Avto > Na Štrom
5312 ogledov

Avtomobilski panogi se obetajo viharni časi

bosch, opazovanje voznika, kamera, voznikova nepozornost, asistenčni sistemi Bosch
Avtomobilski panogi se obetajo viharni časi, ko se bo morala povsem prilagoditi digitalizaciji in električni mobilnosti, ki prinašata marsikateri novi izziv.

Pri svetovalnem podjetju Bain & Company ugotavljajo, da je dobaviteljem avtomobilske industrije ostal le še nekaj let za prilagoditev svojih dejavnosti električni mobilnosti.

Avtonomna vožnja Nova era Avto Uradno: na naših cestah lahko vozila brez volana

Pri podjetju ugotavljajo, da se je obdobje stalne rasti dobičkov končalo, saj se pospešuje elektrifikacija pogonskih sklopov, ki zahteva vlaganje visokih sredstev, poleg tega pa hitro rastejo tudi stroški materiala in energije, na dobavne verige pa negativno vplivajo tudi geopolitične napetosti in njihove posledice. Hkrati morajo podjetja slediti tudi prizadevanjem za digitalizacijo in dekarbonizacijo prometa.

vw golf infotainment | Avtor: VW VW

Pri Bain & Company so pregledali 28 velikih dobaviteljev avtomobilske industrije, med katerimi so bile tudi korporacije Adient, Aisin, American Axle, Autoliv, BorgWarner, Hella, Leoni, Magna, Pirelli in Schaeffler. Ugotavljajo, da je sektor dobaviteljev avtomobilske industrije že precej načet in le podjetja, ki se bodo hitro prilagodila novim zahtevam, bodo preživela. Kako visoki so pritiski, je postalo jasno že leta 2021, ko so povprečni dobički pred obdavčitvijo za tri odstotne točke padli pod šest odstotkov, s tem pa tudi pod raven avtomobilskih proizvajalcev. Dotlej so praviloma za dve odstotni točki presegali dobičke proizvajalcev avtomobilov.

Nova situacija

Dobavitelji se hkrati spopadajo z ozkimi grli v dobavi, vse večjimi stroški osnovnih surovin in inflacijo. In če se avtomobilski proizvajalci trenutno usmerjajo v izdelke z visoko dodano vrednostjo, na dobavitelje pritiskajo z zahtevami po zniževanju cen. Pri Bain & Company dodajajo, da nekateri dobavitelji že leto in pol do dve leti izkazujejo negativne poslovne rezultate. Nekatera podjetja se mesec za mesecem celo borijo za golo preživetje.

Mazda6 klima klimatska naprava ogrevanje sedežev volana Avto industrija Avto Nova doba: 18 evrov mesečno za ogrevanje sedežev

In to je za marsikatero podjetje povsem nova situacija. V zadnjih nekaj desetletjih so namreč dobavitelji dosegali razumne in predvsem predvidljive presežke, če so le imeli pod nadzorom kakovost in upravljanje s stroški. In pri nadzoru operativnih stroškov je bila večina precej uspešna.

BMW proizvodnja, električni avtomobili | Avtor: BMW BMW

Zdaj pa se naenkrat soočajo s tako visokim dvigom stroškov v kombinaciji s hkratnim padcem povpraševanja, da se morajo s proizvajalci avtomobilov pogajati o njihovi kompenzaciji z dvigom cen.  To je za marsikaterega dobavitelja avtomobilske industrije nekaj povsem novega.

Volvo Kaj se dogaja? Avto Evropsko avtomobilsko zavezništvo na resnem preizkusu

Zmanjševanje dohodkov je dobavitelje poleg tega prizadelo v času, ko elektrifikacija in digitalizacija avtomobilov od njih zahtevata ogromna dodatna vlaganja. V skladu s statistiko naj bi bilo do leta 2030 v Evropi 55 odstotkov novih avtomobilov električnih, leta 2035 pa jih bo več kot 90 odstotkov. Hkrati bodo avtomobile z ničnimi emisijami pretežno prodajali tudi na Kitajskem in v ZDA. Dobaviteljem je torej ostalo le nekaj let za prilagoditev obdobju elektromobilnosti in pritiski so temu ustrezno visoki.

Sprememba pristopa

Hkrati morajo iz tehnologij na osnovi hardvera preiti na tehnologije na osnovi softvera, saj analize kažejo, da bodo električne komponente, softver in digitalne storitve glavni gonilniki napredka in največji vir dohodkov za proizvajalce. Kot take obetajo tudi višje presežke. Pri Bain & Company ocenjujejo, da bo do leta 2035 več kot tretjina dobičkov prišla iz novih poslov: storitev na osnovi softvera, električnih in elektronskih komponent in mobilnostnih storitev.

Kontrolna enota za zračne blazine Bosch | Avtor: Bosch Bosch

Vendar pa ni gotovo, da bodo dobavitelji od tega imeli polno korist. V zelje jim namreč hodijo velika tehnološka podjetja, ki tudi razvijajo softverske rešitve za električne avtomobilske arhitekture. Če se torej tradicionalni dobavitelji avtomobilske industrije ne bodo podvizali, bi lahko za vedno izgubili posle, ki jim jih bodo vzela tehnološka podjetja.

Mazda CX-60 motor Da se, če se hoče Avto Mazda v brk regulatorjem predstavila novega dizla

Vendar pa, dodajajo  v svetovalnem podjetju, ne bi smeli podcenjevati dolgotrajnih vezi med avtomobilskimi proizvajalci in njihovimi tradicionalnimi dobavitelji. Softver in elektronika sta namreč naravno okolje za dobavitelje, ki lahko zagotovijo ekonomijo množice in prihranke pri stroških z razvojem standardiziranih modulov, ki jih je mogoče prilagajati zelo različnim potrebam.  Poleg tega imajo avtomobilski proizvajalci raje partnerje, s katerimi so navajeni delati in pri katerih se jim ni treba bati, da jim bodo poskušali prevzeti posel.

Priključek Leskoškova cesta Končno Avto To nastaja na našem izredno obleganem odseku
Komentarjev 2
  • dizelcek 08:01 23.julij 2022.

    Pozdravljeni, žal je avtomobilizem zašel iz realnosti človeškega življenja. Še vedno sem mnenja, da avto potrebuje dober varčen motor, varno kletko proti karambolu, klimo, električna stekla, dobro glazbo, tempomat in serijsko rezervno kolo. Drugega se v vozilu ne potrebuje. Raje ...prikaži več bi videl da bi se delala naprej kvaliteta iz poznih 90S in da bi vozilo zdržalo 30.let. Predvsem mislim, da bi bilo to zelo ekološko kar je danes najbolj pomembno. Lep pozdrav

  • rd2dmk2 16:42 22.julij 2022.

    trajnostna mobilnost. a bi to eden definiral? to pomeni da grem bos na pot. čemu sploh avto rabmo ? delali bomo od doma vsaj tričetrt, ker bo vse manj fizičnega dela, delali bodo roboti, v šoli inpo nakupih gre vse ...prikaži večse preko spleta in dostava na dom. počitnice ? čemu ? greš v bližni bazen in virtualno doživiš maldive. notre dam je pogorel, ogladaš si ga pa doma iz fotelja virtualno. torej čemu avto ? mogoče za tekme ? dovolj je vlak pa razne nove vrste javnega prevoza. ne Skoti, ni si še na vrsti!