BMW je razširil sodelovanje z ameriško družbo Solid Power. S tem je nemški proizvajalec pridobil licenco za prenos inovativne tehnologije glede zasnove in izdelave baterij s trdnim elektrolitom v lastno proizvodnjo.
Družba Solid Power pa se ni odpovedala zaščiti intelektualne lastnine glede posebne sestave elektrolita, ki je plod njihovih raziskav in dela.
Dogovor omogoča, da bo BMW lahko nadalje razvijal novo generacijo baterije ob uporabi ameriške tehnologije. Načrt je, da bi v dveh letih izdelali dovolj veliko baterijo, ki bi jo lahko vgradili v vozila in z njo začeli teste na cesti. To je za Automotive News Europe povedal Peter Lamp, šef raziskovanja in razvoja pri BMW.
Z družbo Solid Power sicer sodeluje tudi Ford.
Zelo obetajoča tehnologija
Baterija s trdnim elektrolitom - kot že ime pove - nima tekočega dela, saj ne uporablja tekočine ali gela, temveč je elektrolit iz trdnega materiala. Čeprav je koncept že dolgo znan in se tudi uporablja v nekaterih manjših napravah, je znova postal aktualen zaradi električnih vozil. Takšna serijska baterija bi namreč v vozilu odpravila številne omejitve litij-ionskih baterij, med drugim nevarnost vžiga in počasnega polnjenja ter vplivov intenzivnih ciklov na življenjsko dobo. Ima višjo energijsko gostoto in je bolj stabilna v zaostrenih temperaturnih razmerah. Zelo pomembno je tudi, da so precej manj obremenjujoče za okolje od današanjih baterij. So pa na poti do serijske proizvodnje za električne avte še številne prepreke in izzivi.
Praktično vsi največji avtomobilski proizvajalci so napovedali intenzivna vlaganja v baterije s trdnim elektrolitom, preboj in začetek serijske proizvodnje pa se napovedujeta še v tem desetletju.
Termoelektrarna Šoštanj bi lahko postala ena večjih polnilnic zelenih avtov v regiji.