije. Rezultate danes vidimo v naših avtomobilih linije E-Tense.

Kakšen delež prodanih elektrificiranih modelov pričakujete pri nas?

Računamo, da bo delež priklopnih hibridov med 15 in 20 odstotki.

DS3 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za zdaj je ponudba omejena na dva modela, DS 7 Crossback in DS 3 Crossback. Za graditev imidža bo treba ponudbo povečevati. Kakšni so načrti znamke?

Znamka je dala zavezo, ko je lansirala vozila druge generacije leta 2018, da bo vsako leto predstavila eno novo vozilo oziroma model. Konec leta 2020 sledi na slovenskem trgu predstavitev modela DS 9. Govorimo o poslovni limuzini najvišjega razreda, ki prinaša dovršen dizajn in tehnološko naprednost. Prodaja modela bo stekla v aprilu leta 2021. Prihodnje leto sledi razkritje modela D41, to je načeloma duhovni naslednik prejšnjega DS 4. Nato bo vsako leto predstavljeno eno novo vozilo na leto. Paleta se bo dopolnjevala. S tem bomo gradili imidž znamke in izkazali resnost na avtomobilskem trgu.

Komentarjev 1
  • Majazmaja 09:41 26.avgust 2020.

    Gre za velik korak naprej v primerjavi z znamkami koncerna PSA. znamkama Citroën in Peugeot. Kaj točno ste želeli napisati?