Mazda je predstavila povsem nov 3,3-litrski vrstni šestvaljni dizelski motor. Nič nenavadnega, če ne bi drugi proizvajalci že začeli opuščati dizle v prid priključnih hibridov in električnih vozil ter se odpovedali kakršnemu koli nadaljnjemu razvoju dizelskih motorjev. Regulative Evropske unije so jim namreč zelo nenaklonjene.
Japonci, vajeni plavati proti toku, pa z novim agregatom dokazujejo, da so bili načrti o ukinjanju tovrstne tehnologije preuranjeni. Razvili so tehnologijo izredno čistega zgorevanja in obdelave plinov. In dosegli kar 40-odstotno toplotno učinkovitost motorja.
3,3-litrski motor bo na razpolago v dveh različicah. 147-kilovatni (200 KM) bo po WLTP porabil na 100 kilometrov vsega 4,9 litra in imel ob tem emisije CO2 komaj 127 gramov. Močnejši 187 kilovatni motor (245 KM) v kombinaciji s štirikolesnim pogonom pa bo imel porabo 5,3 litra in emisije 137 gramov. V katerem avtu? V novem križancu CX-60, ki bo kmalu zapeljal tudi v Slovenijo.
Pri znamki zagovarjajo pristop "rightsizinga" torej velikosti motorja, ki daje rezultate najbližje idealu. Šest valjev je po njihovem prava izbira, ko so v ospredju želja po mirnem delovanju, a hkrati učinkoviti moči in navoru. Motor ima električni neposredni vbrizg common rail in si pomaga z 48-voltno tehnologijo starter-generatorja. Njegova uradna oznaka je zato e-Skyactiv D. Pri Mazdi opozarjajo, da ima kljub dodatnima valjema skoraj enako maso kot njihov štirivaljni 2,2-litrski dizel, zato ne bo vplival na vodljivost avta.
S ponudbo novega dizla pri Mazdi uresničujejo zavezo o možnosti izbire, saj bo omenjeni CX-60 na voljo tudi kot bencinar in priključni hibrid. Prednosti dizla pri Mazdi vidijo predvsem v uravnoteženosti med učinkovitostjo in užitkom v vožnji. Po dizlu bodo gotovo posegali tisti, ki potrebujejo avto za vleko prikolic, saj je izbire med novodobnimi avtomobili za resno vleko vse manj.
Prihodnje leto bodo Evropi predstavili še en model, CX-80. Bo večji od CX-60 in bo imel tri sedežne vrste.
Če ne prehitevam traktoristov potem ima moj 190 konjski bencinarček enako porabo. Sicer pa kakšen liter in pol večjo. Verjamem pa, da mi noben ne bo verjel ;-)
Ja, poraba blazno nizka. V laboratorijih. Ko taka zverina pripelje na ulice, se stvar bistveno spremeni !